Gjest tarandus Skrevet 6. september 2012 #1 Skrevet 6. september 2012 Passer muligens bedre under "kropp og helse", men problemet er nå treningsrelatert, så here we go. Skrudde opp treningsmengden for ca et år siden. Var smådeppa etter et brudd, og endte opp med å trene - mye. Det gikk veldig bra noen mnd., men etter en runde med beinhinnebetennelse måtte jeg ta det rolig. Da jeg begynte med rolig jogg igjen fikk jeg umiddelbart au i akillesen, og dette ubehaget har jeg slitt med siden. Nå har jeg mer eller mindre konstant vondt i hælsenen, den er stiv og øm, og "dunker" når jeg ligger helt i ro (om natten). Har også fått litt lett "knepping" i ankelen når jeg beveger den til tider, og har også fått stikking under hælen. Varierer med skotype, og går minst mulig. Men da jeg har en jobb som ikke er stillesittende, greier jeg ikke bli helt kvitt dette. Legen gjør ingenting, bare gir meg "hestekur" med betennelsesdempende, noe som ikke funker. Noen gode tips? Hvilke behandlingsmetoder finnes?
Gjest chariot Skrevet 6. september 2012 #2 Skrevet 6. september 2012 Manuellterapeut! De er fysioterapeuter med videreutdanning
AnonymBruker Skrevet 6. september 2012 #3 Skrevet 6. september 2012 Les boka "Født til å løpe" Anonym poster: d3256da1c3091e711aaa4cf2fb314691 1
Wiggins Skrevet 6. september 2012 #4 Skrevet 6. september 2012 "Hestekur" var faktisk ganske treffende. I USA ble det for noen år siden utviklet en behandlingsmetode for travhester med betennelse i beina, der man satte på elektroder som sendte mikrostrøm gjennom vevet. Det går naturlig en liten strøm gjennom celleveggene pga spenningsforskjellen utafor og innafor celleveggen, men når vevet blir betent blir det lite sirkulasjon. Dette har vist seg å fungere utmerket på mennesker også. Send meg en privat melding, så skal du få navnet på fysioterapeuten jeg gikk til. Om du ikke bor i stor-Oslo så vet terapeuten om hvem som bruker denne behandlingsmetoden rundt om i landet.
karella Skrevet 7. september 2012 #5 Skrevet 7. september 2012 Har du prøvd voltaren eller brexidol kur?
Gjest tarandus Skrevet 11. september 2012 #6 Skrevet 11. september 2012 Har du prøvd voltaren eller brexidol kur? Mener jeg har fått begge deler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå