MissDesiree Skrevet 6. september 2012 #1 Skrevet 6. september 2012 Hei. Jeg leter etter en paragraf som sier at for eksempel et idrettslag har erstatningsansvaret når de ikke har ledere til stede, når noen har skader seg. Noen som kan hjelpe meg?
Miah Skrevet 6. september 2012 #2 Skrevet 6. september 2012 Hvor gammel var denne personen som skadet seg? Tipper det var et barn? Om barnet har fylt 10 år kan erstatningen settes ned eller falle bort om barnet har medvirket til skaden ved egen skyld.
MissDesiree Skrevet 6. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2012 Det er en oppgave, der en gutt(ikke oppgitt alder) med et uhell skyter en annen person, så denne personen må på legevakten. Alt dette skjer på en skytebane for et skytterlag, hvor det ikke finnes ledere til stede. Det er derfor jeg mener at det er laget som må stå for erstatningen, men jeg kan ikke finne paragrafen som viser dette...
AnonymBruker Skrevet 6. september 2012 #4 Skrevet 6. september 2012 Erstatningsretten er for det meste ulovfestet. Merkelig at du er i gang med en oppgave uten å vite dette. Har du sett i SKL? Anonym poster: 7a4f098de08edc4efd424d217f3e6ced
MissDesiree Skrevet 6. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2012 Har nettopp begynt på erstatningsrett og har derfor ikke satt meg så godt inn i det. Men jeg leter altså etter en paragraf som kan begrunne at det er idrettslaget som har erstatningsansvaret. Kan man f. eks bruke §2-1 om det offentliges ansvar?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2012 #7 Skrevet 6. september 2012 Selvfølgelig ikke. Les boken først du. Dette er helt poengløst. Anonym poster: 7a4f098de08edc4efd424d217f3e6ced
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå