Gå til innhold

AiR Rehabiliteringssenter Rauland - noe som har erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært på AiR Rehabiliteringssenter på Rauland og har noen erfaringer derfra? Hvilken timeplan har man? Hvilke ting gjør man? Har man internett på rommet? Andre ting?

Saksbehandleren min nevnte denne plassen og lurte på om jeg kunne være interessert, jeg går for tiden på Arbeidsavklaringspenger pga. depresjon, selvmordstanker og sosial angst og siden jeg akkurat sluttet på FHS (tråd) trenger noe som å fylle dagene med som kanskje kan hjelpe meg på rett vei.

Alle svar tas imot med takk.

Anonym poster: 5b1ce1e17f81d6c5187fe9d4b02c11b4

• Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Mange av spørsmålene du stiller kan du finne ut av ved å ringe dem :) Evt få saksbehandler til å ringe hvis du har litt telefonangst.

Jeg vet ikke noe om senteret, men jeg vet at det er utrolig mye fin natur, og sinnsykt deilig luft på Rauland. Det er høyt over havet, med mange fine innlandsvann og deilig natur. Jeg vet at "turer i skog og mark" kanskje ikke er det som frister mest for deg akkurat nå, men det er påvist at fysisk aktivitet i naturen har særdeles positiv effekt på deprimert og psykisk syke. Så hvis valget står mellom Rauland og Oslo, ville jeg definitivt gått for Rauland ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg trodde AiR var for pasienter med diverse kroniske smerter i ledd eller muskulatur, opptrening og hvordan mestre hverdagen med disse smertene. Det kan godt være jeg tar feil og at de har kompetanse og erfaring med depresjon, sosial angst eller mye annet, men før du bestemmer deg å søke råder jeg deg til å ringe/sende mail dit og spørre om tilbudet. Hvis det tilbudet de har ikke er helt riktig for deg så kanskje de kan tipse deg om et annet rehabiliteringssenter. Egentlig er det vel fastlegen som skal hjelpe til med slikt, men min erfaring er at mange fastleger har liten oversikt.

Skrevet

Mange av spørsmålene du stiller kan du finne ut av ved å ringe dem :) Evt få saksbehandler til å ringe hvis du har litt telefonangst

Takker for svaret, saksbehandler skal ringe de og snakke litt med de og så skal jeg ringe selv og spørre om tingene imorgen.

Anonym poster: 5b1ce1e17f81d6c5187fe9d4b02c11b4

Skrevet

[quote name=Forever :)' timestamp='1347136430' post='11504473]

Jeg trodde AiR var for pasienter med diverse kroniske smerter i ledd eller muskulatur, opptrening og hvordan mestre hverdagen med disse smertene. Det kan godt være jeg tar feil og at de har kompetanse og erfaring med depresjon, sosial angst eller mye annet, men før du bestemmer deg å søke råder jeg deg til å ringe/sende mail dit og spørre om tilbudet. Hvis det tilbudet de har ikke er helt riktig for deg så kanskje de kan tipse deg om et annet rehabiliteringssenter. Egentlig er det vel fastlegen som skal hjelpe til med slikt, men min erfaring er at mange fastleger har liten oversikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...