AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 Jeg skal gå fra en økonomijobb i offentlig til privat sektor. I offentlig sektor er det mange goder som er skjult, men som har en verdi, feks redusert arbeidstid. Er det for mye forvente at jeg skal få jobbtilbud i privat sektor som er verdt like mye, dvs høyere lønn for å kompensere av lenger arbeidstid og frafall av andre goder? Jeg synes det i utgangspunktet ikke er ønskelig å gå ned i lønn når man skifter jobb. samtidig har jeg når jeg har regnet på det sett at man faktisk er veldig godt lønnet i offentlig sektor som nyutdannet når man inkluderer tilleggsgoder og ser på arbeidstiden (ser på faktisk timebetaling). Anonym poster: 4cd60f0d3e98953c245d24aa3881fb77
Capt. Obvious Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 Lønna er jo ofte høyere i privat sektor, så ofte vil jo dette gå opp i opp med det du "mister", i mange tilfeller vil det også være bedre selv om man tar godene i betraktning. Det skulle jo bare mangle for man jobber gjerne vesentlig mer i det private i mange bransjer. Hvis lønna da er dårligere så er det jo lite attraktivt å bytte.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #3 Skrevet 7. september 2012 Den noe høyere lønna i det private dekker sjelden opp for tap av alle godene i det offentlige. Anonym poster: a0dff97c9a7458acb8bf750c8b49db3c 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #4 Skrevet 7. september 2012 Sommertid, fleksitid, ok pensjonsordning, billig rente i Statens pensjonskasse, som oftest gode muligheter til kursing og videre utdanning med permisjon etc etc. Jeg var nylig i samme situasjon, og på intervju krevde jeg sånn ca 150.000 mer i året enn jeg har nå hvis jeg i det hele tatt skulle vurdere det. Har ikke regnet på det, men gjør det hvis jeg får mer konkret tilbud. Men at vi ikke jobber like mye i det offentlige er bare tull. Like store forskjeller der som i private. I min forrige jobb i det private hadde jeg fet lønn og masse ekstragoder + bedre tariffavtale OG samme pensjonsordning som Staten har, Der slapp mange unna med slaraffentilværelse. Og da snakker vi stor, profilert og nasjonalt bedrift alle kjenner til. I Staten jobber jeg ræ.... av meg. Anonym poster: 3e71a523f805e31a4dc2332f85718de6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå