Gå til innhold

Å invitere ekser

Peluche

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min manns forrige ex kunne godt fått invitasjon til vårt bryllup, hun er kjempegrei og det hadde vært bare hyggelig. Men hun før der igjen.....?

Ikke f.....

Vi har derimot invitert bestevenninden hennes (fordi min mann er god kompis med dennes mann) og jeg fryyyyyder meg ved tanken på exens gremmelse..... (dama er`ke grei, nemlig)

Så min konklusjon er denne:

Det kommer an på exen.

Det er min ex`s nye samboer som skal være vår sjåfør...... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... vanskelig....

På en måte så ville jeg ikke hatt noen exer der, fordi jeg ser på exer som en liten trussel uansett hvem og hvordan de er, nettopp fordi jeg vet at min kjære og exene hans har hatt noen gode stunder... (mulig det er rart)

Jeg føler et stikk av sjalusi når jeg ser bilder av typens exer eller bilder av ham og ei ex sammen....

Jeg hadde nok vært truendes til å kunne invitere exen hans, hvis de hadde hatt noen kontakt, bare for å vise henne at

"HAHA!! NÅ ER HAN MIN!!

SUCKERRR!" :sjarmor:

Men jeg ville følt meg litt usikker på ham og henne og det trenger jeg ikke den dagen.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Helt enig med deg anyvold...

Liker heller ikke å se bilder av en av x'ene hans eller han sammen me en x...

Så d blir ingen x'er i vårt bryllup nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø: Ekser i bryllupet vårt?? Hva skulle de gjort der da??!

Kunne ikke ramle meg inn i min villeste fantasi å invitere noen ekser til vårt bryllup!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksen min var i vårt bryllaup, me er nemleg framleis gode vennar. Er det så uvanleg då? Ein kan då vera vennar sjølv om ein ikkje er kjærestar lenger. Så eg har absolutt ikkje eit prinsipp imot å invitera eksar i bryllaup. Men det blir som andre har sagt her, dei bør inviterast dersom dei er ein del av vennegjengen din eller hans (eller felles), uavhengig av om dei er eksar eller ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min x var fremdeles i vennegjengen vår når vi giftet oss og han spurte på mail om han kom til å bli invitert eller ikke. Jeg hadde ikke tenkt til å invitere han og etter å ha luftet det for min mann, så ville han også helst unngå x'er på den dagen. Jeg forklarte dette til min x og han skjønte begrunnelsen veldig godt. Han kom i kirken og så på, og vi fikk også gave fra han :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en godt vennskap med min ex etter at det ble slutt for mange år siden (1997) og har absolutt ingen "slike" følelser for han lenger. Han regnes som en venn og ble invitert i vårt bryllup. Det hadde han ikke blitt dersom min mann ikke hadde likt det eller absolutt ikke ville hatt han der. Men det gikk fint det.. Siden han kom alene og jeg ikke visste at han kom før 1 mnd før og bordplasseringen allerede var bestemt, ble han plassert nederst på ene siden ved siden av noen andre venner av oss. Han var ikke helt fornøyd, men det var det enkleste for oss da alt annet var bestemt og ombestemt 100 ganger før, og vi endelig hadde kommet fram til en beslutning.

Jeg syns det kommer ann på hva slags forhold og følelser man har til sin ex og hvordan din partner ser på det. Er det problemfritt så er det bare å invitere syns jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde stusset litt på hvorfor han ville invitere noen av eksene sine.. Ingen av dem er noe nær omgangskrets, selv om han har et hyggelig forhold til dem. Jeg ser dem ikke som noen trussel, han har jo valgt meg, og det er en grunn til at det ble slutt.

Hadde det vært en i nær omgangskrets, så er det jo noe annet.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de som sier det kommer an på ex´en :-)

Synes det er litt dumt å si at ex´er på generelt grunnlag ikke skal inviteres til bryllup. Det er da mange som har et godt forhold til en eller flere av sine ex´er og har klart å beholde et godt vennskapsforhold.

Min tilkommendes ex kunne gjerne ha kommet i bryllupet. Hun er en veldig hyggelig jente :-) Men vi har ikke så mye kontakt lenger og derfor havnet hun i kategorien "litt perifer" og ble derfor ikke invitert. Men hadde vi hatt mer kontakt, hvilket bare hadde vært hyggelig, så hadde hun nok blitt invitert.

Da min bror giftet seg var hans store ungdomskjærlighet og kjæreste gjennom flere år i bryllupet. Han (og hans kone) var også i hennes bryllup. Så det GÅR altså an ;-)

Det er jo også en grunn til at ex´er er nettopp ex´er og at din tilkommende gifter seg med DEG, og ikke med henne ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...