Gå til innhold

Alkoholservering

Gjest MrsL

Skal dere ha alkoholservering?  

1 stemme

1. 1. Skal dere ha alkoholservering?

• Ja
      39
    • Nei
      6
    • Ja, men kun øl og vin
      3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er jeg allerede gift, men jeg kan jo fortelle hvordan vi gjorde det med alkohol.

Vi inviterte kun de nærmeste til middag. Da var det fritt frem for alle hva de ville drikke til middagen. Vi bestilte drikke ved bordet. Da kunne alle velge om de ville ha brus, øl, eller vin (med eller uten alkohol).

Vi hadde stort kaffeselskap etterpå. Der hadde vi ikke alkoholservering. Vi diskuterte det mye fram og tilbake og fant ut at vi ikke trengte det.

Festen ble veldig bra med høy stemning.

Svigerfamilien min synes det var veldig rart å ikke ha alkohol på festen. Det de var mest opptatt av var hvordan folk reagerte på det.

Jeg er ikke avholds, og har vært i mange bryllup med alkoholservering. Noen har vært veldig bra. Det er de bryllupene hvor det er kyndig barpersonale og gjerne barkuponger.

I alle bryllupene jeg har vært i med åpen bar er det alltid noen som har drita seg loddrett ut, spydd på gulvet, eller lignende. Det er alltid noen enkeltpersoner som MÅ drikke for mye. Når det blir slik blir festen amputert synes jeg.

Skjermen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig i at festen blir amputert når folk blir for fulle, og det er noe vi streber mot å ikke oppleve i vårt bryllup.

Vi diskuterer akkurat nå im vi skal ha med eller uten sprit. Alkoholservering blir det, men jeg mener vi kan styre unna spriten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi skal ha bonger og da kan jo kanskje det være øl og vin på bongene og om folk ønsker noe annet kan de eventuelt kjøpe det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil servere alt.

Våre erfaringer er at man modererer seg i bryllup. Vi spanderer 2-3 glass på hver gjest etter maten. Utover dette må de betale selv.

Men så klart tradisjonene på alkoholkonsumet varierer sterkt etter hvor i landet man er. Skriver 2-3 glass nettopp fordi mamma og svigermor er uenige om mengden som går ned. Regner med at de blir enige, om vi skulle ha sprit eller ikke diskuterte vi faktisk aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha "full pakke". Det blir vin, øl eller brus til maten og kaffe avec etterpå.

Vi skal ha en profesjonell bartender og vi skal ha fri servering av vin, øl, sprit, og likører og cognac.

Hvorfor? Jo for et alkoholfritt bryllup overhodet ikke er noe alternativ for oss. Vi ønsker begge å nyte god vin til maten og en dram eller to utpå kvelden. Det er den største dagen i livet vårt og vi setter ingen "stopper" for dagen ved å ha det alkoholfritt.

Hadde vi vært avholdmennesker hadde det uten tvil blitt alkoholfritt.

Vi er på ingen måte redde for at det skal ligge folk rundt husveggene å spy, folk modererer seg i bryllup, det har i allefall vi erfart fra bryllup med fri bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor? Jo for et alkoholfritt bryllup overhodet ikke er noe alternativ for oss. Vi ønsker begge å nyte god vin til maten og en dram eller to utpå kvelden. Det er den største dagen i livet vårt og vi setter ingen "stopper" for dagen ved å ha det alkoholfritt.

:enig_animasjon:

Godt sagt, camie !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på camers.

Vil vil at de som ønsker å drikke alkohol til mat og fest skal få det.

Vi betaler alt og slik vi ser det legger vi alt til rette for full valgfrihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha "full pakke". Det blir vin, øl eller brus til maten og kaffe avec etterpå.

Vi skal ha en profesjonell bartender og vi skal ha fri servering av vin, øl, sprit, og likører og cognac.

Vi er på ingen måte redde for at det skal ligge folk rundt husveggene å spy, folk modererer seg i bryllup, det har i allefall vi erfart fra bryllup med fri bar.

Enig med deg,akkurat som jeg selv skulle ha sagt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at det blir alkohol i mitt bryllup også. Det eneste jeg lurer på er om det er unormalt at bruden drikker brus til middagen? Jeg liker nemlig bare noen få vintyper, men klarer uansett ikke å drikke det til mat. :oops: Jeg burde vel være voksen nok til å kunne drikke og like vin, men det er jeg visst ikke selv om jeg er 24 vintre stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha bare den nærmeste familien og forloverne til maten, der blir det servert øl og vin til maten. Når kaffegjestene kommer blir det kaker og kaffe med baylies og konjakk, og resten av kvelden går det på vin og øl. For oss var det ikke noe vanskelig å kutte ut spriten, man sparer en del på det, i ett bryllup vi var i ble en gjest så full at han spydde inne i rommet alle oppholdt seg, det var etter at brudeparet hadde reist men dog... Var også i min forlovers bryllup i fjor sommer og de serverte bare øl og vin og det var flott stemning der også. Vi skal jo også ha musserende vin til velkomstdrink, den blir da to ganger, når vi ankommer lokalet og når kaffegjestene kommer. Og så blir det noe sprudlende når klokka blir tolv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg henger meg på Camie jeg også. Vi skal ha bartender som får ansvaret for at veldig fulle folk ikke får servering. Dessuten tror vi ikke det blir noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Camie jeg også. Er overhodet ikke bekymret over at folk drikker for mye. Alle som kommer er såpass voksne at de klarer å styre seg. Det er heller ikke slik at de som kommer ikke er vant til å ta en fest, slik at de i vårt bryllup går amok på drikkevarene :-)

Må også nevne at jeg selv ikke drikker øl og lite vin. Elsker gode drinker, så det er utaktuelt å ikke servere sprit. Brura må jo få kose seg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også nevne at jeg selv ikke drikker øl og lite vin. Elsker gode drinker' date=' så det er utaktuelt å ikke servere sprit. Brura må jo få kose seg :ler:[/quote']

Enig! :Nikke: En god drink er jo ikke å forakte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har leid menighets lokalet til kirka vi gifter oss i (rå billig, kun 400 kr) og der er det ikke lov å servere alkohol.. Er ikke avhols, men jeg liker fint lite av div ting med alkohol, så for meg er det okei. Dessutten blir det en del unger der, så jeg er litt glad for at det ikke er lov å servere alkohol der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Camie-venn ;)

Vi skal også ha fri bar, uten bartender, men frykter ikke at gjestene raver rundt fulle som alker!

Vi skal ha bartender, selv om vi har fri bar... Glemte å få med det.

Syntes liksom det er greit å ha litt kontroll over drikkevarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...