Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld sluttet den trådløse musen min plutselig å virke. Har skiftet batterier, men den er helt død. Hvordan kan dette ha skjedd og hva kan jeg gjøre for å fikse den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skjer ofte med trådløse mus. Derfor jeg foretrekker de med ledning.

Ikke sikker på om det er noe du kan gjøre.

Skrevet

Har du mottakeren for langt unna kanskje? Prøvd å restarte PC? Prøvd musa i en annen PC?

Skrevet

Kast den i gulvet.

Skrevet

Har du mottakeren for langt unna kanskje? Prøvd å restarte PC? Prøvd musa i en annen PC?

Nytter ikke det når den er død. Altså, ingen lys, ingenting. Skal prøve å kaste den i gulvet. Kan jo ikke skade ;)

• Liker 1
Skrevet

Prøv å sett mottakeren i en annen usb-port og helst også en annen pc. Kan bare være selve porten som er gåen:)

Skrevet

Musa skal vel lyse osv selv om mottakeren ikke er koblet til noe...

Skrevet

Min døde. Skiftet batterier. Skiftet en gang til. Trykket reset. Skiftet port. Skiftet port igjen. La den fra meg. Plukket opp noen dager senere. Mistet i gulvet. Nå virker den. :nigo:

Skrevet

Første jeg tenkte var; Bytt batterier! :fnise:

Så leste jeg at du har gjort det, så da sier jeg heller; Bytt til ikke-trådløs mus.

Skrevet

Første jeg tenkte var; Bytt batterier! :fnise:

Så leste jeg at du har gjort det, så da sier jeg heller; Bytt til ikke-trådløs mus.

Pc'n er 3m vekk fra sofaen, så det blir litt vanskelig ;)

Gjest Fairydust
Skrevet

Jeg har hatt min trådløse mus i 2 år uten at den har blitt ødelagt? :sjokkert:

Men det er ikke usannsynlig at den bare har tatt kvelden. Da er det ikke så mye å gjøre. Men først kan du prøve den på en annen PC. Eventuelt prøve andre batterier, det kan jo være at det er batteriene det er noe feil med. Kanskje du har satt de inn feil vei? :fnise:

Skrevet (endret)

Pc'n er 3m vekk fra sofaen, så det blir litt vanskelig ;)

Pøh!

Er du forresten helt sikker på at batteriene du satt i, er nye og i god stand? Jeg hadde ikke stolt på batteriene om de ikke kom rett ut fra pakka.

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Pøh!

Er du forresten helt sikker på at batteriene du satt i, er nye og i god stand? Jeg hadde ikke stolt på batteriene om de ikke kom rett ut fra pakka.

Det er oppladbare batterier. Og har satt dem inn alle veier jeg kan tenke meg.

Gjest Purelove
Skrevet

min sluttet også å funke, den var helt ny, jeg gikk tilbake til butikken og fyren som jobbet der fikk fikset den ved at han snudde den og brukte spissen på pennen og trykka på en slags liten hull på musen, og da funket den, jeg vet dårlig til å forklare, men ja:P

Skrevet (endret)

Da prøver du vanlige batterier, om den tar AA/AAA da.

NB: Bare husk på å ikke sette musa i ladestasjonen etterpå, om den har en slik!

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Lite tips, hvis du faktisk klarer å sette de inn med feil polaritet så kan det ta knekken på utstyret.

Skrevet

min sluttet også å funke, den var helt ny, jeg gikk tilbake til butikken og fyren som jobbet der fikk fikset den ved at han snudde den og brukte spissen på pennen og trykka på en slags liten hull på musen, og da funket den, jeg vet dårlig til å forklare, men ja:P

Den har ikke noen restartknapp :(

Da prøver du vanlige batterier, om den tar AA/AAA da.

NB: Bare husk på å ikke sette musa i ladestasjonen etterpå, om den har en slik!

Får se. Har ikke noen vanlige batterier liggende, kun oppladbare. Nesten lettere å kjøpe ny. Er ganske avhengig av den, ser jeg nå. Sitter på mobilen og surfer, for pc'n er for langt borte. Vanskelig å gjøre skolearbeid, i og med at alt jeg trenger er på pc'n, og hvis jeg må klikke på noe, må jeg reise meg fra sofaen hver gang. Blææææ.

Skrevet

Lite tips, hvis du faktisk klarer å sette de inn med feil polaritet så kan det ta knekken på utstyret.

Oooops. Satt dem inn riktig i begynnelsen da, så tror den var ødelagt fra før.

Skrevet

Offtopic, men: Om det bare er to batterier, og man snur begge feil vei, så ja, da er risikoen for å grille musa stor. Snur man bare polariteten på det ene (uansett hvilket), gjør det ingen skade. Det er ett triks jeg bruker om jeg skal pakke ned slike ting, og ikke gidder å pakke batteriene utenom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...