makkapakka Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 Hører mye om at hvis jeg treffer en ny mann så skal jeg vente med å presentere mitt barn for han, i tilfelle det ikke går bra med ev. forhold. men jeg har tenkt... Er det ikke bedre at barnet treffer denne mannen før jeg knytter et ev. forhold til han? for å se om de to kommer overens? Det første blir jo bortkasta tid, hvis barnet mitt ikke kommer overens med denne ev. mannen?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 Jeg har litt vanskelig for å tro at det er så umenneskelig viktig å være så nazi på dette punktet. Du trenger ikke introdusere han som en kjæreste som er kommet for å bli, du kan rett og slett introdusere han som en venn. Barn er da vant til at foreldre har venner som kommer innom nå og da. Barnet knytter seg til mors venner også, og om det da er så viktig å vente med å introdusere nye menn burde mann også vente med å introdusere nye venner. Hvorfor ikke introdusere mannen som en venn? Da må man nok la være å oppføre seg som kjærester da, og kun oppføre dere som venner. Ingen kyss, klapp eller klem, flørtende tone eller overnattinger Anonym poster: f86437e26ea1d7321646aef354adffec
Steinar40 Skrevet 7. september 2012 #3 Skrevet 7. september 2012 Så lenge dere kun oppfører dere som venner når barnet ditt er til stede, ja. Fungerer helt greit det da.
makkapakka Skrevet 7. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2012 Så lenge dere kun oppfører dere som venner når barnet ditt er til stede, ja. Fungerer helt greit det da. ok, da prøver jeg det ps. steinar jeg har ikke funnet noen ny, det er planlegging i tilfelle du ombestemmer deg
makkapakka Skrevet 7. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2012 Jeg har litt vanskelig for å tro at det er så umenneskelig viktig å være så nazi på dette punktet. Du trenger ikke introdusere han som en kjæreste som er kommet for å bli, du kan rett og slett introdusere han som en venn. Barn er da vant til at foreldre har venner som kommer innom nå og da. Barnet knytter seg til mors venner også, og om det da er så viktig å vente med å introdusere nye menn burde mann også vente med å introdusere nye venner. Hvorfor ikke introdusere mannen som en venn? Da må man nok la være å oppføre seg som kjærester da, og kun oppføre dere som venner. Ingen kyss, klapp eller klem, flørtende tone eller overnattinger Anonym poster: f86437e26ea1d7321646aef354adffec ja det var faktisk det jeg tenkte at jeg bare fikk tilfeldig besøk av en venn uten å lage mer drama.. Tror jeg velger den jeg..
AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #6 Skrevet 7. september 2012 Jeg synes det kommer ann på alderen på barnet jeg. Hadde blitt avslørt tvert dersom jeg introduserte en mann som venn for mine tenåringsbarn. Jeg sa etter ca et halvt år at jeg hadde fått meg kjæreste og de traff han ikke før måneder senere. Anonym poster: b930a3faeda69c6b68cefea52b2be64c
makkapakka Skrevet 7. september 2012 Forfatter #7 Skrevet 7. september 2012 Jeg synes det kommer ann på alderen på barnet jeg. Hadde blitt avslørt tvert dersom jeg introduserte en mann som venn for mine tenåringsbarn. Jeg sa etter ca et halvt år at jeg hadde fått meg kjæreste og de traff han ikke før måneder senere. Anonym poster: b930a3faeda69c6b68cefea52b2be64c Lurer på om disse barna "snuser det" uansett alder??
Steinar40 Skrevet 7. september 2012 #8 Skrevet 7. september 2012 ok, da prøver jeg det ps. steinar jeg har ikke funnet noen ny, det er planlegging i tilfelle du ombestemmer deg hehe Jeg ser ikke helt for meg at jeg kan gå under 40 år gitt. 40-åringer er jo de nye 14-izene, så det er ille nok! Og jeg antar at du forstår at jeg IKKE mener at det første man gjør er å introdusere en ny fyr for barnet som en venn. Da må det være noe av verdi der først.
Steinar40 Skrevet 7. september 2012 #9 Skrevet 7. september 2012 Lurer på om disse barna "snuser det" uansett alder?? Under 10 år så tror jeg problemet med det er minimalt. Mitt inntrykk ihvertfall. Men deretter er det nok mer uvisst hva barn forstår.
makkapakka Skrevet 7. september 2012 Forfatter #10 Skrevet 7. september 2012 Under 10 år så tror jeg problemet med det er minimalt. Mitt inntrykk ihvertfall. Men deretter er det nok mer uvisst hva barn forstår. du har ihvertfall IKKE barn med den antagelsen
Steinar40 Skrevet 7. september 2012 #11 Skrevet 7. september 2012 du har ihvertfall IKKE barn med den antagelsen Og har nok vært borti utspekulerte mødre.
Silfen Skrevet 7. september 2012 #12 Skrevet 7. september 2012 En bekjent prøvde den approachen. Ungene gikk rundt og ropte kjærestepar, kjærestepar etter 15 min. Jeg tror på langvarig bekjentskap/forhold før barn introduseres og dersom man gjør det som å introdusere enn venn at man faktisk tenker over hvordan man er overfor venner og handler deretter. 2
amonyn Skrevet 7. september 2012 #13 Skrevet 7. september 2012 (endret) Under 10 år så tror jeg problemet med det er minimalt. Mitt inntrykk ihvertfall. Men deretter er det nok mer uvisst hva barn forstår. Vel... Tanten min brukte den taktikken, og trodde den funket. Kusinen min på 5 år, fortalte meg masse om "kjæresten til mamma, som er hemmelig, altså!" og "se på mamma som har stjerner i øynene, sånn som tornerose" Endret 7. september 2012 av amonyn 2
Steinar40 Skrevet 8. september 2012 #14 Skrevet 8. september 2012 Vel... Tanten min brukte den taktikken, og trodde den funket. Kusinen min på 5 år, fortalte meg masse om "kjæresten til mamma, som er hemmelig, altså!" og "se på mamma som har stjerner i øynene, sånn som tornerose" Noen er flinkere til å late som ingenting enn andre; både overfor barn og ektemann. 1
Gjest Eurodice Skrevet 8. september 2012 #15 Skrevet 8. september 2012 Og har nok vært borti utspekulerte mødre. "Den som er uten skyld..."
Gjest Eurodice Skrevet 8. september 2012 #16 Skrevet 8. september 2012 Noen er flinkere til å late som ingenting enn andre; både overfor barn og ektemann. Noen er flinkere enn andre til å batellisere sin egen deltagelse i utroskap og å fraskrive seg ansvar.
Gjest Purple Haze Skrevet 8. september 2012 #17 Skrevet 8. september 2012 Noen er flinkere til å late som ingenting enn andre; både overfor barn og ektemann. Du undervurderer barn grovt hvis du tror de må være over 10 år før de plukker opp sånne ting. Det er veldig tydelig at du har liten erfaring med barn. Jeg ville ikke introdusert barna for en ny mann før jeg var sikker på at det var i ferd med å bli seriøst, uansett hvor gamle barna er.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2012 #18 Skrevet 8. september 2012 Barn får meg seg myyyye mer enn det voksne tror. Selv treåringer forstår at "vennen" til mamma er ekstra god venn for å si det sånn. Anonym poster: 8f2ad05cccbbbf64ebe730ba39bbd47a
Steinar40 Skrevet 8. september 2012 #19 Skrevet 8. september 2012 (endret) Du undervurderer barn grovt hvis du tror de må være over 10 år før de plukker opp sånne ting. Det er veldig tydelig at du har liten erfaring med barn. Jeg ville ikke introdusert barna for en ny mann før jeg var sikker på at det var i ferd med å bli seriøst, uansett hvor gamle barna er. Hva barn plukker opp er som sagt helt avhengig av hvordan man oppfører seg. Dessuten er det altså ikke alt såkalte voksne folk plukker opp heller. Men ellers er jeg helt enig med deg i at det ikke er noe fornuftig å blande barna oppi suppa før det er seriøst. Endret 8. september 2012 av Steinar40
mammamy Skrevet 8. september 2012 #20 Skrevet 8. september 2012 Da jeg møtte min nåværende mann hadde han akkurat gjort det slutt med exen. De hadde 2 barn, minste 6 mnd og eldste 4,5 år, Vi møttes på nøytrale steder noen ganger sammen med ungene. De kom for å se på dyra der jeg jobbet, vi møttes i en lekepark osv. Etter et en måneds tid var jeg på besøk der en lørdag formiddag og så tok vi det sakte videre. Gikk vel 3 måneder til jeg overnattet der første gang. Det gikk kjempefint. Jeg og ungene har hatt en super kontakt fra dag 1. om hun eldste skjønte noe tidligere vet jeg ikke, men er glad vi tok det gradvis iallefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå