AnonymBruker Skrevet 6. september 2012 #1 Skrevet 6. september 2012 Jeg har hatt AAP (før attføring) på grunn av fibromyalgi noen år nå, og jeg har gode og dårlige perioder. I de gode periodene kunne jeg tenke meg å jobbe litt, kanskje som vikar i barnehage eller på skole eller noe slikt. Planen med AAP er nå å ta utdanning, men det får jeg ikke begynt med før neste år, dessverre. Jeg har ventet veldig lenge på tiltak fra NAV, det er frustrerende. Uansett, hvordan kombinerer man jobbing med AAP? Jeg vet at jeg blir trukket for det jeg jobber, men hvor mye kan jeg jobbe før jeg blir trukket alt? Og kan jeg jobbe "for mye" en periode og likevel motta AAP neste periode? Anonym poster: 7477e3a4afbf809177fa5fb9cb395cd0
Gjest Dream89 Skrevet 6. september 2012 #2 Skrevet 6. september 2012 Tror det er opp til 60% du kan jobbe før alt blir trokke. Men du må huske at du tjener jo mer når du jobber enn på aap:) Jeg fikk meg en fin overalskelse da jeg jobbet litt i vår på aap:)
AnonymBruker Skrevet 6. september 2012 #3 Skrevet 6. september 2012 Ja, hvis mye jeg trekkes bryr jeg meg ikke om, det jeg lurer på er om jeg mister AAP helt. Anonym poster: 7477e3a4afbf809177fa5fb9cb395cd0
Gjest Magdalene Skrevet 6. september 2012 #4 Skrevet 6. september 2012 Jobber man mer enn 60% en periode så får man ikke aap for den perioden, men du kan likevel få det neste periode om du f.eks bare klarer å jobbe 30% da..
Gjest Dream89 Skrevet 6. september 2012 #5 Skrevet 6. september 2012 Ja, hvis mye jeg trekkes bryr jeg meg ikke om, det jeg lurer på er om jeg mister AAP helt. Anonym poster: 7477e3a4afbf809177fa5fb9cb395cd0 Du kan jobbe opp til 60 eller 50% før du mister det
Girly Skrevet 6. september 2012 #6 Skrevet 6. september 2012 Du kan jobbe 60% på aap. Når du sender inn meldekortet krysser du for at du har væt i arbeid de siste 14 dagene, du fyller inn anntall timer de dagen du har jobbet. Dette blir du trekt av på aap. Mener de trekker ca timelønn eller noe
Tabita Skrevet 6. september 2012 #7 Skrevet 6. september 2012 Men jobber du mer enn det vil du miste aap for denne gangen du har jobbet mer!! Så fortsetter en vanlig!
ladamafia Skrevet 7. september 2012 #8 Skrevet 7. september 2012 nav om aap og lønnet arbeid når man har aap så er utbetalingene ut fra dagsatser. når man jobber så er vel gjerne utbetalingene ut fra timer jobbet. når man er på aap og jobber og skriver opp antall timer man har jobbet på meldekort, så blir dagsatsen omgjort til 7,5 timer. det er fra dagsats summen det blir trekt fra nav sin side. lite og kanskje litt forenklet eksempel: la oss si at du har en dagsats på 750 kr(dette blir da 100kr timen). du har lønnet arbeid som er 150kr timen. du jobber 7.5 timer, som da blir 1125 kr nav trekker fra 750 siden du jobbet 7.5 timer. 1125-750=375. du sitter igjen med 375kr mer denne dagen ved å jobbe. kommer du over 60% i en toukers periode så får du ikke utbetaling for den perioden, men du mister ikke aap og fremtidige utbetalinger. det som kan være litt vanskelig er at penger fra nav kommer hver andre uke, mens lønn gjerne kommer sjeldnere, så om du jobber mer enn 60 prosent en periode og det fortsatt er en stund til lønna kommer, så kan du plutselig få lite penger å rutte med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå