Gjest Anna Skrevet 6. september 2012 #1 Skrevet 6. september 2012 Noen som har erfaring med tempur pute? Har hatt min i 3 uker og sliter med og bruke den. Mest gunstig for meg og ligge flatt pga dårlig nakke. Våkner mye med vondt i nakken selv om jeg bruker denne. Har brukt en formue på andre puter og finner inge gode. Noen som har merka at nakken er verre etter bruk at denne puta?
Hoppetaujenta Skrevet 6. september 2012 #2 Skrevet 6. september 2012 (endret) Ja, jeg kunne heller ikke klare å bli fortrolig med min, så den ligger i skapet ennå....i tilfelle stor nød en gang. Kjenner andre som ikke gir den fra seg for noe, så det er kanskje en tilvenningssak over tid? Noen elsker den, andre ikke. Endret 6. september 2012 av Hoppetaujenta
Sugerøret Skrevet 6. september 2012 #3 Skrevet 6. september 2012 Har brukt tempur i rundt 10år.Min er vanlig standard pute og jeg kan ikke leve uten. Har forsøkt andre tempur varianter,men det blir ikke det samme. Det tar rundt 2 uker ca å bli vant til tempurpute om jeg husker riktig fra selger. Men det er som alt annet,noen liker den mens andre hater den
Askael Skrevet 6. september 2012 #4 Skrevet 6. september 2012 Har hatt min i et år og kommer aldri til å gi den fra meg.
Hoppetaujenta Skrevet 6. september 2012 #5 Skrevet 6. september 2012 Kårky: er "standardpute" en slik en med en bump i den ene enden, eller er det en slik som ser ut som ei vanlig pute i formen?
Sulosi Skrevet 6. september 2012 #6 Skrevet 6. september 2012 For at tempurputen skal ha noe for seg så kreves det at du ikke snur deg for ofte om natten. Noen har derfor lite nytte av den og om du ligger på ryggen er den bortkastet. Dette var hva min fysioterapeut sa til meg når jeg spurte om en slik pute kunne hjelpe. Han anbefalte å heller kjøpe ulike rimelige puter på jysk og prøve seg frem. Jeg har landet på å bruke to puter, en vanlig fullt med vatt og en litt mindre med dun. Dunputa dytter jeg slik at den støtter akkurat der jeg trenger støtte (nesten som en krage) mens vattputa er som vanlig hodepute.
Sugerøret Skrevet 7. september 2012 #7 Skrevet 7. september 2012 (endret) Kårky: er "standardpute" en slik en med en bump i den ene enden, eller er det en slik som ser ut som ei vanlig pute i formen? Nå tror jeg min variant er gått ut av produksjon,men den ligner denne: http://www.tempur.no...ER.aspx?TEMPUR® -COMFORT-SOVEPUTE&_p=64&_c=72 Eller denne http://www.bohus.no/...empur-pute11/ Solusi : min fysio + kiro og manuellterapeut sa lignendes.At en billig pute er ok OM den gir riktig støtte osv. Men hvordan vet en om en sover riktig.? Selv om du synes det er en god stilling,behøver det ikke være en korrekt en. En skal snu seg i løpet av natten,der er fint for å hindre trykk.Samt at en stivner ikke like ille (om en har dårlig rygg .f.eks) Men på Ryggklinikken fikk jeg beskjed om å bruke en tempur om mulig. Kirurgene der synes den var fantastisk. Igjen,så blir det vel smak og behag. Om du føler du sover godt,ikke våkner med vondt her og der.. Har forsøkt mange typer puter,fra fjær,dun og div. allergivennlige- dyre samt billige.Men jeg må ha min tempur for å sove godt. Har nakkesleng,flere prolapser som har gitt ryggmargsskade + litt til. Endret 7. september 2012 av Kårky
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå