AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #1 Skrevet 5. september 2012 Sitter med budsjettet og lurer på hvor stor utgiftsposten på servering blir. Vi har som utgangspunkt av vi leier folk, ikke finner noen vi kjenner o.l. Vi har leid et sted hvor man enten kan skaffe servitører via stedet, eller ordne selv. Vi regner med å bli 50-60 gjester, trolig tre- eller fireretters middag. Hvor mange servitører er egentlig passende? Og siden disse også skal ordne dekking og rydding (lokalet må være tomt kl 02) - hvor mye kommer dette på totalt mon tro? Anonym poster: b5291dfaba02b31c909ad171ab4d4b94
Skina Skrevet 6. september 2012 #2 Skrevet 6. september 2012 Vi blir 56 gjester og skal ha 7 servitører. Vi er så heldige at bygdefolk stiller opp så serveringen betaler vi ikke noe for men har bestillt vask av hele grendehuset på mandag og det koster 1000 kroner.
Gjest navnelapp Skrevet 6. september 2012 #3 Skrevet 6. september 2012 Sju ufaglærte, fem faglærte, ville eg sagt. To av dei faglærte kan gå etter middag, så kan dei tre som er att ta seg av kaffe, kaker, rydding og oppvask. Men det er altså stor skilnad på å få nokon som er kjent til å jobbe, og nokon som ikkje veit kva dei held på med, så eg ville leigd personale gjennom plassen du skal ha festen. Dei kjenner lokala, veit kvar alt skal vere og kvar dei finn ting, og det heile vil gli mykje betre. 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 7. september 2012 #4 Skrevet 7. september 2012 Blir dere 60 holder det med 5 faglærte, eller godt rusta servitører, hvis de ikke har vært noe særlig i gamet bør dere beregne 7-8, for og få ut mat og få ting unnagjort. Blir dere 50 kan dere kutte ut en servitør.
Pingting Skrevet 7. september 2012 #5 Skrevet 7. september 2012 Nå har jeg klart å legge ut som anonym igjen... Uansett, takk for svar alle sammen! Jeg tenker også at det er greit med de som stedet tilbyr, siden de kjenner plassen og vet hvor alt skal og alt det der. Ufaglærte blir det nok uansett ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå