Gå til innhold

Dere som rekrutterer folk til HR stillinger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dessverre ikke en bakgrunn eller erfaring (direkte) som kan relateres til typiske HR stillingers beskrivelse. MEN jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å jobbe innenfor det feltet og har de riktige personlige egenskapene. De gangene jeg har søkt på slike stillinger har jeg fått tilbakemelding om at det er fordi jeg ikke har riktig utdannelse eller erfaring. Hvordan skal jeg få muligheten slik at jeg får erfaring?

Jeg har mange års høyere utdannelse og ønsker derfor ikke studere på nytt igjen heller.

Tar veldig gjerne i mot tips!

Anonym poster: f5eb212885a0679dd40e4e5bae9b4d70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hör med bemanningsbyråerna, t ex , Adecco m fl.. Vet om flera som bara gått internutbildning/kurs hos dem och sedan börjat jobba som rekryterare. Om du kan tänka dig att jobba med rekrytering ska det nog inte vara helt omöjligt trots att du har annan bakgrund..

Skrevet

Jeg tenker ikke å jobbe som rekrutterer i rekrutteringsbyråer, heller HR medarbeider i bedrifter. F eks koordinere intervjuer, ferdigstille kontrakter, sende tilbakemeldinger vedrørende søknader på stillinger, bidra med diverse kontoroppgaver innenfor HR området. Setter uansett pris på tilbakemeldingen!

Anonym poster: f5eb212885a0679dd40e4e5bae9b4d70

Skrevet

Aha okej! Då är det kanske lättare att försöka hitta ett jobb som receptionist/administrationskonsulent eller liknande i en större bedrift och så jobba sig uppåt, ta interkurser osv? Eller fråga runt och du kan få praktisera en period gratis på en HR avdelning, då får du iaf lite mer relevent erfarenhet :)

Skrevet

Uten rett utdanning og/eller mye realkompetanse innen HR, så kan du bare glemme det. Det er omtrent 100 søkere per stilling. "Alle" med bach-utdanning innen administrasjon og organisasjon vil nemlig jobbe med HR. Og vil bli foretrukket framfor en uten den rette utdanningen.

Anonym poster: c7019f4235748fc134aaa53f77d0a8fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...