Gå til innhold

NRK lisens.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig dette ligger i heeeelt feil rom, men det får så være :P

Er det sånn at man må betale lisens selv om man ikke har tv i sitt navn? For på den derre fiiine regninga så står det jo at den som eier, leier eller låner mottager skal betale lisens.

Vi har Get-boks, forresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eide TV som sto i en annens navn i noen år, så aldri noe til noe lisens. Men når vi gikk over til det digitale bakkenettet, og jeg bestilte RiksTV, i mitt navn, så lå lisensregninga i posten 2dager etterpå :P Før jeg hadde fått noe fra RiksTV.

Så man skal vel betale lisens, så lenge man har TV. Og ingen andre i samme husstand betaler lisens.

Anonym poster: 42ba74c1228dbb8ec4019825449d2471

Skrevet

Edit; den gang DA.

Skrevet

Fader altså, har sååå lite lyst å betale den lisensen. :P

Har ikke fått noen regning fra dem da, og det er en stund siden vi fikk oss Get-boks.

Men de driver og krever samboeren min for lisens, selv om han ikke har hatt tv på flerfoldige år (han har hatt romkamerater og bodd sammen med kjærestene sine som har hatt tv før)

Skrevet

Tror de alle fleste ikke ønsker å betale =P De kan ikke kreve han for lisens, så lenge han ikke har noe registrert i sitt navn ( digitale mottakere ). Du kan jo la være å betale, hvis du ikke mottar regning, det får bli opp til deg =P

Skrevet

Ja, sant. Er jo noe som i aller høyeste grad blir påtvunget oss. Kan telles på ei hånd hvor ofte jeg ser NRK i løpet av et år.

Hehehe.. Slipper nok ikke unna om jeg får regning, da må den jo bare betales. Vil ikke ha inkasso.

Skrevet

Nei, hvis du får regning, så slipper du ikke unna =P Dessverre. Synes det kunne vært et annet navn, i stedet for NRK lisens, siden de sier at pengene går til vedlikehold av ting og tang og ikke dirkete til NRK(?) Og etter at det digitale bakkenettverket kom, så blir alle tvunget til å betale et abo for å kunne se noe annet enn bare NRK. Penger, penger, penger..... ;o

Hvis du ikke betaler, kan de komme og TA tv'n din =P

Skrevet

Edit; Beklager alle skriveleifer! Pølsefingre og et hint av dysleksi er dårlig kombo.

Skrevet

Jeg har ingen problemer med skrivefeilene dine :)

Skrevet

:o) Vet av erfaring at noen har ''issues'' når det kommer til skrivefeil, så har lagt meg til vanen med å beklage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...