Gå til innhold

Hvordan skal jeg bli kvitt senga mi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en student som skal flytte inn i ny hybel om et par måneder, sengen jeg har nå vil jeg kvitte med meg, men problemet er hvordan jeg skal få den bort. Jeg bor midt i byen, langt fra nærmeste søppelplass, eier ikke bil, har ingen venner som har bil og som bor i nærheten, og ingen som trenger seng. Er det i det hele tatt mulig å få noen til å hente den og kjøre den til søppel? Bruktvarebutikker f.eks, henter de varene hjemme hos folk? Hvordan skal jeg forflytte den til søppelplassen etc.?

Vet dette kanskje høres ut som en tåpelig problemstilling, men jeg har ikke snøring på hva jeg skal gjøre med senga. Vi har ikke lov til etterlate ting her hvor jeg bor for øyeblikket.

Anonym poster: b6d7ad6ec6dfb75b3856b644f3736284

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Legg den ut på Finn.no under "Gi bort" avdelingen, da er det sikkert noen som kan komme og hente den.

Endret av Morteno
  • Liker 8
Skrevet

Legg den ut på Finn.no under "Gi bort" avdelingen, da er det sikkert noen som kan komme og hente den.

Ja, skal gjøre det, men skal ut fra hybelen en bestemt dato, og da er det ikke sikkert at den som skal ha den kan hente den på dagen, også vet jeg ikke om noen vil ha den heller.

Er det andre muligheter? Kan jeg bestille flyttebil eller noe, for å få de til å kaste den og hvor mye koster dette?

Gjest Raindrops
Skrevet

Du bli mest sannsynlig kvitt den på et par dager på finn.no. Ting forsvinner raskt der hvis det er i ok stand.

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Sist jeg flyttet ut av kollektiv, la vi ut masse skrot på finn.no. Noe funket ikke engang, men rubbel og bit ble hentet likevel. :)

Skrevet

Du kan be kirkens bymisjon om å kjøre den på fyllinga for en billig penge.

Utover det så anbefaler jeg også finn.no. Blir den ikke hentet kjapt så har du kirkens bymisjon i bakhånden..

Anonym poster: 3ce0e57b15bcac13a7e6551af0e4a1f1

Skrevet

Det er også mange byer som har slike gi bort/bytte sider på facebook som du kan prøve. Det meste blir borte innen et par dager. På finn får du til og med solgt det meste (folk betaler for de merkeligste ting)

Skrevet

Sette ut på gaten en kveld. Med litt flaks er sakene borte neste morgwn.

Skrevet

Sette ut på gaten en kveld. Med litt flaks er sakene borte neste morgwn.

Med uflaks har man etablert en romkoloni.

• Liker 5
Skrevet

Som andre her sier; gi bort på finn.no. Jeg og samboeren ble kvitt "hele leiligheta" iløpet av en dag. Folk ringte konstant! Og dette var snakk om stygge, gamle, brukte møbler som vi selv hadde skaffet gjennom gratissida på finn.no :)

Hvis ikke så pleier det å finnes bruktbutikker som henter for deg, det kan du jo sjekke ut. I hvilken by bor du? Kanskje jeg har noen tips:)

Og om du bor i en studentby nå, så kan du nok bare sette ut senga. Vi bor i studentby nå og folk setter ut møbler i gangen hele tiden og skriver på en lapp "gratis" :) Har aldri sett noe stå i mer enn en dag.

Vi fikk sofaen vår fra naboen på den måten, hehe.

Anonym poster: e16b1b621a1963b7704761c16e58c884

Skrevet

Du kan be kirkens bymisjon om å kjøre den på fyllinga for en billig penge.

Utover det så anbefaler jeg også finn.no. Blir den ikke hentet kjapt så har du kirkens bymisjon i bakhånden..

Anonym poster: 3ce0e57b15bcac13a7e6551af0e4a1f1

Da ringer jeg kirkens bymisjon om ingen vil ha den :) Tusen takk for tips - setter kjempestor pris på det!

Hvis ikke så pleier det å finnes bruktbutikker som henter for deg, det kan du jo sjekke ut. I hvilken by bor du? Kanskje jeg har noen tips:)

Og om du bor i en studentby nå, så kan du nok bare sette ut senga. Vi bor i studentby nå og folk setter ut møbler i gangen hele tiden og skriver på en lapp "gratis" :) Har aldri sett noe stå i mer enn en dag.

Vi fikk sofaen vår fra naboen på den måten, hehe.

Anonym poster: e16b1b621a1963b7704761c16e58c884

Har bare Fretex i sentrum, men jeg tviler litt på at de kommer og henter senga.. Bor forresten i Trondheim sentrum :) Bor ikke i en studentby, men leier hybelen privat. Her bor det ca. 10 stk og ingen av de trenger ny seng :-\

Skrevet

Med uflaks har man etablert en romkoloni.

Det kunne jo vært interessant å se kampen om sengen på avstand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...