Gå til innhold

Fjerne fettflekker fra veggen over komfyr og vask

Gjest -_Tove_-

Anbefalte innlegg

Gjest -_Tove_-

I leiligheten vi bor i er det ikke fliser eller noe annen beskyttelse over stekeovn og vask, noe som naturligvis fører til endel sprut og søl direkte på veggen.

Nå er veggen helt tilsølt av fett, og ser ikke ut. Noen som har noen vidundertips til fjerning av dette? Veggen er laget av malte gipsplater tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, jeg leste 'fjerne føflekker...'

Anonym poster: 538cbda6bd0c2afbafb9a97ffb5483c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg leste 'fjerne føflekker...'

Anonym poster: 538cbda6bd0c2afbafb9a97ffb5483c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bland salmiakken til Brunhilde med ren flytende grønnsåpe og smør det på. Grønnsåpen gjør det seigere, slik at det sitter lengre på og virker. Det ideelle hadde vært gammeldags tjukk grønnsåpe og fifty/fifty med vann med en raus salmiakkskvett i. Etterpå vasker dere av med rent varmt vann.

Dette kan matte malingen, så til sist kan du vaske veggen med en sånn bilvaskesvamp. Du får en tipakning for noen tiere, og voksen i shampooen gjør veggen skinnende blank igjen. Disse er fine til dusjkabinettet og badekaret også. :jepp:

PS

Er det ikke bare å sette opp ei glassplate eller til nød noen speilfliser der bak da? Eller tynne fliser festet med kraftig dobbeltsidig teip?

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får kjøpt noen sånne metallplater på IKEA som man kan sette opp bak komfyren. Det har vi gjort. Funker greit, men må vaskes ofte ellers ser der ikke pene ut. Men det går for å vaske de. Billige var de også :)

Anonym poster: e0df035ab4124d86a8a20b5a9cf2e1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Plumbo fettløsnings spray.Fungerer flott og jeg slipper den helvettes salmiakklukta.

http://www.ifi.no/pl...jerner-heksesot

Har prøvd å få tak den sprayen fra Plumbo, men har ikke funnet den i vanlig butikk som Meny og Kiwi. Hvor kjøpte du din?

Anonym poster: 11942226fbd62366fe8926d8d826a674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å få tak den sprayen fra Plumbo, men har ikke funnet den i vanlig butikk som Meny og Kiwi. Hvor kjøpte du din?

Anonym poster: 11942226fbd62366fe8926d8d826a674

Ehhhh det må jeg høre med Mannen. hehe Muligens rema eller rimi ?

eller kansje hmm jernia ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...