Myrsnipa Skrevet 6. september 2012 #1 Skrevet 6. september 2012 Jeg som har begynt å trene ser jo mye fremgang med trening og mat, spesiellt på vekten. Jeg har gått ned 5-6 kg og er nå helt normalvektig. (170 cm og 68 kg, og jeg er ikke spinkel bygget) Men så sies det at damer bør ha under 80 cm midjemål for at det skal være sunt. Og der har jeg mye å gå på. (er eplefasong, så jeg nesten dømt til å dø tidlig, har jeg inntrykk av slik som det skrives haha) Vet ikke helt hvordan jeg skal klare å miste så mye midje cm, men.. Hva er viktigst? Ha en normal vekt eller måle riktig? Er det bare løping som er det mest effektive for midjefett forbrenning?
Arlea Skrevet 6. september 2012 #2 Skrevet 6. september 2012 Den beste måten å måle på for helsa sin del er nok fettprosent, da verken vekta eller målebåndet kan fortelle noe om hva som er under huden. En fettklype er ikke det dyreste verktøyet å investere i, og jeg personlig synes det er en ganske motiverende måte å følge med på. Men om du ikke får målt fettprosent ville jeg nok stolt mest på målebåndet, med mindre bmi/vekt forteller deg at du er langt unna "normalen".
Myrsnipa Skrevet 6. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2012 Hvor får man kjøpt noe slikt?
Arlea Skrevet 6. september 2012 #4 Skrevet 6. september 2012 Er ingen ekspert på verken pris eller kvalitet, men her er f. eks. en: http://www.x-life.no/fettmaler_accumeasure_fitness_3000/P_690?gclid=CNPB_tfrobICFUE-3goddWYACg de selger slike mange steder på nett, og helt sikkert i sports-/helsebutikker også.
Gjest Filleproletiet Skrevet 6. september 2012 #5 Skrevet 6. september 2012 Det beste målet for helsen din er kondisjonen din, ikke vekt eller cm. Trener du mye og ofte nok, og finner glede i å være i god form, og ER i god form, ja, da er du i god form da. Da er du sunn. SÅ enkelt er det.
Myrsnipa Skrevet 6. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 6. september 2012 (endret) Takk for tips. Det så interessant ut. Fin motivasjon ihvertfall Edit: Filleproletiet: ja det er jeg helt enig i. Har kommet i ganske god form til nå, men har MYE å gå på der også. Så da antar jeg at cm rundt magen også vil dabbe av med tiden. Mitt mål var å bli i bedre form, og da ble vektnedgang et pluss. Men det er ikke så moro å lese om hvor farlig det er med så så mange cm rundt magen, så ble litt satt tilbake da jeg målte meg selv idag. (litt sånn: åj hvordan klare å gå ned så mange cm, når jeg allerede trimmer og spiser bra/mindre) Men ting tar tid. Endret 6. september 2012 av Myrsnipa
Gjest Skrevet 9. september 2012 #7 Skrevet 9. september 2012 Jeg har gått på cm jeg da (og fett%) ettersom vekta mi står dønn stille uansett hva jeg gjør :gjeiper: Hvertfall nå i starten! Men har en vekt som måler kg, fett% og vann% og følger den ganske greit!
Leifr Skrevet 10. september 2012 #8 Skrevet 10. september 2012 Skal du konkurrere i en idrett med vektklasser? I så fall er det verdt å bry seg med hva vekta viser. Ellers ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå