Gå til innhold

Til dere som ikke har bod tilknyttet leiligheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere med større ting som ikke kan stå fremme?

Vurderer å by på en leilighet som er fantastisk fin og perfekt på alle måter bortsett fra at den mangler bod. Vi har alltid hatt boder der vi har bodd og blitt så vant med de at vi ikke helt vet hva man skal gjøre uten.

Leiligheten har to soverom, men det ene er ikke så veldig stort og det andre skal vi jo ha stor seng og klesskap i. Stua er grei størrelse på, men ser ikke for meg at den blir fin med et gedigent skap og gangen har ikke så god plass.

Ting jeg ser for meg blir et problem å få plass til er:

Kofferter

Tomme esker fra feks TV-en, flytteesker osv (greit å ha tv-esken hvis man skal selge eller den blir ødelagt).

Sykkel (bør jo stå inne om vinteren)

Støvsuger

Esker med diverse ting (julepynt, barndomsminner, vinterklær/sommerklær)

Og sikkert mange andre ting som jeg ikke kommer på.

Setter pris på tips til lure måter å oppbevare ting på, lure møbler og alle andre tips og triks som gjør at vi kan by på drømmeleiligheten:D

Anonym poster: a257278052c6bd474576f14c3124dc7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har helt enkelt viet en liten del av ett rom til (organisert) rot.

Og alt skjules av kles/sko/oppbevaringssystemet.

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke henge opp gardinstang og dele av et hjørne i et rom med gardiner eller noe? Lage en provisorisk bod?

Skrevet

Det går ann å leie seg en bod på et lager. Er den liten nok så er det ikke mange hundre kronene i måneden.

Anonym poster: 762c1604a3a27896371fb3ef4c3ed398

Skrevet

Det kommer jo an på hvor lite det ekstra soverommet er? Og om dere også trenger det som f.eks. gjesterom?

Vi var uten bod i forrige leilighet, og løste det ved å dele gjesterommet i 2 ved hjelp av Pax-system fra Ikea og gardin på baksiden (mot gjestesengen). Pax-systemet var skap der vi hadde ekstra klær, sko, støvsuger mm. På veggen inne i "lager-delen" av rommet hadde vi et system av kroker og smale lagerhyller. Der hadde vi sportutstyr, verktøy, maling, gardintrapp mm. Kofferter og esker på toppen av Pax-skapene.

Skrevet

Rullebokser under senga, masse masse plass her om den blir utnyttet skikkelig!

Vær flink til å kaste rask og rot, f.eks gamle esker til tv og slikt trenger du ikke - bare husk å behold kvitteringer. Sykkel kan stå pakket inn på terasse/balkong, dersom dere ikke har det kan dere kanskje spørre familie eller venner som har garasje?

Har støvsuger, tørkestativ, strykebrett, langkost etc i en del av klesskapet slik at det ikke vises, det kan kanskje funke for dere også? Kofferten min har jeg under skrivebored hvor pcn står, altså helt inne mot veggen slik at den ikke vises.

Gjest Memories
Skrevet

Vær flink til å kaste rask og rot, f.eks gamle esker til tv og slikt trenger du ikke - bare husk å behold kvitteringer.

Tv-esker er veldig greie å ha i tilfelle man skal flytte igjen seinere. Da blir jo tv-en mye bedre beskyttet og det blir ikke like stor sjans for ødeleggelse. Ellers kan man vel kaste stort sett alt av andre esker.

Skrevet

Skjønner hva du mener, men om man har veldig lite med plass og skal kjøpe en leilighet (regner med de skal bo der noen år når de kjøper) så ville jeg heller ha kastet esken og skaffet noe annet til beskyttelse om jeg skal flytte igjen - kjipt å ha en diger eske (de fleste har vel slike 40 inch og opp tv'er nå) til irritasjon i mange år tenker jeg :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Vi har to soverom, et lite og et stort. Vi sover på det store, og det lille er roterommet. Der står ting vi ikke har plass til ellers. Det er ryddig der, men står det en stress-less, et tynt klesskap, to kofferter, en pose med panteflasker, en støvsuger, en eske med juleting oppå skapet, og to tønner med hunde/kattemat. Det er også noen små plast-bokser med "Dill-dall" stablet pent i hjørnet.

Vi har ikke barn, og har ikke bruk for rommet uansett. :)

Skrevet

Vi har ikke ekstra soverom engang, så vi har en stor kiste i gangen til småting, et lite ståskap på badet for støvsuger, og resten oppbevarer vi hos svigerforeldrene. :lur:

Skrevet

Har dere vaskerom? Jeg bruker vaskerommet og "gjesterommet" (som er veldig lite) til oppbevaring. Ellers har jeg mye skap, fra gulv til tak, både i gangen, soverommet og på kjøkkenet. Jeg har også rullebokser under sengen. Ikea har mye greit til oppbevaring, anbefaler en tur der.

Har du mulighet til å oppbevare sykkelen i felles sykkelbod?

Anonym poster: c55c43759289edfb806e60dfbad10c62

Skrevet

Etter å ha levd noen år uten bod så drømmer jeg om den dagen jeg skal kjøpe meg leilighet med bod.

Alt jeg kjøper av møbler må være praktisk med tanke på oppbevaring, og det er litt kjedelig til tider.

Om dere ikke har planer for det lille rommet så kan dere jo bruke det som bod, men om dere skulle trenge det til barnerom el. etterhvert så får dere på nytt problemer med oppbevaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...