Gå til innhold

Hva passer sammen med knallgrønn kjole?


Stjert22

Anbefalte innlegg

Skal gå med en ganske knallgrønn kjole i et bryllup, og er litt usikker på hvilke sko/tilbehør som passer til... Har sett at en del bruker nude/brune sko. Hva tror dere?

Kjolen er ca i denne fargen: http://www.cheapherv...pring-green.jpg

I tillegg bør jeg nok ha et fint skjerf/cardigan til å ha over skuldrene, da det ikke akkurat er sommertemperaturer lengre:( Men er veldig usikker på hva som passer. Har et helt hvitt skjerf, men tror det blir litt for "hardt".

Veldig veldig glad for tips! Er ikke vant med å gå med sånne knallfarger, så føler jeg fort kan gå på en smell med tanke på fargekombinasjoner og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk med knallgrønn kjole i bryllup selv, fargen var lik den du har valgt. Jeg gikk for gull og elfenbenshvitt/offwhite i tilbehøret. :) Alle synes det passa knallbra sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at gull og offwhite/benhvit/naturhvit går godt sammen med knallgrønt. Ikke helt hvitt, da blir kontrasten for stor. Jeg hadde nok gått for naturhvit veske og nude eller naturhvite sko, og gullsmykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Skal styre unna rødt tilbehør:P Har noen sko i champagnefarge som jeg tror kanskje kan passe. Og satser jeg på tilbehør i naturhvitt/nude.

Med mine melkehvite bein så kommer jeg ikke unna strømebukse..Men har hørt noe om at beige strømpebukse er ut? Men om jeg har lyse sko så blir det vel ikke så fint med svart strømpebukse heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk med knallgrønn kjole i bryllup selv, fargen var lik den du har valgt. Jeg gikk for gull og elfenbenshvitt/offwhite i tilbehøret. :) Alle synes det passa knallbra sammen.

Tøft! Takk for tipset:) Hadde du skjerf eller cardigan til? Kjolen min dekker bare ene skulderen og er i tillegg litt kort, så føler jeg må ha noe over skuldrene, i hvert fall i kirken:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du må for all del ikke bruke en strømpebukse som IKKE matcher hudfargen din. Jeg er forkjemper for strømpebukser, da det er helt uaktuelt for meg å gå uten, men den må ALLTID matche hudfargen. Da må du heller slenge deg i solarium eller prøve noe slags selvbruning.

Anonym poster: 0c262b4d6c54f1b701d329c71be7d0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft! Takk for tipset:) Hadde du skjerf eller cardigan til? Kjolen min dekker bare ene skulderen og er i tillegg litt kort, så føler jeg må ha noe over skuldrene, i hvert fall i kirken:P

Jeg hadde en offwhite bolero, men jeg brukte den ikke likevel. Det var varmt og vi var inne hele tiden. :) Men det var altså orginalt planen. Skoa mine var også grønne i akkurat samme farge som kjolen (men offwhite er vel så bra der også), og jeg hadde et gullsmykke med en offwhite stor stein i. Hårpynt var gullhårspenner med offwhite blomstre på.

Endret av Grønnogskjønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at solbrune strømpebukse-ben er stygt om man ellers er blek. Men en nude strømpebukse (altså en som lar din egen farge skinne gjennom, men som samtidig glatter ut hudtonen) er veldig fint! Jeg går aldri uten strømpebukse til penkjole, og det vises jo nesten ikke at en bruker strømpebukse engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hjelpen folkens!! Jeg har nå faktisk endt opp med en helt annen kjole, fordi den grønne jeg egentlig skulle gå med ble litt for lårkort for et bryllup...

Den jeg har endt opp med er en fotsid, kongeblå kjole (veldig enkel og elegant). Slipper da problemet med hvite legger (fordi de ikke syns;)

Må ha noe over skuldrene (i hvert fall i kirken).. Og da begynner problemene igjen. Hvilken farge, og hvor selger de boleroer som passer til festkjoler (i sånt fint stoff...sateng?) Tenkte å gå for tilbehør i enten gull eller sølv.

Sant sandaletter er finest til lange kjoler? Synes pumps ser litt klossete ut. Vanskelig å finne sandaletter på denne tiden av året, så tar gjerne imot tips til butikker ! (rekker ikke kjøpe på nett, for bryllupet er om en uke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...