Gå til innhold

Tatt på fersken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg når jeg i dag tidlig tok vaktmesteren i å riste min sønn?

Sønnen min og noe kompiser hadde gått ned til vaktmesteren, og når jeg passerte rommet hans hørte jeg stemmen til gutten min..

Jeg titter inn og ser vaktmesteren står å i rister i han og roper at; Nå må du ly!

Kjenner jeg her helt matt... Og siden jeg ofte er veldig impulsiv vil jeg høre med dere hva dere ville ha gjort?

Jeg gikk selvfølgelig rett til rektors kontor, og hun skulle ta det opp med han....

Er det nok??

Oppgitt og lei meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du må nok innse at din sønn ikke er så gullunge som du ønsker. det er plenti nok å gi besjed til skolens kontor. det er selfølgelig også en faktor hvor gammel din sønn er.. men sansynligvis en som er pasert dem nederste barnetrinn...

Skrevet

Min sønn er nok en håndfull ja, men det går fint ann å snakke til han...

Å ta tak i han og stå å rope til han det synes jeg er å gå over streken...langt over streken av en som er ansatt i skolen.

Min sønn er 7år, går i 3.klasse....

Takk for svar! :)

Skrevet

Jeg tenker at du skal la det bero litt nå, og snakke med sønnen din om at han skal si fra til deg/lærer hvis noen som helst tar i ham på den måten - inkludert vaktmesteren. Det er fullstendig uakseptabelt at et voksent menneske rister et barn for å få det til å ly - uansett.

Du har tatt det tjenestevei - altså meldt fra til rektor. Dersom det holder med at rektor gir vaktmesteren en advarsel denne gangen og du ikke hører noe mer, så tror jeg du kan slå deg til ro med at det er i orden. Dersom det skjer flere ganger, bør du stille strengere krav overfor rektor - meldt skriftlig - ift hva som bør gjøres overfor vaktmesteren, for å riste et barn er, som sagt, fullstendig uakseptabelt.

Skrevet

Helt ærlig, så tror jeg bare ungen hadde godt av det. Oppdragelse er ikke på moten for tiden.

• Liker 10
Skrevet

Helt ærlig, så tror jeg bare ungen hadde godt av det. Oppdragelse er ikke på moten for tiden.

Hva mener du? Jeg kjenner atskillig flere veloppdragne barn enn det motsatte, og ingen barn har godt av å bli ristet! Alvorlig talt!

Til ts, hvorfor gikk du ikke inn og spurte hva som foregikk? Jeg hadde gått inn i situasjonen og bet om en forklaring! Så ville jeg tatt saken til rektor. Selv om man selvfølgelig skal være lydhør for begge parter, så er det først og fremst barnet som teller!

Barn skal ikke ristes. Ikke hjemme og ikke på skolen. Det sier seg vel egentlig selv?

• Liker 6
Skrevet

Hva mener du? Jeg kjenner atskillig flere veloppdragne barn enn det motsatte, og ingen barn har godt av å bli ristet! Alvorlig talt!

Til ts, hvorfor gikk du ikke inn og spurte hva som foregikk? Jeg hadde gått inn i situasjonen og bet om en forklaring! Så ville jeg tatt saken til rektor. Selv om man selvfølgelig skal være lydhør for begge parter, så er det først og fremst barnet som teller!

Barn skal ikke ristes. Ikke hjemme og ikke på skolen. Det sier seg vel egentlig selv?

Jeg er imot vold mot barn, men jeg er også imot små snørrunger som går rundt og oppfører seg akkurat hvordan de vil. Mange foreldre er blinde ovenfor ungenes oppførsel og dermed syns jeg det er forfriskende å se voksne som faktisk sier ifra.

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville gått rolig inn og bedt vaktmester forklare hva foranledningen var. Hvis guttene gikk inn dit de ikke har lov, peller på ting de får beskjed om ikke er lov, og vaktmesteren ofte opplever dette, kan jeg forstå at vaktmesteren blir lei. Hvis min unge peller på andres ting og ikke stopper når han får beskjed, så vil han nok overleve å bli ristet litt. Og lærer forhåpentligvis å ligge unna vaktmesterens ting. Det er lov å fysisk stoppe barn hvis de ikke hører etter, selv om man ikke skal påføre smerte.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er imot vold mot barn, men jeg er også imot små snørrunger som går rundt og oppfører seg akkurat hvordan de vil. Mange foreldre er blinde ovenfor ungenes oppførsel og dermed syns jeg det er forfriskende å se voksne som faktisk sier ifra.

Dersom man jobber som vaktmester på en barneskole så må man regne med å komme i konflikt/situasjoner med de små... Og det spiller vel ingen rolle om de er snørrunger som du så fint kaller de eller ei, her er det vel den voksne som har gått over streken.

Er det ikke han som mangler oppdragelse da?

Og skal skolen lære ungene at det er ok å filleriste andre?

Skrevet

Hva hadde din sønn gjort da?

Han og noen kompiser sprang rundt i gangen...

Vaktmesteren ba dem slutte, men da de ikke holdt opp tok han tak i min sønn og rista han og brølte at han måtte ly.

Skrevet

Da er det ikke ok å riste barnet. Her har vaktmester trådt utenfor hva han kan gjøre. Du har sagt fra til rektor, så da er den saken lagt i bero. Spør senere rektor hva son kom ut av det, send formell klage hvis det har kokt bort i kålen. Vaktmester bør få en advarsel her.

Skrevet

Da er det ikke ok å riste barnet. Her har vaktmester trådt utenfor hva han kan gjøre. Du har sagt fra til rektor, så da er den saken lagt i bero. Spør senere rektor hva son kom ut av det, send formell klage hvis det har kokt bort i kålen. Vaktmester bør få en advarsel her.

Takk for saklig svar! :)

Skrevet

Hva betyr "ly"?

Anonym poster: 4f986c9c507b2d42fc3eda711c8ad067

Skrevet

"ly" betyr å adlyde eller å høre etter og oppføre seg som man blir bedt om.

Skrevet

å riste på noen andres barn er uakseptabelt. det er lov å si fra til barn som ikke oppfører seg. men ikke lov å riste dem,slå eller lignende. å tilfeldige mennesker kommer å skal prøve å oppdra mitt barn med fysisk avstraffelse får de tenke om igjen!!!!!

Anonym poster: ad5189c3530a9c1086c929ee671a70a2

Skrevet

Om noen hadde gått fysisk til "angrep" på min sønn hadde jeg ikke gått stille forbi for å si det slik. Det hadde svartnet for meg, og jeg hadde øyeblikkelig konfrontert vaktmesteren og latt ham få høre det der og da at å straffe barn fysisk er overhodet ikke akseptabelt. Og gitt grei beskjed om at neste gang vanket det politianmeldelse.

Det kan godt hende at jeg hadde blitt fysisk også, men håper ikke at jeg hadde blitt det...

Skrevet

Om noen hadde gått fysisk til "angrep" på min sønn hadde jeg ikke gått stille forbi for å si det slik. Det hadde svartnet for meg, og jeg hadde øyeblikkelig konfrontert vaktmesteren og latt ham få høre det der og da at å straffe barn fysisk er overhodet ikke akseptabelt. Og gitt grei beskjed om at neste gang vanket det politianmeldelse.

Det kan godt hende at jeg hadde blitt fysisk også, men håper ikke at jeg hadde blitt det...

Jeg kjenner meg godt igjen her ja, glad jeg ikke fløy på han... :pisk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...