Gå til innhold

Er folk negative til mindre bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Vel, er bryllupet lite, enkelt og upretensiøst pga folk har lite penger, så skal jeg være i stand til å få med meg ei flaske med god vin til maten + en vindonk til festen etterpå, selv. Det er så mye bedre enn at folk vil reise på mine penger etter og ha brukt opp sine egne kroner på f.eks brudekjole til 20000kr.

Endret av "gjest"
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen av dine nærmeste venninner kan kanskje bli litt "lei seg" fordi de ikke får være med og feire dere, og noe annet ville jo vært trist? (altså at de hadde stilt seg totalt likegyldig til at de ikke er med på den store dagen ;) ), men alle som er glad i dere vil vel, når alt kommer til alt, unne dere å gifte dere på den måten dere vil. For min del syns jeg det høres mye bedre ut med et nedtonet bryllupp som man kan håndtere, enn noe altfor overdådig med så mange gjester at man er nødt til å be om penger for å dekke inn gjestenes drikke...

Skrevet

For det første: jeg sa ikke noe om "uten alkohol" (merkelig fokus forresten, for mange er det ikke alkoholen men smaken som er viktig). At du har behov for å forvrenge innlegget mitt til en slags merkelig stråmannsargumentasjon orker jeg ikke ta stilling til. Men det hadde vært hyggelig om du ikke tilla meg en hel masse meninger ut fra én liten setning som tydeligvis tråkket på noen tær.

Jeg synes brus til mat er grusomt, farris er helt ok, og gode alkoholfrie alternativer som ulike typer jus, saft og annet er spennende og morsomt. Sist jeg var i bryllup var jeg sjåfør, og fikk servert en slags tørr pærejus fra etellerannet sted i Norge til maten. Og en annen fruktdrink etterpå. Begge knallgode, og ti ganger mer interessante enn en kjip rødvin. Poenget var at jeg følte at vertskapet hadde lagt litt energi i å gi alle en fin smaksopplevelse, og at også de som ikke drakk alkohol skulle få noe morsomt å drikke.

For all del: ikke alle er like interessert i mat og drikke, og det er helt greit! Men jeg begynner å bli litt lei av å bli beskyldt for å bare være interessert i alkoholen hver gang jeg nevner i en slik tråd at noen få (få!) glass vin kan være fint til et måltid. Jeg har ikke vin til hvert eneste måltid selv, men så er det heller ikke hver dag jeg feirer en begivenhet som kun skjer én gang i livet.<br /><br /> Anonym poster: e0c1e5cdf11acd3047084e88a983fa6b

Var egentlig ikke ment til ditt innlegg spesifikt. Jeg ser nå at det så sånn ut. Bableriet mitt var egentlig ment som en reaksjon på mange lignende tråder som har vært her på KG, hvor man absolutt ikke kan drikke noe annet enn vin til finere middager, og alkoholfri vin smaker bare blæh, osv.

Jeg foretrekker selv brylluper med alkoholservering, men respekterer om brudeparet har uten. Og som under gjennomsnittet matentusiast som nok har mer Toro i kjøkkenskuffen enn jeg tør å innrømme, så nyter jeg vel så gjerne middagen med Pepsimax istedet for et glass vin. Vinen ser jeg mer på noe som løser opp stemningen litt.

Skrevet

Var egentlig ikke ment til ditt innlegg spesifikt. Jeg ser nå at det så sånn ut. Bableriet mitt var egentlig ment som en reaksjon på mange lignende tråder som har vært her på KG, hvor man absolutt ikke kan drikke noe annet enn vin til finere middager, og alkoholfri vin smaker bare blæh, osv.

Jeg foretrekker selv brylluper med alkoholservering, men respekterer om brudeparet har uten. Og som under gjennomsnittet matentusiast som nok har mer Toro i kjøkkenskuffen enn jeg tør å innrømme, så nyter jeg vel så gjerne middagen med Pepsimax istedet for et glass vin. Vinen ser jeg mer på noe som løser opp stemningen litt.

Det er jo nettopp det som er poenget her; at pepsi max, farris og alt annet er dagligdagse greier og ikke det man forventer å bli servert når man skal i bryllup. Er det fest så er det fest, og det er vertens oppgave å dulle med festdeltakerne. Da skal man skeie litt ut og ha det litt mer ekslusivt enn ellers, mener nå jeg. Hvis man bare skal spise toro gryterett og drikke pepsi max så tror jeg få hygger seg, og det er vel halve vitsen med å holde en bryllupsFEST. Hvis man ikke ønsker å varte opp mennesker så kan man like så gjerne gifte seg mer privat og sløyfe festen. :P

Jeg har et veldig lite budsjett selv, men jeg slenger nesten alle pengene i maten og drikken og skal nok sørge for at det er nettopp denne delen av budsjettet som blir best av alt. Skjemme bort gjestene med god vin og god mat burde være høyere prioritert enn kjolen og blomsterdekorasjonene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det er noe galt i å ha et alkoholfritt bryllup, men det er heller ikke noe galt å si at man synes det er hyggelig med vin til god mat. Det betyr ikke at man blir bøttedrita, snylter eller at man er sosialt handikappet selv om man synes det er godt med litt vin i festlige lag.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...