Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

som gir like som mulig oppgaver som til sosionom, noen som har noen tips, råd?

Ønsker å jobbe med oppgaver som en sosionom kan ha. Veiledning av mennesker først og fremst og type sosiallærer etc.

Jeg har for dårlige karakterer til å ta sosionom utdannelse her jeg bor. Det er ikke aktuelt å ta opp fag eller flytte på seg.

Endret av Wildrose
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vernepleier da?

Jeg har inntrykk av at de kan brukes til alt.

• Liker 2
Skrevet

Hei:) Jeg er snart ferdig utdannet sosionom og gleder meg veldig mye til kome ut i jobb. Jeg vil jo anbefale deg å ta utdannelsen om det er dette du ønsker å jobbe med. Kan du ikke bruke dette året til å ta opp fag for så å søke deg inn neste år? Nå ser jeg jo at det ikke er aktuelt å ta opp fag.

Hvor ønsker du å jobbe da? Sosionomer har jo ofte en miljøterapautisk stilling i skolen, som vernepleier kan du gjøre mye. Ellers kan du jobbe med rus eller på psykriatisk. Kommer ikke på så mange lignende utdannelser. Barnevern, men da begrenser man seg jo til å jobbe med barn.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vernepleier da?

Jeg har inntrykk av at de kan brukes til alt.

Ja, det kan stemme. Der er det lettere å komme inn også.

Endret av Wildrose
Skrevet

pedagogikk (sosialpedagogikk, spesialpedagogikk). Typisk fagfelt man "må" ta master i da, men det er jo greit for da kan du jo skrive om (spesialisere deg på) veiledning.

sosiallærer (regner med du tenker ala skolerådgiver) har ikke noen spesifikk utdanning. Slik det er nå så er skolerådgiver en lærerstilling, og det er for det meste lærerutdannde som får stillingen (fordi stillingen f.eks er 40% rådgivning, 60 % undervisning). Men noen skoler er åpnet for 100 % rådgviverressurs som kan besettes av andre enn lærere :)

Tar du master i ped. kan du jobbe på PPT, PUB, barnevern osv. Mye veiledningsarbeid der også :-)

Anonym poster: 9fa2fcae9d40ab2e1895889bed8a0b49

• Liker 2
Skrevet

Sosionom,Vernepleier og Barnevernspedagogutdanningene pleier å ha ganske likt studieløp.

Men hvis du ikke kommer inn på Sosionom, tviler jeg stekt på at du vil komme inn på de andre to.

Skrevet

Sosionom,Vernepleier og Barnevernspedagogutdanningene pleier å ha ganske likt studieløp.

Men hvis du ikke kommer inn på Sosionom, tviler jeg stekt på at du vil komme inn på de andre to.

Både vernepleier og barnevern har lavere snitt her jeg bor ivertfall

• Liker 1
Skrevet

Både vernepleier og barnevern har lavere snitt her jeg bor ivertfall

Men det er ikke vanlig :)

Skrevet

Er lavere snitt på universitetet her nede jeg bor på vernepleier

Skrevet

Barnevern ( Ferrest plasser - Høyere krav )

Sosialt arbeld ( Flere plasser / Middels krav )

Vernepleier ( Mange plasser / Lave krav )

Skrevet

Litt forskjeller sikkert, men her har vernepleier ganske så lavt snitt. Sosionom og barnevernspedagog har høyere snitt.

Det er ikke så lett å få relevante stillinger som sosionom og barnevernspedagog, man må kunne ta til takke med "dårligere" stillinger en stund pga stort press på stillingene.

Anonym poster: 4d372f498aebb1fa8d5f4a458f5a1e16

Skrevet (endret)

Barnevern ( Ferrest plasser - Høyere krav )

Sosialt arbeld ( Flere plasser / Middels krav )

Vernepleier ( Mange plasser / Lave krav )

Her hvor jeg bor er det enklere å komme inn på barnevern. :)

Edit: Det er også like mange plasser. 50/50.

Endret av Grønnogskjønn
Skrevet

Tusen takk for alle tips jenter:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...