Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg fikk positiv EL-test 23.08., men da uten de vanlige symptomene på EL som feks El-sekret og smerter, og i de påfølgende dagene hadde jeg mye mensmurringer. Mensen kom ikke, og for et par dager siden fikk jeg plutselige typiske EL-symptomer og tok derfor en ny EL-test som i går var positiv.

Det vil da si at jeg har testet positivt for EL to ganger de siste to ukene, og mine antagelser er at kroppen har gjort seg klar for at egget skal løsne den første gangen, men at det ikke har gjort det.

Men kan jeg anta at det har gjort det denne gangen siden sekretet og smertene var på plass som det pleier når jeg har EL..?

Er det noen som vet hva slike kroppslige krumspring kan komme av, og er det noe jeg selv kan gjøre for at kroppen skal kunne stabilisere seg? (jeg sluttet på pillen i februar i år, og har enda ikke regelmessig menstruasjon.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke gravid da? EL-tester kan fungere som graviditetstest også.

Om ikke, så tror jeg du har rett med at kroppen nok kan prøve å slippe egget flere ganger, for det har jeg lest andre som har opplevd her inne. Selv sliter jeg med at kroppen overhode ikke ønsker å slippe noe som helst denne perioden, sukk. Skal ikke være enkelt det her gitt.

Skrevet

Hei Pyntestøv. :)

Nei, det er neimen ikke enkelt å være prøver...

Jeg tviler sterkt på at jeg er gravid. Tror nok ikke at jeg hadde hatt EL-sekret hvis jeg var gravid...?

Skrevet

Hei Pyntestøv. :)

Nei, det er neimen ikke enkelt å være prøver...

Jeg tviler sterkt på at jeg er gravid. Tror nok ikke at jeg hadde hatt EL-sekret hvis jeg var gravid...?

Det vet jeg ingenting om egentlig, men har du prøvd å google? :)

Uansett, så har jeg lest om flere som får positive el-tester flere ganger i løpet av en periode, trolig fordi eggstokkene prøver å slippe et egg, men ikke helt får det til :)

Skrevet

Hm, kanskje jeg bør ta en graviditetstest i ettermiddag... Ikke det at jeg har store forhåpninger, men jeg leser flere steder at folk opplever å ha økt utflod som minner om EL-slim under graviditeten.

Det er nok mest trolig at det er eggstokkene som har problemer med å slippe egget som er situasjonen nå..

Uansett: takk for svar! :)

Skrevet

Både EL- og graviditetstest var negative i ettermiddag.. Trolig har EL, såfremt egget har sluppet, vært en eller annen gang det siste døgnet.

Sist gang vi hadde sex var på søndag, så det klaffet svært trolig heller ikke denne pp`en....

Skrevet

Er nok bare kroppen som forsøker, eller har fått, EL. Selv om kroppen får symptomer er det ikke sikkert at EL har skjedd, da det er LH hormonet som gir positiv test, og som gir EL slim. Den eneste forskjellen jeg merker er at jeg kun har kraftige stikninger når EL faktisk skjer. EL tester kan også være falskt negative, om man tester på for konsentrert urin. Det er en av grunnene til at man ikke skal teste om morgenen.

Skrevet

Det gir god mening det du skriver. Sist gang jeg vet at jeg hadde EL (med mens ca 8 dager etterpå), var jeg grusomt oppblåst, smerter og stikninger i underlivet, og det var akkurat slik var jeg i går. Jeg krysser fingrene for at det går litt flere dager mellom EL og TR denne gangen, men jeg pleier alltid å begynne å blø i helgen (fre, lør og søn), så jeg blir dessverre ikke veldig overrasket hvis TR dukker opp neste helg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...