Gjest lisha Skrevet 5. september 2012 #1 Skrevet 5. september 2012 Har det enkle spørsmålet om hvilken oppgave en toastmaster har i et bryllup? Tenker at han/hun holder kontroll på kjøkken og mat, og holder en liten tråd og passer på hvem som skal tale osv? Må man ha toastmaster? Elelr går det greit å ordne slike ting selv? Har lyst at gjestene mine skal få være gjester på en slik dag, og bare kose seg Så i mitt tilfelle må jeg prøve å leie inn en fremmed.. Noen som har erfaring med å leie inn en "fremmed" til noe så privat?
Wonders Skrevet 6. september 2012 #2 Skrevet 6. september 2012 deler opp bryllupet med pauser, humoristiske innslag, små historier, introduksjoner , og har oversikt over taler... Det er veldig godt å ha en person som holder tøylene. Det blir mange timer sittende og ikke alle kjenner hverandre. Stemningen trenger avbrekk og frisk luft...
Gjest 2013 bryllup Skrevet 9. september 2012 #3 Skrevet 9. september 2012 Vi ønsker å spørre noen som kjenner oss, gjerne en som allerede er på gjestelisten. Det er jo lov å si nei om det aktuelle personen synes det er en for stor oppgave! Vi vurderer å ha en person til middag som er litt serriøs og kanskje har erfaring, og en annen litt mer morsom og uformell til festen etterpå.
Jade Skrevet 10. september 2012 #4 Skrevet 10. september 2012 Det varierer nok hva en Toastmaster gjør. Vår hjalp til med planleggingen, holdt styr på taler, kjøreplanen (som han hjalp oss med), hadde kontroll med kjøkkenet, styrte aktivitetene, han var vert, han tok i mot gjestene og holdt alt i gang, så vi kunne slappe av og omtrent være gjester i bryllupet vårt. Ja, og så sang han Han reiste også opp tidlig på dagen, for å forsikre seg om at alt var tipp-topp i lokalene (var cateringen som hadde lokaler og pyntet osv). Dette er oppgaver jeg aldri kunne ha lagt over på en gjest. En gjestetoastmaster har gjerne færre oppgaver, men hvis han skal gjøre alt dette, så er det ikke noe jeg unner en gjest for en flaske cognac. Gjestene mine ville jeg skulle slappe av og kose seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå