Gå til innhold

Sår i munn av first price cola

Anbefalte innlegg

Gjest sensasjon
Skrevet

Hei.

for noen dager siden innså jeg at jeg er altfor glad for glad i lettbrus men at jeg ikke kan ta meg råd til å kjøpe Pepsi Max hver eneste dag . Så prøvde jeg å smake på first price sin cola free og syns den var en fin erstatter pluss at den gjorde budsjettet mitt litt mer romsligere.

I dag våknet jeg med et sår i munnen og har merket utover dagen at jeg får vondere og vondere nedover i halsen.

Er det noe annet i Cola free fra First Price enn i Pepsi max? eller er det helt tilfeldig at jeg har sår i munnen og vondt i halsen?

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet

:klo:

den drikker jeg også...mye av.. men jeg har aldri merket noenting...

dette her høres jo bare helt skrudd ut :klo:

Gjest sensasjon
Skrevet

Ja. jeg syns det er rart.

Men jeg har hatt en blemme ved tannkjøttet i hele dag (har aldri hatt det før) og merker nå at jeg har vondt nedover hele ganen.

Skrevet

Ikke at dette nødvendigvis er årsaken, men jeg regner med at du har hørt om at brus er en syre, det er derfor tennene til dem som drikker mye brus ofte er tynne og blanke.

Billigbrusene er ofte enda mer syrlige enn det de vanlige er. De kan faktisk være så ille som oppmot 100 ganger mer syrlige, altså forskjellen pH 2 og 3. Noen av de billigste lettbrusene har samme syrenivå som ren sitronsaft.

Men om det er årsaken vet jeg somsagt ikke.

Gjest NozMonster
Skrevet

Ikke at dette nødvendigvis er årsaken, men jeg regner med at du har hørt om at brus er en syre, det er derfor tennene til dem som drikker mye brus ofte er tynne og blanke.

Billigbrusene er ofte enda mer syrlige enn det de vanlige er. De kan faktisk være så ille som oppmot 100 ganger mer syrlige, altså forskjellen pH 2 og 3. Noen av de billigste lettbrusene har samme syrenivå som ren sitronsaft.

Men om det er årsaken vet jeg somsagt ikke.

logisk....men å bli sånn etter noen få dager da? :klo:

Skrevet

Ja. jeg syns det er rart.

Men jeg har hatt en blemme ved tannkjøttet i hele dag (har aldri hatt det før) og merker nå at jeg har vondt nedover hele ganen.

Det kalles munnskjold å behandles med å skylle munnen i noe som heter Hextril som man får kjøpt på Apoteket. Det danner en hinne over blemmen sånn at den ikke gjør vondt og du klarer å spise

• Liker 2
Gjest Borghild
Skrevet

Jeg får sår i hjertet over at folk drikker First Price fremfor ekte vare. :biggrin:

Og ekte vare er ekte Coca Cola med sukker! Man får heller drikke litt mindre av det og kose seg med ekte vare spør´u meg! :mrgreen:

• Liker 1
Skrevet

Jeg får sår i hjertet over at folk drikker First Price fremfor ekte vare. :biggrin:

Og ekte vare er ekte Coca Cola med sukker! Man får heller drikke litt mindre av det og kose seg med ekte vare spør´u meg! :mrgreen:

Jeg liker ikke Coca Cola, verken med eller uten sukker, så for meg er det ikke "ekte vare"... Greit at jeg holder meg til Pepsien min da? ;)

:heks:

Gjest Borghild
Skrevet

Jeg liker ikke Coca Cola, verken med eller uten sukker, så for meg er det ikke "ekte vare"... Greit at jeg holder meg til Pepsien min da? ;)

Ok da, til nøøøøød så! :biggrin:

Skrevet

Ok da, til nøøøøød så! :biggrin:

Puh! Takk! :ler:

Skrevet

Det kalles munnskjold å behandles med å skylle munnen i noe som heter Hextril som man får kjøpt på Apoteket. Det danner en hinne over blemmen sånn at den ikke gjør vondt og du klarer å spise

Du får også noe du kan smøre på som også danner en hinne, den varer ikke så lenge men lindrer. Husker ikke hva det het.

Hjelper også å skylle munnen med f.eks corsodyl.

Skrevet

Jeg synes first price brusen er bedre enn de "vanlige"

Liker ikke colaen da, bare fruktbrusen. Men uansett... Samboeren min drakk en del på first price colaen en stund og han fikk også sår i munnen uten videre, så det kan jo kanskje ha hatt noe med brusen å gjøre?

Skrevet

Jeg foretrekker pepsi max, men noen ganger kjøper jeg også Grans sin cola X (eller noe lignende). Du kan kanskje prøve den i stedet? Betaler ikke mye for den :)

Skrevet

Har aldri opplevd dette selv, men jeg ville kanskje prøvd en av de andre billigbrusene for å se om det kanskje hjelper?

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Syns ogsÅ at grans sin er god! smaker nesten som pepsi max:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...