AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 Hei. Jeg er nettopp ferdig med en praksisplass igjennom nav og må nå se etter en jobb. Jeg er desverre en av dem som ikke klarte å fullføre videregående. Jeg sliter litt med depresjon og har muligens et snev av sosial angst uten at andre kan merke mye til dette. Jeg er tilsynelatende en veldig blid og utadvendt jente som elsker å hjelpe andre. Problemene mine påvirker ikke andre. Jeg har lyst til å begynne å jobbe i et bofellesskap for psykisk utviklingshemmede. Det jeg egentlig lurer på er hvor lett det er å få en slik jobb uten videregående utdanning? Jeg tror det hadde vært en ypperlig jobb for meg! Anonym poster: ce57717f5f1dff7418aa26fa0d00e244
AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 Tror ikke det er vanskelig å få jobb som assistent i et bofellesskap. Om du får noe særlig mer enn helgestilling som du kan fylle på med ekstravakter er forskjell fra kommune til kommune. Anonym poster: bcf4905a8e62c7e9539e50b55ab246f7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #3 Skrevet 7. september 2012 Så det er kanskje ikke så lett å få fast deltidsjobb uten utdanning? ts Anonym poster: ce57717f5f1dff7418aa26fa0d00e244
AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #4 Skrevet 7. september 2012 Nei, normalt er det ikke vanskelig. Men det er sikkert forskjell fra kommune til kommune. Det er alltid mange ufaglærte som jobber i helse og sosialsektoren. Anonym poster: bcf4905a8e62c7e9539e50b55ab246f7
lillemeg90 Skrevet 7. september 2012 #5 Skrevet 7. september 2012 Jeg gjorde det tideligere. Ingen problem:)
AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #6 Skrevet 7. september 2012 assistentsillinger er stillinger uten krav til utdanning, men det finnes få bofellesskap som har store stillinger til assistenter. Du må nok regne med en helgestilling og evt. ekstravakter. At du ikke har fullført vgs kan bli et problem, med mindre du har erfaring med denne type jobb. Men alt i alt er det personlig egenhet som teller mest :-) Hvor lett det er å få jobb er nok veldig varierende. Der jeg jobber er det kommet inn mellom 30 og 40 søknader på de 3 siste helgestillingene som er lyst ut ( dette er i en av norges største byer). Stillingene blir ofte besatt av studenter (i relevante fag) eller mennesker bofellsskapet "kjenner" fra før (f.eks tidligere praksisstudenter/elever, ringevikarere osv). Jeg ville søkt på det som finnes av utlyste stillinger i ditt området, samt tatt kontakt med de ulike bofellesskapene og spurt om de trenger ringevikar. Å bli støttekontakt er også en fin måte å få erfaring på for videre jobb i bofellsskap (og det kan være en ganske fin jobb i seg selv ) Anonym poster: 23c335f6a5f1ccaac22974fc6be5da01
AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #7 Skrevet 7. september 2012 I min kommune (storby) ansettes ikke assistenter i store stillinger, kun i helgestillinger. Men noen assistenter kan få jobbe svært mye som ringevikar, slik at de i praksis går nesten i full stilling. Men altså ikke fast ansatt. Noen kan også få vikariater av kortere varighet, for eksempel når noen er i svangerskapspermisjon. Anonym poster: bb54d8ad121ee4a69677a8cf061b0472
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå