Gå til innhold

Julegaver....? Kom med dine ideer, liste, eller ønsker:)

Me*

Anbefalte innlegg

Noen som har begynt og tenke på og handle/lage julegaver enda?

Eller kanskje allerede har begynt og handle inn?

Også kanskje dere vil si til hvem?:)

Jeg har begynt og tenke på julegaver og liste, men ikke kommet igang..

Kanskje kommer det noen tips her:)

Skal begynne ganske snart med å handle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Årets ønskeliste;

Perle øredobber, studs.

Strikkede strømpebukser i str. 36/38, i grå og naturhvit/beige.

Leggvarmere

Røde, høye converse, i str. 35/36

Skjerf(glatt, silke aktig, i fine farger)

Eksterndisk

Spionpenn:D

Selv skal jeg bla. gi bort et hjemmesydd putevar med siluetten til en katt påsydd i hårete stoff til en katte-elskende venninne:)

En annen venninne får også putetrekk, med trykk av favoritt karakteren hennes så hun kan kose med den i senga:P

Bestevennen får en illustrasjon/maleri(hakke bestemt meg) av et godt barndomsminne vi har fra vi var små :)

Kjæresten er jeg helt blank på i år. Klarer liksom ikke helt å toppe Boba Fett hoodien...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å lage lister over julegaver til familie og venner. Det gjør at hvis jeg er ute å ser noe av det på salg o.s.v så sparer jeg masse penger! Har veldig mange i familien som er litt sånn; aner ikke hva jeg ønsker meg, blir glad for alt jeg får.

Det gjør det vanskelig, så jeg må være ganske oppfinnsom!

I fjor lagde jeg karameller og marshmellows til besteforeldre, og mange har komt til meg etterpå og spurt om hvis de ga tilbake boksen de fikk det i, om ikke jeg kunne lage det til de til neste år også! :fnise:

Så til folk som ikke ønsker seg noe spesielt så baker jeg noe ekstra godt!

Når det gjelder kjæresten, så prøver jeg å være flink å skrive ned ting han sier han har lyst på.

Filmer,

x-box spill

fuktighetskrem

lydbøker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graverte teleskopgrillpinner til alle barna :)

De er rett og slett geniale på tur og ekstra morsom når de har navnet sitt på. Alle tantebarnet får det i år :nissegutt:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvert år ber jeg folk om å sende meg ønskeliste og så plukker jeg noe fra den , enkelt og greit og så får alle noe de ønsker seg :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg ønsker meg så mye!

Lonely Planet The Travel Book

Diamantklokke

Penger

En haug med CDer

Pynteting til leiligheten

Værsåsnill Nissen! :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graverte teleskopgrillpinner til alle barna :)

De er rett og slett geniale på tur og ekstra morsom når de har navnet sitt på. Alle tantebarnet får det i år :nissegutt:

Finnes det på nett? Hørtes genialt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten alt jeg trenger - bortsett fra penger, for jeg er sååå innmari blakk. Men det jeg setter størst pris på er hjemmelagde gaver som jeg ser vennene og familien min har brukt god tid på. Noen lager såper, andre lager kaker i søte krukker, julekuler, malerier, og de som har platekontrakt gir cd'er. Jeg blir like glad hver gang, særlig med et koselig, lite kort. Jeg er også litt materialistisk, så en fin klokke står også på ønskelista mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt akevitt til bestefar! Billig gammel oppland på tax free :)

Selv ønsker jeg foreløpig strikkede putetrekk, body butter med deilig lukt, strikkede ullsokker og nye gardiner. Og alt de har på den nye interiørbutikken på Sandvika storsenter ( maison b...ett eller annet) der var det mye fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til gubben skal jeg kjøpe:

Stjernekikkert og stjerne.

Snuppa skal vi kjøpe:

Laptop, sånn barne laptopp, hun skal altid fikle på min, så da skal hun få en egen en :)

En sånn lekemark/orm med lyd og greier + noe interiør til rommet hennes.

Resten har jeg ikke tenkt over enda, men pleier og gi en hjemmelaget ting + en kjøpt ting.

Og på min ønskeliste:

Brødrister fra KitchenAid.

Stor Madonna figur.

Pepperkvern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Å kjøpe til kjæresten synes jeg er like vanskelig hver gang.. Ender nok opp med et PS3 spill og noe klær tenker jeg.. Huff, stakkar :fnise:

Besteforeldre har jo ALT, så dersom du ikke har noen små nurk og ramme inn et bilde av så vil jeg anbefale hjemmelaget snacks. I år tenker jeg å lage litt konfekt, bake kjeks og kanskje lage en slags form for "snaps"? Eventuelt hjemmelaget tomatsild eller lignende. Det er i alle fall en gave som en har laget med kjærlighet, og som de samtidig kan bruke :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare tipse om at Ark har 50 % avslag på alle brettspill, og at G sport har ullundertøy (sett, genser+bukse) for 199,-, tror det er angoraull og er et ganske kjent merke.

Gjett hva alle jeg kjenner skal få i år?!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine beste venninner flytter til storbyen Tromsø til sommeren for å studere, og der har hun visst tenkt å bli de neste 5-8 årene... Uansett, hun er typen som ofte glemmer bort litt sånne ting som er kjekt å ha, så jeg har gått sammen med to gode venninner og skal gi henne "Lise's moving to Tromsø starting kit!"

Vi fyller en svær pappeske med zalo, såpe, forkle, hårstrikk, oppskrifter, duker, pynt, vaskepulver osv osv. Når vi er tre stykker som kjøper litt jevnt og trutt gjennom hele året blir det ikke så fryktelig dyrt heller :) Tips dersom dere kjenner noen utflyttere! :)

Hun har forresten bursdag i februar, så spørs om det ikke blir "Lise's moving to Tromsø starting kit - Vol. 2!" da :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mamma

Pappa - Går ilag om en Ipad

Søster - 4 krystallglass, skjerf og skinnhansker

Bror -

Svigerinne -

Bestefar - Kurv med mye godt i. (har ikke kjøpt enda)

Kjæreste -

Katt - ball i en løype/bane, så slipper vi alle ballene under sofaen.

Vennine 1-

Vennine 2 -

Svigermor -

Svigerfar -

Svigerinne 1 - Skjerf og hansker

Nevø 1 - Jakke og strikket hue

Nevø 2 - Jakke og strikket hue

Svigerinne 2 -

Svoger -

Niese - Kjøkkenredskaper (nyutflyttet student)

Nevø 3 - glasscola, kinobilletter og noe snop.

Endret av Floranda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker slike tråder! For jeg er alltid helt blank på julegaver.... *notere tråden bak øret*

Eneste jeg vet i år er lillebroren min. Han har sendt en meterlang liste over DVDer han ønsker seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifjor ga jeg mamma en stor kurv med produkter og mat jeg vet hun liker. Det ble endel, men fordi jeg kjøpte det utover en litt lang tidsperiode, kjentes det ikke så vondt ut i lommeboken.. Den ble ihvertfall tatt veldig godt imot!

I år skal jeg gi et weekendopphold m/ behandlinger til mamma og tante, fordi de fortjener det. Jeg har startet i ny jobb og har lite utgifter, så jeg har råd til det. Elsker å gjøre folk glade! Ellers blir det nok endel nettshopping i år!

Jeg ønsker meg bare penger :) Det kan jeg bare glemme å få, men jeg har alt jeg trenger, så det er det jeg ønsker meg..

Endret av Adegami
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri på ting jeg ønsker meg når folk spør, men dette året har jeg faktisk laget liste til meg selv med hva jeg ønsker meg (ikke nødvendigvis til jul, men sånn generelt):

blå og røde blyanter til skissing

stativ og makrolinse til kamera

grafiske noveller ("comic books")

designbøker, barnebøker av Roald Dahl (på engelsk, jeg elsket de bøkene som barn men har de ikke selv)

glitterlim

klistermerkeark til å printe på

gigantisk lerret

kule rammer

pulverpadder og after eight

ekstern harddisk med stor lagringskapasitet

arkivskap sånn at jeg kan begynne å få litt orden i alle skissene mine osv.

Litt usikker på hva jeg skal gi i år, har lite penger pga studier så det kan ikke koste så mye :sjenert:

Jeg har kjøpt noen ting allerede, er bare litt usikker på hvem som skal få hva ennå. Jeg pleier å prøve å kjøpe mest mulig ting som kan brukes, som ikke er nips. Det jeg har kjøpt til nå er sånne søte lip glosser i forskjellige farger som jeg tenker kan være del av gave til venninne og søstre. De er ganske gode, har sånn selv. Panda minnepinne som jeg tenker å gi til den ene søsteren min. Har kjøpt en søt charm som man fester i hodetelefonåpningen på mobilen. Slik øyenbrynsblyant til venninne (har en slik selv og den er den beste jeg har prøvd til nå). Tror bedre halvdel får et xbox spill etter ønske.

Utenom det er jeg ganske blank.. spesielt til foreldre og besteforeldre, de har jo det aller meste så er vanskelig å kjøpe noe til dem. Tenkte kanskje å male et bilde, lage og printe ut illustrasjon eller noe til moren min som kan henges i det nye kontoret, men må se an tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...