Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er under IVF behandling. Satte inn forrige fredag morgen. Har kjøpt to tester i dag, står den kan tas 4 dager før mens er forventet.. Men er det for tidlig å ta en i dag?? Og har det mye å si å ta den på kveld?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nok ventet litt til. Kan jo prøve nå men det kan jo være negativ selv om den egentlig skal være possitiv. Er jo kjipt og bli skuffa på forhånd

Skrevet

Du bør i hvert fall vente til i morgen tidlig så du får testet på morgenurin.

Hvis du hadde innsetting på fredag er du vel tilsvarende ca. 10 DPO i morgen? Veldig mange får falsk negativ når de tester så tidlig.

Lykke til!

Skrevet

Oki.. Det er nok tidlig ja, er bare så spent! ;) men er det mulig å få positiv test så tidlig?

Skrevet

Hva menes med DPO...? Er ikke helt inni disse forkortningene ;)

Skrevet

Det er mulig, men du må være forberedt på at den kan bli negativ selv om det har klaffet

Skrevet

Tok den jeg.. Ble negativ, Svak strek. Det er sånn med + og - .. Såg en veeeeeeldig svak pluss- strek, men den går vel an å se om man ikke har brukt testen også?

Skrevet

Den - streken hadde svak farge.. Den som går oppover og lager et + tegn hadde ikke.. Ski.mtet den bare.. Er nok negativ :( :(

Skrevet

Problemet med å ta en for tidlig test etter IVF forsøk er at eggløsningssprøyten som du tok inneholder hcg, og den kan gi en falsk positiv test opptil 9 dager etterpå.

Vent noen dager til, de fleste får positiv test 10-14 dager etter innsettingen.

Lykke til!

Anonym poster: adc1ec50e3c1475d6966519072b083a1

Skrevet

Da er det nok en skyggestrek og som du sier er testen negativ. Vent noen dager og ta ny test på morgenurin.

Forstår godt at du er litt skuffet, men en negativ test så tidlig betyr ikke at du ikke er gravid. :klem:

Skrevet

Håper så grådig det da, at det bare er for tidlig! At den blir positiv uti uken...

Skrevet

Tok en ny test i dag tidlig. Negativ den også :( blodprøve på fredag...

Skrevet

Det er 5 dager til "mensen", så det er for tidlig:)

Jeg har "mensen" på onsdag, tok idag, negativ.... men håper allikevel at den er positiv på onsdag. Hvis ikke får jeg bare brette opp armene og prøve igjen. Ikke annet man kan gjøre..

Skrevet

Men på testen står det jo at man kan bruke den 4 dager før forventet mens..Det er jo i dag.. Eller er det annerledes ved IVF? Så utrolig spennende! Merker du noe på kroppen?

Skrevet

Hvis det er til og med forventet mens er det nok tirsdag som er den tidligste dagen tror jeg. Fikk beskjed at det ikke var nødvendig å teste så tidlig.. jeg merker mye men det er nok utrogestanen som gjør det. Den har en lei tendens til å ha bivirkninger som minner om graviditet..Tror ikke det klaffet denne gangen heller, men ser lyst på det allikevel siden jeg ikke har hatt de samme følelsene som når ferskforsøket gikk i vasken. Har ett egg igjen i frys og 2 IVF forsøk igjen, så jeg gir ikke helt opp..

Skrevet

Tror jeg bare lar være å teste mer, så får jeg enten mensen eller svar på fredag. Har kjent ut som jeg skal ha mensen i mange dager nå, men har jo tuklet mye med kroppen, så er vel derfor.. Da har vi det ganske likt, jeg har to egg i frysen og to hele forsøk igjen. Er jo håp da :) synd en må vente så lenge før neste gang bare.. Håper du kan oppdatere her hvordan det går :) kryss kryss :)

Skrevet

tatt test idag og den er fortsatt negativ, så sjansen for at den er positiv i morgen er veldig liten.. merkelig nok er jeg ikke så lei meg, kanskje jeg rett og slett ikke klarer å ta det innover meg.. har ett egg igjen i frys så får håpe den overlever tining. Hvis ikke tar jeg en pause til nyåret tenker jeg... jeg synes det var ganske ille med stimulering av eggestokkene for å "høste egg". Fryseforsøk tar jeg gjerne når som helst:) Faktisk litt overrasket over hvor godt jeg synes det var å ta østrogentablettene.. mulig jeg har for lavt nivå av østrogen...hmmm

Skrevet

Har de ikke sjekket østrogennivået ditt før du begynte med dette? Fastlegen min sjekket det for meg med blodprøver. Det er vanskelig å ta det innover seg ja.. Jeg er veldig opp og ned. Kan hulkegrine ene dagen og tenke at det ikke er så farlig den neste.. Men en vet vel ikke helt hva man føler før resultatet kommer.. Hvilke tabletter tar du? Fått beskjed om å vente noen mnd før neste innsett, har du? På haukeland sa de at jeg måtte komme å ta blodprøven selv om det var negativ hjemmetest.. Kunne være positiv fordet sa de..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...