amonyn Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 I går kveld sluttet den trådløse musen min plutselig å virke. Har skiftet batterier, men den er helt død. Hvordan kan dette ha skjedd og hva kan jeg gjøre for å fikse den?
KaDust Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 Dette skjer ofte med trådløse mus. Derfor jeg foretrekker de med ledning. Ikke sikker på om det er noe du kan gjøre.
TMB Skrevet 7. september 2012 #3 Skrevet 7. september 2012 Har du mottakeren for langt unna kanskje? Prøvd å restarte PC? Prøvd musa i en annen PC?
amonyn Skrevet 7. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2012 Har du mottakeren for langt unna kanskje? Prøvd å restarte PC? Prøvd musa i en annen PC? Nytter ikke det når den er død. Altså, ingen lys, ingenting. Skal prøve å kaste den i gulvet. Kan jo ikke skade 1
Zakuro Skrevet 7. september 2012 #6 Skrevet 7. september 2012 Prøv å sett mottakeren i en annen usb-port og helst også en annen pc. Kan bare være selve porten som er gåen:)
TMB Skrevet 7. september 2012 #7 Skrevet 7. september 2012 Musa skal vel lyse osv selv om mottakeren ikke er koblet til noe...
Silfen Skrevet 7. september 2012 #8 Skrevet 7. september 2012 Min døde. Skiftet batterier. Skiftet en gang til. Trykket reset. Skiftet port. Skiftet port igjen. La den fra meg. Plukket opp noen dager senere. Mistet i gulvet. Nå virker den.
Minya Skrevet 7. september 2012 #9 Skrevet 7. september 2012 Første jeg tenkte var; Bytt batterier! Så leste jeg at du har gjort det, så da sier jeg heller; Bytt til ikke-trådløs mus.
amonyn Skrevet 7. september 2012 Forfatter #10 Skrevet 7. september 2012 Første jeg tenkte var; Bytt batterier! Så leste jeg at du har gjort det, så da sier jeg heller; Bytt til ikke-trådløs mus. Pc'n er 3m vekk fra sofaen, så det blir litt vanskelig
Gjest Fairydust Skrevet 7. september 2012 #11 Skrevet 7. september 2012 Jeg har hatt min trådløse mus i 2 år uten at den har blitt ødelagt? Men det er ikke usannsynlig at den bare har tatt kvelden. Da er det ikke så mye å gjøre. Men først kan du prøve den på en annen PC. Eventuelt prøve andre batterier, det kan jo være at det er batteriene det er noe feil med. Kanskje du har satt de inn feil vei?
Lutetium 71 Skrevet 7. september 2012 #12 Skrevet 7. september 2012 (endret) Pc'n er 3m vekk fra sofaen, så det blir litt vanskelig Pøh! Er du forresten helt sikker på at batteriene du satt i, er nye og i god stand? Jeg hadde ikke stolt på batteriene om de ikke kom rett ut fra pakka. Endret 7. september 2012 av Lutetium 71
amonyn Skrevet 7. september 2012 Forfatter #13 Skrevet 7. september 2012 Pøh! Er du forresten helt sikker på at batteriene du satt i, er nye og i god stand? Jeg hadde ikke stolt på batteriene om de ikke kom rett ut fra pakka. Det er oppladbare batterier. Og har satt dem inn alle veier jeg kan tenke meg.
Gjest Purelove Skrevet 7. september 2012 #14 Skrevet 7. september 2012 min sluttet også å funke, den var helt ny, jeg gikk tilbake til butikken og fyren som jobbet der fikk fikset den ved at han snudde den og brukte spissen på pennen og trykka på en slags liten hull på musen, og da funket den, jeg vet dårlig til å forklare, men ja:P
Lutetium 71 Skrevet 7. september 2012 #15 Skrevet 7. september 2012 (endret) Det er oppladbare batterier. Og har satt dem inn alle veier jeg kan tenke meg. Da prøver du vanlige batterier, om den tar AA/AAA da. NB: Bare husk på å ikke sette musa i ladestasjonen etterpå, om den har en slik! Endret 7. september 2012 av Lutetium 71
TMB Skrevet 7. september 2012 #16 Skrevet 7. september 2012 Det er oppladbare batterier. Og har satt dem inn alle veier jeg kan tenke meg. Lite tips, hvis du faktisk klarer å sette de inn med feil polaritet så kan det ta knekken på utstyret.
amonyn Skrevet 7. september 2012 Forfatter #17 Skrevet 7. september 2012 min sluttet også å funke, den var helt ny, jeg gikk tilbake til butikken og fyren som jobbet der fikk fikset den ved at han snudde den og brukte spissen på pennen og trykka på en slags liten hull på musen, og da funket den, jeg vet dårlig til å forklare, men ja:P Den har ikke noen restartknapp Da prøver du vanlige batterier, om den tar AA/AAA da. NB: Bare husk på å ikke sette musa i ladestasjonen etterpå, om den har en slik! Får se. Har ikke noen vanlige batterier liggende, kun oppladbare. Nesten lettere å kjøpe ny. Er ganske avhengig av den, ser jeg nå. Sitter på mobilen og surfer, for pc'n er for langt borte. Vanskelig å gjøre skolearbeid, i og med at alt jeg trenger er på pc'n, og hvis jeg må klikke på noe, må jeg reise meg fra sofaen hver gang. Blææææ.
amonyn Skrevet 7. september 2012 Forfatter #18 Skrevet 7. september 2012 Lite tips, hvis du faktisk klarer å sette de inn med feil polaritet så kan det ta knekken på utstyret. Oooops. Satt dem inn riktig i begynnelsen da, så tror den var ødelagt fra før.
Lutetium 71 Skrevet 7. september 2012 #19 Skrevet 7. september 2012 Lite tips, hvis du faktisk klarer å sette de inn med feil polaritet så kan det ta knekken på utstyret. Offtopic, men: Om det bare er to batterier, og man snur begge feil vei, så ja, da er risikoen for å grille musa stor. Snur man bare polariteten på det ene (uansett hvilket), gjør det ingen skade. Det er ett triks jeg bruker om jeg skal pakke ned slike ting, og ikke gidder å pakke batteriene utenom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå