Gå til innhold

tips til hjemmetrening som ikke krever stor plass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper at noen kan hjelpe meg!

Oppsummering:

Voksen dame, utrent, begynner å bli ”kvapsete”

- Jeg bor mange mil unna treningssentere

- Jeg kan ikke løpe/gå noe særlig pga. av en kronisk skade i foten

Har liten gulvplass hjemme, så øvelsene må ikke kreve stor plass. Har ikke trapper.

Trenger både å få strammet opp (spesielt mage, midje), men også litt kondisjon. Samt litt fettbrenning (mage, hofter, midje). Men resten av kroppen trenger nok også litt trening.

(Jeg har søkt litt på nettet, men finner ingenting som passer... Kanskje jeg søker på feile steder?)

Anonym poster: f908862f5db79609731a30640a269c59

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Du må trene hele kroppen for å se en endring, nytter ikke å bare punktslanke dessverre.

For å stramme opp og brenne fett, burde du ha en kombinasjon av styrketrening og kondisjon. Kondisjon brenner fett, og styrke gjør det samme og gir en bedre langtidseffekt enn kondisjon (kondis brenner fett der og da, mukler brenner fett gjennom hele dagen, jo større jo mer).

Kan du bruke hoppetau? I såfall er det en god kondisjonsøkt. Hva med sykling?

Og hvor mye plass har du, kan du f.eks legge deg rett ut på gulvet? Isåfall, burpees, knebøy, pushups, dips (ved hjelpt av stoler), glute bridge, planke. Hvis du er utrent ville jeg startet med 2 eller 3 økter i uka. En styrke og to kondisjon, eller omvent om du er mest fokusert på å bygge litt muskler for å stramme opp.

Du har nok søkt litt feil ja, finnes nok av info, f.eks fitnessbloggen :) Der har de også et veldig bra treningsforum. Lykke til!

Skrevet

Tusen takk, Daenerys!

Da skal jeg google de øvelsene du anbefaler.

(ordene burpees, knebøy, pushups, dips (ved hjelpt av stoler), glute bridge, planke er nok temmelig "gresk" for meg ).

Sykkel har jeg vurdert, for kondisjon. Men her er det smale, svingete veier og endel tungtransport. Så min samboer har nærmest forbudt meg å sykle... :-(

Hoppetau må jeg droppe, pga. av skaden i den ene foten (samme skade som gjør at jeg ikke kan løpe/gå).

Anonym poster: 399ef58d8256c10fdaf06b678276a3b5

Skrevet

PS. Her er det noe rart? Jeg har lagt inn 2 innlegg som AB, men de kommer med forskjellige "nummer"?

Mitt svar til Daenerys var ihvertfall fra TS :)

Gjest Daenerys
Skrevet

Bare hyggelig! Youtube er din venn.

Hva med å skaffe romaskin? Det er også godt for kondis :) Du kan også f.eks ta 10 armhevinger, 10 burpees, 10 knebøy RASKT, det brenner også ganske bra fett. Pause 2-3 minutt og gjenta.

Skrevet

Zumba?? Vet ikke hva det er? Bør vel google eller se på YouTube.

Pilates har jeg prøvd for mange år siden, men fikk det ikke til :sjenert:

Skrevet

Jeg kjøpte for noen år siden en dvd, "pilates for dummies" eller noe sånt. Der ble det forklart ganske så enkelt :)

Passer i hvertfall fint hvis du vil stramme opp, og har liten plass å trene på :)

Skrevet

Bare søk på youtube ja:) Men annbefaler den siste pakken med dvder. Er utrolig gøy og skal love deg du blir god og sliten:) De sier jo dans er den beste trening:)

Skrevet

Har du plass til å rocke rockering? Finnes sånne treningsringer:) Treningsmanualer kan du lage av feks tomme plastflasker fylt med sand, eller du kan kjøpe på sportsbutikken.

Skrevet

Kettlebells :hoppendeglad:

De tar null plass, trener hele kroppen og det finnes mange bra videoer på Youtube som du kan følge!

Skrevet

Jillian Michaels 30 days sherd! Tar liten plass og super effektivt. Hadde ekstrem bekkenløsning med gangvansker i svangerskapet så frå å trene 3 ganger i uken til ingenting så la jeg på meg masse! Men allerede 2 mnd etter fødselen så er 15 kilo vekke:) Og vekten bare daler etter jeg startet med treningsvideoen hennes.. 20 min om dagen:)

Skrevet

Kettlebells :hoppendeglad:

De tar null plass, trener hele kroppen og det finnes mange bra videoer på Youtube som du kan følge!

Seconded, som de sier.

Nåja, de tar strengt tatt ikke NULL plass, men med mindre du skal ha en haug av dem burde det gå greit å lagre i en krok eller under trappa eller noe. Og så trenger du ikke noe særlig mer plass til selve treninga enn hvis du bare skulle gjøre kroppsvektøvelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...