AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #1 Skrevet 5. september 2012 lurer litt på noen ting... - er det sant at om man ikke spiser hver 3-4 time så stopper forbrenningen/den går ned? eller kan man spise på morgenen for så å gå mange timer uten mat,uten at det gjør noe? lurer på om dette er en myte eller ikke! -hvor rask kan man forvente resultater om man trener på studio ca 2 g.i uken,en gruppetime på styrke og en på aerobic,samt har en passe aktiv jobb der man er på bena og går rundt mye hver dag? jeg sliter med motivasjon,begynner å trene men så "detter" eg så lett utav det fordi jeg synes ikke det går noen vei...kan nevne at jeg ikke er veldig overvektig,har bare ekstra på de typiske steder som mage rumpe lår.er vel det man kaller "tynnfeit" :-( har slank bygning men dessverre ekstra fett og lite muskelmasse.Har spes lagt på meg i mageregionen i det siste,har lovehandles all over så det må stoppes:( -hva er det man bør legge mest vekt på,kosthold eller trening?noen sier man ikke trenger å trene så mye om man spiser veldig sundt.. jeg har altid spist det jeg vil når jeg vil,og har stabil vekt stort sett,kansje +- noen få kg opp eller ned.orker ikke bli fanatisk å tenke kan ikke spise det,kan ikke spise det..da mister eg all motivasjon:( så lenge man spiser i normale mengder så vil eg gjerne fortsette å spise det jeg ønsker;) men håper ikke det setter en alvorlig stopper for resultatet av trening.vil ikke spise salat 24/7 heller,som sagt da mister jeg motivasjonen..har forsøkt slike metoder før. -er det fy å spise sent på kvelden før man skal sove?jeg spiser som regel altid to skiver ca to timer før sengetid,har altid gjort det.føler ikke det har så mye å si,men hva vet eg? er det også en myte? kan nevne at jeg nok har litt høy forbrenning,jeg pleier å spise ofte.minst hver 3 time dagen igjennom,gjerne oftere og..pleier å spise når jeg er sulten,rett og slett:) Håper noen har peiling og kan gi meg tips:) Anonym poster: 2898cf9ebeea612cd49b5f1a8ceff267
Gjest *Maja* Skrevet 5. september 2012 #2 Skrevet 5. september 2012 lurer litt på noen ting... - er det sant at om man ikke spiser hver 3-4 time så stopper forbrenningen/den går ned? eller kan man spise på morgenen for så å gå mange timer uten mat,uten at det gjør noe? lurer på om dette er en myte eller ikke! Myte. Man kan spise et måltid om dagen om en ønsker det. Ved undernæring mister en muskelmasse og muskler brenner fett 24/7. Forbrenningen vil derfor gå ned om en ha lite muskelmasse og gå opp om en øker muskelmasse. Derfor skal en sørge for at kroppen får nok næring i løpet av døgnet og ikke sulte seg med for lite mat. -hvor rask kan man forvente resultater om man trener på studio ca 2 g.i uken,en gruppetime på styrke og en på aerobic,samt har en passe aktiv jobb der man er på bena og går rundt mye hver dag? jeg sliter med motivasjon,begynner å trene men så "detter" eg så lett utav det fordi jeg synes ikke det går noen vei...kan nevne at jeg ikke er veldig overvektig,har bare ekstra på de typiske steder som mage rumpe lår.er vel det man kaller "tynnfeit" :-( har slank bygning men dessverre ekstra fett og lite muskelmasse.Har spes lagt på meg i mageregionen i det siste,har lovehandles all over så det må stoppes:( Om du har en aktiv hverdag så vil rett og nok mat gjøre at fettprosenten kan gå ned. Mye proteiner fra kylling, egg, karbonadedeig, fisk etc. Grove kornprodukter, frukt, grønt og godt fett fra oljer og nøtter er en god start. -hva er det man bør legge mest vekt på,kosthold eller trening?noen sier man ikke trenger å trene så mye om man spiser veldig sundt.. jeg har altid spist det jeg vil når jeg vil,og har stabil vekt stort sett,kansje +- noen få kg opp eller ned.orker ikke bli fanatisk å tenke kan ikke spise det,kan ikke spise det..da mister eg all motivasjon:( så lenge man spiser i normale mengder så vil eg gjerne fortsette å spise det jeg ønsker;) men håper ikke det setter en alvorlig stopper for resultatet av trening.vil ikke spise salat 24/7 heller,som sagt da mister jeg motivasjonen..har forsøkt slike metoder før. Kosten gjør at du går ned i vekt, men treningen gjør deg strammere og fastere i fisken. For din del virker det som om du ønsker å se mer fit ut og da bør du absolutt trene. Ikke bare for utseende sitt skyld, men også fordi du ikke blir yngre og trening vil hjelpe å styrke kroppen og forberede den til dine eldre dager. -er det fy å spise sent på kvelden før man skal sove?jeg spiser som regel altid to skiver ca to timer før sengetid,har altid gjort det.føler ikke det har så mye å si,men hva vet eg? er det også en myte? kan nevne at jeg nok har litt høy forbrenning,jeg pleier å spise ofte.minst hver 3 time dagen igjennom,gjerne oftere og..pleier å spise når jeg er sulten,rett og slett:) Håper noen har peiling og kan gi meg tips:) Du kan spise når du vil så lenge du ikke overgår kalorimengden du skal ha i deg i løpet av en dag. Noen anbefaler å ikke spise større måltider rett før leggetid da det kan forstyrre søvnen, men det er ikke farlig for vekten Anonym poster: 2898cf9ebeea612cd49b5f1a8ceff267 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå