Gå til innhold

'Nordsjøturnus' på sykehjem - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med dette? Er tilbudt stilling på sykehjem som har tre og fire langdager på rad, og deretter en uke fri. Ønsker å høre både positive og negative erfaringer! :)<br /><br /> Anonym poster: 7c4b032f09c6b8a07a3a7cd83adbedec

Videoannonse
Annonse
Gjest annemor30
Skrevet

Hvor lange er disse dagene/vaktene? Lønn?

Skrevet (endret)

Lurer jeg på også!

Endret av Nixnax
Skrevet

Hvor lange er disse dagene/vaktene? Lønn?

420 000 sånn ca. Vaktene er på 13-14 timer.

<br /><br /> Anonym poster: 0dab084838e39ccbbad351d2992cb9fb

Gjest annemor30
Skrevet

Er dette inkl. tillegg av alle slag? Ville takket ja;)

Skrevet

Nordsjøturnus er jo kjekt i den forstand at man får lengre sammenhengende fri. Men når det er sagt så er gjerne arbeidsdagene slitsomme. Man er på jobb hele tiden selv om man har hvilende perioder.

Det viktigste tenker jeg er jo antall personer som går turnusen sammen og hvor mange brukere man har å forholde seg til.

Om du blir så sliten på jobb at du bruker hele friperioden på å komme deg så blir det jo feil turnus for deg. Men det vet du jo ikke uten forsøk.

Jeg vet om folk som har jobbet slik turnus på institusjoner i Norge og hat bosted i Spania. Og det er jo fullt mulig ettersom du bor på jobb i arbeidsperioden.

Skrevet

Nordsjøturnus er jo kjekt i den forstand at man får lengre sammenhengende fri. Men når det er sagt så er gjerne arbeidsdagene slitsomme. Man er på jobb hele tiden selv om man har hvilende perioder.

Det viktigste tenker jeg er jo antall personer som går turnusen sammen og hvor mange brukere man har å forholde seg til.

Om du blir så sliten på jobb at du bruker hele friperioden på å komme deg så blir det jo feil turnus for deg. Men det vet du jo ikke uten forsøk.

Jeg vet om folk som har jobbet slik turnus på institusjoner i Norge og hat bosted i Spania. Og det er jo fullt mulig ettersom du bor på jobb i arbeidsperioden.

I dette tilfellet vil man ikke bo på jobb, men jobbe fra 8-22. Lønnen er ok, jeg tjener bedre nå uten turnusarbeid. Grunnen til at jeg vurderer jobben er resten av familien og bosituasjonen vår.<br /><br /> Anonym poster: 0dab084838e39ccbbad351d2992cb9fb

Skrevet

Nå jobber jeg på en skjermet dementavdelig så det er mulig jeg er litt mer sliten etter jobb enn vanlig. Både i kropp og sinn. Men jeg har jobbet dobbelt, tre ganger, det var helt ufattelig forferdelig:P Ville ALDRI jobbet slik fast. Har du prøvd å gå en dobbelvakt ts? Hvordan fungerer eventuellt deT?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har jobbet dobbelvakt ja, men jeg tenker at det at man er sliten da har mye med innstilling å gjøre også. Utrolig hvor sliten jeg blir etter bare en times overtid, når jeg vet at jeg egentlig skulle hatt fri! :) når det er sagt skjønner jeg at man kan bli sliten etter disse langvaktenen, men det høres forlokkende ut med lange friperioder også... Samtidig vil bare dette være midlertidig for min del, inntil det dukker opp noeuten turnus.. Vanskelig!!!<br /><br /> Anonym poster: 0dab084838e39ccbbad351d2992cb9fb

Skrevet

Jeg har jobbet dobbelvakt ja, men jeg tenker at det at man er sliten da har mye med innstilling å gjøre også. Utrolig hvor sliten jeg blir etter bare en times overtid, når jeg vet at jeg egentlig skulle hatt fri! :) når det er sagt skjønner jeg at man kan bli sliten etter disse langvaktenen, men det høres forlokkende ut med lange friperioder også... Samtidig vil bare dette være midlertidig for min del, inntil det dukker opp noeuten turnus.. Vanskelig!!!<br /><br /> Anonym poster: 0dab084838e39ccbbad351d2992cb9fb

Man blir veldig sliten etter flere slike vakter på rad. Og du kan ikke regne med å ta noe særlig tak i hjemmet i periodene hvor du kun har 14 timers vakter. For da har du 10 timer fri. I denne tiden skal du komme deg til og fra jobb, du skal spise, og ikke minst - du skal sove. Og vips, der var 10 timer oppbrukt. Så dette vil ikke være mer familievennlig enn vanlig turnusjobbing.

Anonym poster: c9d553c3961cdf0d87180e051044e5dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...