Gå til innhold

Tips om ebay

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg skal være forlover til ei venninne ( :hoppendeglad: ) og prøver å være en god forlover allerede nå. Jeg elsker ebay og kjøper mye stæsj derfra, og har begynt å se på bryllupsstæsj der. Slik som servietter, lys, tiara. Men er det flere smarte ting dere bruder har kjøpt fra ebay? Har dere tips til hva jeg kan søke på?

Dette kan også fungere som en samleside for alt dere kjøper fra ebay til bryllupet.

(rett: skriveleifer)

Endret av Tropic
Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer som forlover! :)

Men jeg stusser litt... har hun bedt deg om å se etter ting/sjekke ebay? Om dere er enige om dette er det selvfølgelig greit, men Jjeg ville faktisk reagert litt om min forlover begynte å lete etter ting til mitt bryllup. ihvertfall så lenge det ikke er ting jeg har sagt jeg er på leting etter.

Ikke at det er noe direkte galt i det, men for meg ligger mye av moroa i å kunne undersøke, planlegge og lete opp ting. Ikke minst sammen med min kommende mann - vi liker jo at bryllupet blir så "oss" som mulig.

Jeg sier på ingen måte at du gjør noe galt, altså! Bare at du kanskje ikke får responsen du håpet på om dette ikke er noe dere har avtalt.<br /><br /> Anonym poster: 4d58c531253c167bc15f1f66248e5fe0

• Liker 4
Skrevet

Hmm. Nei, hun har ikke bedt meg om noe som helst. De skal gifte seg ganske snart (innen 1 år) og har ikke starte planleggingen helt enda (nettopp forlovet). Jeg tenkte bare å være snill å hjelpe henne, altså gi henne tips om at "hey, ebay er genialt til bryllup også". Ikke tenkt på at det kan oppfattes negativ, men da skal jeg droppe det og så får hun heller gi beskjed om hun ønsker noe hjelp.

Skrevet

Syns du høres snill ut jeg, Tropic :)

Jeg er helt håpløs til å søke på nettet, og har stooor hjelp i og glede av en venninne som er helt super på området :) Kjør på du, men gjør det helt klart at det bare er forslag og hjelp fra din side :) OM hun har valgt deg til forlover så har du vel en spesiell plass hos henne vil jeg tro, så dere står vel hverandre såpass nære at dere klarer å si ifra om ting :)

Gratulerer med forloverstatus :)

Skrevet (endret)

Bra å høre Petalouda :) Jeg er jo ikke ute etter å bestemme noe som helst. Misforstå meg rett; jeg bryr meg ikke hvordan bryllupet deres blir. Det er bare det at jeg er flinkere og har mer erfaring med data, interenett og ebay og ønsket derfor å vise at slike ting finnes også der. De har jo ikke super god råd, og enkelte ting er jo mye billigere på ebay. Jeg får på generelt grunnlag gi henne beskjed om at hun kan finne masse ting der, og så får hun heller spørre om hun ønsker at jeg skal hjelpe å søke på noe :)

Endret av Tropic
Skrevet

Uff, jeg fikk nesten dårlig samvittighet for at jeg sa det sånn jeg gjorde i forrige innlegg. Jeg vil legge til at jeg så definitivt hadde blitt kjempeglad for at forloveren min interesserte seg for bryllupet, og at hun ville være med å planlegge! Det er jo ikke sjeldent man leser her inne om forlovere som knapt nok orker å møte opp på selve dagen. Det er trist det! Grunnen til at jeg sa det som jeg gjorde, var at hun kanskje er av de som har veldig lyst til å gjøre slikt selv, eller sammen med forloveden sin, eller at hun kanskje allerede har et klart bilde av hva hun vil ha. Det er jo heller ikke en tradisjonell forloveroppgave dette, så noen bruder kan jeg tenke meg føler at forloveren "blander seg" for mye.

Men du? Hva om du bare setter deg ned og prater med henne? Si "jeg har så veldig lyst til å bidra med masse til bryllupet deres! Hva vil du ha hjelp til, hva kan jeg gjøre?" Og så tar dere det derfra. Ingen ting galt i å si rett ut at du synes det er hyggelig å sitte på ebay og kikke etter ting heller. :) På denne måten får dere jo det dere begge vil, si samarbeid. Win-win! :jepp:

Jeg har forresten ikke så mange ebay-tips, men kan tipse om en annen nettside: etsy.com. Det er som Epla, bare utenlandsk (selgere fra hele verden, mest amerikanske), altså folk som lager ting selv og så selger. Der finnes det masse masse fine ting! :hjerte:

Anonym poster: 4d58c531253c167bc15f1f66248e5fe0

• Liker 1
Skrevet

Kjære Anonymbruker, jeg er egentlig veldig glad for at du sa ifra, for det slo meg ikke engang at det kunne oppfattes negativt av henne, for jeg vet jo hva min intensjon er. Så jeg skal absolutt lufte dette med henne og finne ut hva hun ønsker av meg. Ikke vits at jeg prøver å "hjelpe" henne masse om hun kun ønsker at jeg skal skrive under vielsespapirene, og thats it. :-)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...