samye83 Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 Hei, om en uke skal jeg flytte inn i en splitter ny leilighet. Da trenger jeg kjøleskap, oppvask, koketopp, stekeovn osv. Hvitevarer er en stor jungel med så mange aktører, slik at det har oppstått et problem for meg. Hva skal jeg velge? Tok en liten tur på expert på alna, og der så jeg veldig mange fine hvitevarer. Min kone har lyst på miele. Jeg vet at miele er kongen blant hvitevarene, men prisen er også konge, hehe. For eksempel så jeg et siemens kombiskap med A+++ som brukte 175kw i året. Miele skapet vedsiden av brukte hele 485kw. Men kvalitetsfølelsen får meg til å helle mot miele skapet. Da trenger jeg råd og anbefalinger av samtlige hvitevarer, hva som er best prismessig. Prisen har ikke så mye å si, så lenge man holder under 15k på hver ting. På forhånd takk
Betty2 Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 Vi har veldig god erfaring med Samsung kombiskap (pris fra 3k) Bosh oppvaskemaskin (den er veldig stillegående og bruker lite strøm) Komfyr/ koketopp og stekeovn har vi god erfaring med miele og elektrolux, men det jeg opplever på jobben og hos venner, er at de plate toppene med touch styring, er trøblette å bruke. så jeg vil anbefalle å bruke knapper eller skru hjul.
samye83 Skrevet 7. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2012 Takk for tipsene, har fortsatt en noen dager på å bestemme hva jeg vil ha. Får håpe at varene er på lager også. Viktigste å få tak i er vel kjøleskap og en micro, da kan man iallfall lage litt mat, hehe. Har sett på de induksjonstoppene til miele, ser ganske fine ut. Tror kanskje både ovnen og toppen blir miele. Har også hørt at asko er veldig gode innen oppvask. Kan noen støtte påstanden?
enogto Skrevet 8. september 2012 #4 Skrevet 8. september 2012 Kjøpte nytt kombiskap i sommer og endte med en Siemens. Miele sin var rett og slett ikke verdt dobbelt pris. (På de integrerte hvitevarene har vi Miele fra før.) Husk å få et godt tilbud på hvitevarene. Om du så bare skal kjøpe et kombiskap, prøv å få gratis levering.
samye83 Skrevet 9. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2012 Skal måle om jeg får plass til 70cm kombiskap når jeg flytter inn på torsdag. Det var et siemens skap som fristet ekstremt. Får se hva det blir til. Takk for rådene :D
Gjest Doh Skrevet 9. september 2012 #6 Skrevet 9. september 2012 Vi er veldig fornøyd med Bosch. Har ovn, micro og platetopp(induksjon) derfra. Kjøleskap og oppvaskmaskin er fra IKEA der kjøkkenet er fra.
Orchideae Skrevet 9. september 2012 #7 Skrevet 9. september 2012 Har også hørt at asko skal være bra på oppvaskmaskiner. :-)
Snjó Skrevet 9. september 2012 #8 Skrevet 9. september 2012 Er veldig fornøyd med min oppvaskmaskin fra Asko hvertfall Og har hatt lite feil på de når jeg jobbet i elektronikkforretning. Ellers så ville jeg nok valgt tysk skulle jeg ha kjøpt nye hvitevarer, Miele eller Bosch/Siemens. God kvalitet.
samye83 Skrevet 10. september 2012 Forfatter #9 Skrevet 10. september 2012 Har også hørt mange fine ord angående asko. Skal ta en handle tur sammen med kona idag, så får vi se hva det blir til.
Gjest Badabing Skrevet 10. september 2012 #10 Skrevet 10. september 2012 Vi sparte veldig mye penger på å kjøpe alt samlet fra deal.no, men man får sikkert rabatter andre steder også. Jeg ville lagt litt ekstra i oppvaskmaskinen og kjøleskapet. Vi tenkte at oppvaskmaskin var oppvaskmaskin, og brukte mer penger på koketopp osv. Fikk en oppvaskmaskin fra Bosch som bråker og som har teit innredning. Så prisklasse har nok mye å si, for jeg ser jo at andre her er fornøyd med Bosch. Har kombiskap fra Bosch da, og det er vi fornøyd med. Induksjon er vi veldig fornøyde med, og også med å kjøpe kombiovn ved siden av (ovn og micro i ett). Da kan vi steke flere ting på en gang, veldig kjekk når vi skal ha gjester, for det er jo sjelden vi egentlig bruker micro.
samye83 Skrevet 10. september 2012 Forfatter #11 Skrevet 10. september 2012 (endret) Kjøpte kun kjøleskap og induksjons topp idag. Kombiskapet ble Miele KFN12923 SD edt/CS-1, og induksjonstopp ble Miele KM6115. Blir ovn og vaske maskinen neste gang. Får dele opp litt, så det ikke koster altfor mye på en gang. Kjøpte også miele s8730 støvsuger. Kona ville gå for holdbarhet, så da blir det som hun ønsker Endret 10. september 2012 av samye83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå