Gå til innhold

Hvordan type kjole bør en velge om en har former?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter graviditeten så har jeg desverre mer enn jeg trenger, men det SKAL tilbake til slik det var, men jeg har fremdeles former og lurer på hvordan bryllups kjole en bør gå for da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er frodig og jeg ble anbefalt a-linje formet kjoler med korsettknytting i livet og som går ut fra midjen/livet og nedover. Gjerne med litt rufflete stoff i midjen for det skjuler mage og valker eventuelt at stoffet er skått i midjen. Det ble veldig kledelig og jeg følte meg faktisk ikke stor i de kjolene der, men har ikke enda bestemt meg for kjole da.

som feks denne som heter elize: http://dittbryllup.nu/index.php/pages/BRUDEKJOLER%204%20/

Skrevet

Jeg vil anbefale en A-formet kjole! :)

Syns det er meget få som kler en trang brudekjole. F.eks på programmet say yes to the dress, så er det jo flere som prøver slike trange kjoler fordi de vil se sexy ut - jeg syns faktisk ikke de fleste ser ut i tåka med slike kjoler på :P

Men det er jo smak og behag ;)

• Liker 2
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg vil faktisk si at hvis man finner den rette kjolen i det rette materialet - en som faktisk holder inn på de rette stedene kan man se smashing ut i en type fit and flare/mermaid kjole. :) Jeg ville hvartfall prøvd, se om det er drømmekjolen.

jeg er selv en str 46, har markert midje og synes selv jeg kler bedre noe kroppsnært ift noe løst og ledig. Jeg er den størrelsen jeg er, og har ingen intensjon om å gjemme meg bort denne dagen heller. Jeg føler meg bra, jeg ser bra ut når jeg bruker spanx etc og jeg har en kvinnelig figur som kan bære en slik kjole.

jeg hadde aldri fått kjøpt den kjeolen jeg har gjort i Norge der alt skal være a-line og gjemmes bort.

Denne bruden syne jeg ser kjempeflott ut! Stor eller ei - hun er etter min mening lekker. (får resten synes hva de vil)

http://www.bing.com/images/search?q=plus+size+mermaid+bride&view=detail&id=774C38DF71A51728B43D0A6408CC434E438059C0&first=31&FORM=IDFRIR

Lykke til videre!

• Liker 2
Skrevet

Syns det var en fin kjole det der :)

Når jeg skrev trang kjole, så mente jeg ikke denne typen ;) Mente de som er stram hele veien ned, fra topp til tå!

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Syns det var en fin kjole det der :)

Når jeg skrev trang kjole, så mente jeg ikke denne typen ;) Mente de som er stram hele veien ned, fra topp til tå!

Vet ikke hvordan du mener da. Men jeg eprsonlig tok absolutt ikke kommentaren din vondt ment. :) Bare vil vise hvilken type jeg har valgt som jeg tror kler mine former. TS er sikkert ikke like store som meg engang, så kun for å vise variasjon av en formfull modell i en kroppsnær kjole. :)

Skrevet

Er en str 44 nå, men skal ned igjenn til 38/40, som jeg da var før svangerskapet:)

Syns kjolene var kjempe flotte kiara_pusen:)

Det er vel bare og gå inn i en butikk og prøve, men har lyst og vente til magen er litt mindre;)

Men kjekt og høre hva dere andre mener først, for mulig jeg ser på en form som ikke passer formfulle damer i det hele tatt. Som denne:

http://webservices.pronovias.com/pdf/pronovias406161%282%29.pdf

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Er en str 44 nå, men skal ned igjenn til 38/40, som jeg da var før svangerskapet:)

Syns kjolene var kjempe flotte kiara_pusen:)

Det er vel bare og gå inn i en butikk og prøve, men har lyst og vente til magen er litt mindre;)

Men kjekt og høre hva dere andre mener først, for mulig jeg ser på en form som ikke passer formfulle damer i det hele tatt. Som denne:

http://webservices.p...as406161(2).pdf

Den synes jeg var farlig lik den jeg har bestilt! Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen jeg må slutte å lese bryllupsforumer det kommer til å gi meg et hjertinfarkt om ikke så lenge. Og trøste meg med at jeg bestemte meg ved å se den i virkeligheten og MED hjelp.

Hjerteinfarktet holdt riktignok på å skje mens jeg prøvde å laste ned dette bildet....

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Unnskyld! Jeg er så vant til å forsvare at jeg har valgt en kjole som ikke akkurat roper etter en formfull brud at jeg tok det negativt.

Uansett, jeg har bestilt denne - og min konsulent mente at den ville kle meg og min figur kjempegodt pga den er fluffy nederst og midjen er i sentrum .

http://www.bestbridalprices.com/images/pronovias/2013/large/Davinia.html

kjære vene er det rart noen blir bridezillas iløpet av planleggingen! Jeg føler meg hvertfall som en overnervøs en. :S

• Liker 2
Skrevet

Det har seg slik at kroppsform er minst like viktig som om du er tynn/lubben/tykk, så om du er eple, pære, timeglass osv vil du kle forskjellige typer kjoler. Så det hadde vært lettere å komme med forslag til hva som kler deg.

I Norge har vi en tendens til å foreslå at alle skal puttes i en A-linjet kjole nettopp fordi det er en fasong som er flatterende for de aller fleste, og kanskje fordi det er lettere for betjeningen å selge eller at de ikke vet bedre?

• Liker 2
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Det har seg slik at kroppsform er minst like viktig som om du er tynn/lubben/tykk, så om du er eple, pære, timeglass osv vil du kle forskjellige typer kjoler. Så det hadde vært lettere å komme med forslag til hva som kler deg.

I Norge har vi en tendens til å foreslå at alle skal puttes i en A-linjet kjole nettopp fordi det er en fasong som er flatterende for de aller fleste, og kanskje fordi det er lettere for betjeningen å selge eller at de ikke vet bedre?

Jeg tror du er inne på noe helt vesentlig nemlig det at det er letter å selge en a-linje kjole enn en figursydd. Det er jo ikke uten grunn at de aller fleste bruder ser akkurat like ut når man ser i aviser etc - det er a-line og det er strapless.

Og det er det som forventes at man skal ha - uansett størrelse, fasong eller smak. det er mye derfor jeg valgte å bestille min i utlandet, det og det faktum at inegn av de norske ville ta inn min modell i første runde. Mye av grunnen til at jeg er nervøs er det faktum at den er anderledes enn hva som er normen.

• Liker 1
Skrevet

Syns det er meget få som kler en trang brudekjole. F.eks på programmet say yes to the dress, så er det jo flere som prøver slike trange kjoler fordi de vil se sexy ut - jeg syns faktisk ikke de fleste ser ut i tåka med slike kjoler på :P

Her er jeg helt enig, men det handler ofte om at det blir så vulgært syns jeg. Store (eller formfulle da) jente kan fint ha både figursydd og strapless, men ikke dersom man ser puppevalker eller for mye puppehud, det ser bare tacky ut syns jeg. Det er uendelig mange jenter som kler på seg altfor lite på den store dagen, og jeg syns det ser helt tragisk ut å gå i kirken med synlig puppehud.

I programmet er det mange som har heeeelt forskjellig mening fra min, men mange av dem blir innmari fine også, selvom de har mermaid og ikke er sylfider. Det handler om kroppsfasong, og så handler det om personlighet. For om du ikke føler deg vel, og "gjemmer deg bort litt" i kjolen din, da syns det veeeldig godt.

Jeg har ikke kjøpt kjole ennå i denne runden. Da jeg giftet meg sist hadde jeg en Alinjeformet strapless kjole, og jeg følte meg overhodet ikke komfortabel i den. Jeg valgte den fordi folk rundt meg sa at jeg burde velge en sånn, og jeg har angret hver gudskapte dag siden. Denne gangen skal jeg velge etter MITT hjerte. Stol på magefølelsen, gå utenfor boksen, velg gjerne utradisjonelt - bare sørg for at valget er DITT og ingen andres.

• Liker 2
Skrevet

Den synes jeg var farlig lik den jeg har bestilt! Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen jeg må slutte å lese bryllupsforumer det kommer til å gi meg et hjertinfarkt om ikke så lenge. Og trøste meg med at jeg bestemte meg ved å se den i virkeligheten og MED hjelp.

Hjerteinfarktet holdt riktignok på å skje mens jeg prøvde å laste ned dette bildet....

Tror du misforstod meg litt:/ Mente ikke at den ikke passer større damer, men er redd for at jeg faller for en slik kjole, så når jeg tar den på meg så ser det lite bra ut, for denne typen passer bare (slik som modellen) på de som har helt rett linje, guttefigur. Jeg er smal i livet så "brei" over hoftebe, og store pupper.

Kjolen du hadde sett på var jo NYDELIG! Og føler du deg nydelig så ser du jo også nydelig ut:)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Tror du misforstod meg litt:/ Mente ikke at den ikke passer større damer, men er redd for at jeg faller for en slik kjole, så når jeg tar den på meg så ser det lite bra ut, for denne typen passer bare (slik som modellen) på de som har helt rett linje, guttefigur. Jeg er smal i livet så "brei" over hoftebe, og store pupper.

Kjolen du hadde sett på var jo NYDELIG! Og føler du deg nydelig så ser du jo også nydelig ut:)

Jeg jeg misforstod til de grader, for å si det slik.

Men jeg er uenig i en ting, og det er for hvilken fasong kjolen passer til. Fordi hvis man ser på modellen (min hvertfall som jeg har studert) ser du at det er en kjole for en curvy figur, modellen har former! Hun har riktignok mye mindre av hver form enn det jeg feks har, men det er fokus på fasong på de kjolene.

Jeg synes våre to kjoler ser nesten helt like ut - bare overdelen som skiller dem fra hverandre. Fordelen er at de er fluffy nerderst. En blondekjole som ikke har den samme fluffyheten hadde blitt feil. Vanskelig å forklare, så jeg håper du skjønner tegningen.

Jeg ville beskrevet min figur på samme måte som det du nevner, og så lenge midjen er smal og man har en timeglass fasong kan man helt fint falle for denne kjolen. Synes den du la ut var helt nydelig, hadde jeg sett den samtidig som min hadde jeg hatt store kvaler om hvem av dem jeg hadde falt for tror jeg. :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg jeg misforstod til de grader, for å si det slik.

Men jeg er uenig i en ting, og det er for hvilken fasong kjolen passer til. Fordi hvis man ser på modellen (min hvertfall som jeg har studert) ser du at det er en kjole for en curvy figur, modellen har former! Hun har riktignok mye mindre av hver form enn det jeg feks har, men det er fokus på fasong på de kjolene.

Jeg synes våre to kjoler ser nesten helt like ut - bare overdelen som skiller dem fra hverandre. Fordelen er at de er fluffy nerderst. En blondekjole som ikke har den samme fluffyheten hadde blitt feil. Vanskelig å forklare, så jeg håper du skjønner tegningen.

Jeg ville beskrevet min figur på samme måte som det du nevner, og så lenge midjen er smal og man har en timeglass fasong kan man helt fint falle for denne kjolen. Synes den du la ut var helt nydelig, hadde jeg sett den samtidig som min hadde jeg hatt store kvaler om hvem av dem jeg hadde falt for tror jeg. :)

Det er samme modell som viser begge våre kjoler, hun ser mye mer kurvet ut på min kjole synes jeg, men hvis du ser på denne linken ser du at din kjole ikke passer en som ikke har rett figur dvs former. Spiller ingen rolle hvilken størrelse er, fasongen krever at man har midje og rumpe.

http://www.bestbridalprices.com/images/pronovias/s2013/large/Usia.html

Bruker denne siden for bilder, pga Pronovias sine egne bilder ikke viser kjolen sin promp og prakt! :D

Skrevet

Jeg tror den typen kjole som klara_pusen nevner er veldig fin på formfulle timeglassdamer! Selv er jeg pære, så kunne ikke valgt den. Skulle den passe til noen, så må det nå være de med timeglass :)

Hvis du føler at du har litt til overs over bryst/skuldre/armer, så er det greit å ikke dele opp dette feltet med stropper. Hva med en kort kjole med innsving/bånd over livet og armer?

http://www.google.no...29,r:0,s:0,i:72

Litt sånn som denne, bare ikke posete i armene.

Anonym poster: a737c2e9fe3fd8a4bd3d7be7146df591

Skrevet

Jeg synes at det er brudene med former som er de absolutt fineste!

Det er umulig å si hvilken kjole som vil passe akkuratt deg. Det handler jo også en del om hvilken stil man liker og ikke liker, og hvilken sider av seg selv man vil fremheve eller skjule. Bruk god tid, så skal du se du plutselig finner drømmekjolen :)

Lykke til videre og kos deg med masse prøving!

Skrevet

Jeg ville gått for en Aformet kjole der skjørtet går ut litt lavt på livet, gjerne noe med armer.

Som noe slikt:

42213497a8fb3540_sleeved-wedding-dresses3.jpg

Anonym poster: d2acbbd1e44a9ceda92e94501593c285

• Liker 2
Skrevet (endret)

selv har jeg epleform... Synes slikt er så fasinerende... Velg rett form, så er kjolen i boks...

Du må titte på denne; Say.Yes.To.The.Dress.Big.Bliss. heter serien.

Endret av Rainbow81
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes du skal prøve litt forskjellige former og se hva du er mest komfortabel med.

Jeg elsker havfrue, fit and flare, og andre lignende former på jenter med former, men det er selfølghelig veldig indeviduelt om hva man er fin i. Jeg har sett at Mori Lee har brukt mange litt store jenter i sine kataloger med den type kjole og jeg synes de er kjempe fine^_^

Jeg fikk litt mage i havfrue kjole (er str 38) så det ble løst ved at det var ett a-linje skjørt utenpå i tyll og blonder. Da fikk jeg den fine formen jeg elsker og magen ble skjult.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...