AnonymBruker Skrevet 6. september 2012 #1 Skrevet 6. september 2012 Diskuterer bryllup her i gården, og vi har kommet frem til at vi ønsker kun å invitere vår nærmeste familie m/fam. Det vil si absolutt ingen venner. Kun foreldre, søsken m/partnere og nevøer og nieser. Blir ca. 40 stk til sammen (to store familier..) Er litt redd for hvordan folk kommer til å ta det. Kommer vennene våre til å bli forbannede for at de ikke blir invitert? Kommer de til å se ned på oss pga. valget vi tok? Hva med kusiner og fettere som vi har vært i bryllup hos..? Tanter og onkler? (and the list goes on). Hører jo at folk sier at det er en uskreven regel at man inviterer alle som har invitert deg. Men når man faktisk har tatt et valg om å ikke invitere Noen, er det like negativt da? Ønsker å ha en fortreffelig dag med våre aller nærmeste med 3retters middag hjemme hos oss (har goood plass!) Hadde du reagert? Hvorfor? Hvordan? Forventer selvfølgelig ikke gaver fra noen heller. Gifter oss for å gifte oss, ikke for å ha en alle tiders fest / få gaver. Er ikke det økonomiske som gjør at vi styrer i denne retningen, forresten. Det er enkelt og greit en preferanse. Hva tror du? Anonym poster: 15567f5a7d30155dca5b5c039d8227bb
Gjest lisha Skrevet 6. september 2012 #2 Skrevet 6. september 2012 Man gjør som man selv ønsker denne dagen Syns det er greit at man kun ber nærmeste familie! Om folk blir sure av den grunn, så får de bare bli sur..
Gjest BettyBoop Skrevet 6. september 2012 #3 Skrevet 6. september 2012 Diskuterer bryllup her i gården, og vi har kommet frem til at vi ønsker kun å invitere vår nærmeste familie m/fam. Det vil si absolutt ingen venner. Kun foreldre, søsken m/partnere og nevøer og nieser. Blir ca. 40 stk til sammen (to store familier..) Er litt redd for hvordan folk kommer til å ta det. Kommer vennene våre til å bli forbannede for at de ikke blir invitert? Kommer de til å se ned på oss pga. valget vi tok? Hva med kusiner og fettere som vi har vært i bryllup hos..? Tanter og onkler? (and the list goes on). Hører jo at folk sier at det er en uskreven regel at man inviterer alle som har invitert deg. Men når man faktisk har tatt et valg om å ikke invitere Noen, er det like negativt da? Ønsker å ha en fortreffelig dag med våre aller nærmeste med 3retters middag hjemme hos oss (har goood plass!) Hadde du reagert? Hvorfor? Hvordan? Forventer selvfølgelig ikke gaver fra noen heller. Gifter oss for å gifte oss, ikke for å ha en alle tiders fest / få gaver. Er ikke det økonomiske som gjør at vi styrer i denne retningen, forresten. Det er enkelt og greit en preferanse. Hva tror du? Anonym poster: 15567f5a7d30155dca5b5c039d8227bb mulig et par kanskje muligens blir sure men... Er deres bryllup, de får bare komme over det
AnonymBruker Skrevet 6. september 2012 #4 Skrevet 6. september 2012 Hører jo at folk sier at det er en uskreven regel at man inviterer alle som har invitert deg. Den har de nok funnet på selv, gitt Anonym poster: 20ae8b3bd366b96f41b8ded277b3c36f
Anglofil Skrevet 6. september 2012 #5 Skrevet 6. september 2012 Jeg har en stor familie, mannen har det ikke. Inviterte 49 stykker, vi ble 36 til sammen. Det gikk veldig fint og fikk ingen negative kommentarer omkring det. Mvh Yvonne
Portvinpiken Skrevet 6. september 2012 #6 Skrevet 6. september 2012 I all verden. 40 gjester er vel ikke lite! For meg høres det rart ut om venner blir sure fordi de ikke blir invitert hvis man kun skal ha famile. Høres merkelig ut. 2
CathFoto Skrevet 6. september 2012 #7 Skrevet 6. september 2012 Om jeg hadde vært en av dine nærmeste venner så hadde jeg muligens blitt litt skuffet fordi jeg gikk glipp av en så viktig dag i min venns liv. Men sint hadde jeg ikke blitt, og ville selvfølgelig både akseptert og respektert at det var sånn man ønsket å feire dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2012 #8 Skrevet 6. september 2012 jeg har ingenting imot det.folk får ha bryllup som det passer dem best. men har en venninne som ble døds sur når bryllupet kun skulle bestå av brudeparet. en som kan gifte oss,fotograf,en som spiller musikk. og noen til å skrive under papirer. Anonym poster: 645826cf5a848c3702631eac97a0820e
AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #9 Skrevet 7. september 2012 Hvis folk er negative til bryllupet ditt pga størrelsen så kan de like så gjerne droppe å feire kjærlighetens dag. De er tydeligvis mest opptatt av det materielle uansett. Anonym poster: b1277e749124761515e20a042b84b33b 2
Petalouda Skrevet 7. september 2012 #10 Skrevet 7. september 2012 jeg inviterte rubbel og bit til mitt første bryllup, alt som kunne krype og gå av kusiner og desslike - litt fordi det var et press fra familien. tre av kusinene mine har giftet seg etterpå uten at jeg ble invitert, ble jeg snurt av den grunn? overhodet ikke. alle tre valgte å stikke på tur og gifte seg helt privat, fordi de ikke gad lage stort selskap. ble jeg snurt for det? hmm .... ja kanskje litt. særlig når omkvedet var "vi trenger ikke lage stor fest for Petalouda hadde jo så da har vi jo nettopp vært samlet" så for meg handler det om måten man gjør det på.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #11 Skrevet 7. september 2012 Vi skal også ha et lite bryllup (mye mindre enn deres da! Vi blir vel åtte stk selve dagen og rundt 25 på festen uka etter). Jeg tror ikke kusiner og fettere jeg har vært i bryllup til blir sure, men jeg merker det mer på responsen hos venner og familie når jeg forteller om planene. Det blir litt "sett ned på" eller er litt mindre stas, føler jeg. Det er liksom ikke så mye å spørre om kanskje, rundt planlegging? Eller de tenker at jeg ikke er så opptatt av det, siden vi velger en enkel variant? Anonym poster: 436ddf1b505d666879369c4094986129
Petalouda Skrevet 7. september 2012 #12 Skrevet 7. september 2012 men er det så rart dersom folk har lyst til å være med og feire dere da, og blir litt lei seg om de ikke får .. ?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #13 Skrevet 7. september 2012 Hvor gamle er er dere som har venner i samme alder som blir sure hvis man skal ha et mindre bryllup? Ikke vondt ment, men for meg høres dette veldig fjortis ut. Å bli sure for ikke å få komme i andre sitt bryllup mener jeg. Anonym poster: 002b95f5a3a1ec22b34c18cd07d349c9 2
Wonders Skrevet 7. september 2012 #14 Skrevet 7. september 2012 ditt bryllup, din liste. Men jeg har hatt venner som har nevnt at de angret ja... 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2012 #15 Skrevet 7. september 2012 Jeg har vel heller inntrykk av at folk reagerer mer negativt på et stort bryllup. Jantelov og alt det der... Anonym poster: 4714d2f989440c3d15e22e2fa6e69d70
Gjest O___o Skrevet 8. september 2012 #16 Skrevet 8. september 2012 Jeg var i et bryllup en gang hvor faren til brudgommen brukte hele dagen og kvelden på å fortelle meg hvilket tap det var for ham og hans sønn at det ikke var jeg som sto brud. ( ...Og klemte koste og ga meg hundrevis av komplimenter ut i de sene nattetimer...) Mange av gjestene likte ikke bruden - Mange av gjestene likte ikke brudgommen og veldig mange av gjestene likte ikke de andre gjestene. Det er det kleineste jeg noen sinne har vært med på. Mangel på hyggelige taler til én av ektefellene var også fryktelig kleint. Jeg synes du skal innvitere kun de du ønsker og ferrest mulig av "plikt". 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2012 #17 Skrevet 8. september 2012 Synes bryllup ofte får fram det verste i folk, og har hørt mYe surmuling fordi bryllupet ikke har oppfylt andres forventninger,deriblant mitt eget. Vi reiste bort og giftet oss med kun familien til stede, brukte søsken som forlovere. Dette førte til at min bestevenninne ble sur på meg fordi hun ikke fikk være forlover, og tanten min ble sur fordi vi 'bare' hadde en uformell fest med venner og familie en måned senere. Ingen av disse kom på festen. Kjedelig ja, men man holder jo bryllup for sin egen del, ikke for å tilfredsstille andre!<br /><br /> Anonym poster: 9d65c9f91a9969df1335bcbcea6e03b7 3
Gjest Skrevet 9. september 2012 #18 Skrevet 9. september 2012 Jeg var i et bryllup en gang hvor faren til brudgommen brukte hele dagen og kvelden på å fortelle meg hvilket tap det var for ham og hans sønn at det ikke var jeg som sto brud. ( ...Og klemte koste og ga meg hundrevis av komplimenter ut i de sene nattetimer...) Mange av gjestene likte ikke bruden - Mange av gjestene likte ikke brudgommen og veldig mange av gjestene likte ikke de andre gjestene. Det er det kleineste jeg noen sinne har vært med på. Mangel på hyggelige taler til én av ektefellene var også fryktelig kleint. Jeg synes du skal innvitere kun de du ønsker og ferrest mulig av "plikt". Oi, det hørtes veldig kleint ut, ja..
fruBeist Skrevet 9. september 2012 #19 Skrevet 9. september 2012 Vi var 13 stk, inkludert oss selv, og to barn. Ingen sure miner fra noen kanter, hverken venner eller familie.
Petalouda Skrevet 12. september 2012 #20 Skrevet 12. september 2012 utrolig at et bryllup skal være en arena for så ufattelig mange rare og kleine følelser 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå