Gå til innhold

Krise. De som skulle servere og rydde og vaske lokalet kan ikke alikvell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte lokalet for ganske lenge siden. De sa de hadde kontakt med et par som kunne servere og vaske lokalet for en rimelig penge. Jeg har prøvd få tak i dem noen ganger i løpet av de siste månedene uten annet en litt sms kontakt tilbake. I dag ringte jeg igjen og da fikk jeg vite dette paret hadde valgt og bestille ferie akkurat når bryllupsfesten vår skal være.

Dermed står vi uten hjelp. Vi skal ha buffe så trenger egentlig ikke så mange servitører, men noen må jo bære catring maten ut og rydde inn samt vaske opp. det samme med kakene. Jeg hadde og håpet og slippe vaske dagen etter og men leie inn vaskebyrå koster flesk.

Vet ikke helt hva vi skal gjøre nå. Kjæresten mener vi kan be gjestene om hjelp men jeg vet ikke helt hva jeg synes om det. Vurderer og om jeg kan spørre noen kollegaer av meg men synes det er flaut og be om hjelp av dem til vasking av lokalet. Dette fordyrer det jo og litt da jeg nå må betale for søndagen og for og få vasket selv. tror ikke jeg kan be noen av gjestene om å stå opp klokka 6 for og vaske og få levert nøkene før 10.

Anonym poster: ceba4c532afe8e3800a73e8cfea6cc3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor du? På finn.no er det en del som averterer med billig vask. Dette er gjerne utenlandske arbeidere, men de ee jo vel så bra! Så kan du f.eks spørre noen kolleger om å servere?

Skrevet

Hva er buffe?

Når er bryllupet? Tenk gjennom det dere har av venner og familie - kanskje det er noen der som kan hjelpe til? Noen sin 14 år gamle sønn vil sikkert bli glad for muligheten til å tjene noen kroner på å vaske i noen timer på en søndag (her må dere selvfølgelig ikke velge noen som er komplett udugelig da, hehe). Er det andre som kanskje har jobbet som servitør? Eller som er arbeidsledige? Eller bare noen som kanskje kan hjelpe til? Ta en ringerunde, legg ut problemstillingen i en FB-status osv., det kan fort dukke opp alternativer dere ikke har tenkt på! :) Eller hva med å legge ut anbud på finn.no?

Jeg ville vært rimelig desperat før jeg spurte noen av gjestene. De er nettopp GJESTER, og er invitert fordi de skal ha en hyggelig kveld. Å ha ansvar for noe i løpet av kvelden legger en demper på festopplevelsen - og tanken på å måtte stå opp kl 6 likeså. Klart, noen har mindre i mot slikt enn andre så er det noen som skiller seg ut som en god kandidat så spør for all del. Men jeg ville virkelig sett etter andre muligheter først.

Anonym poster: fc244e345f745b4d1705fd93594e1e93

• Liker 5
Skrevet

Man ber ikke gjestene om å hjelpe til, nei. Dere kjenner vel noen som dere kan spørre om hjelpen?

• Liker 2
Skrevet

Spør om noen som kjenner noen som vil ta på deg oppgaven :)

Skrevet

Spør et idrettslag om de vil ha noen kroner for å vaske et par timer?

• Liker 1
Skrevet

Spør et idrettslag om de vil ha noen kroner for å vaske et par timer?

eller en klasse son skal på tur!

Anonym poster: 7cf96926710b8c8320af20e68414ed54

• Liker 2
Skrevet

Moren min og to andre damer hjelper til å servere og å rydde i en konfirmasjon idag hos en kollega.

Så det er jo bare å spørre noen på jobben, eller venner, eller naboer, så kan de få spiser gratis den dagen, eller dere kan gi litt penger for strevet, eller no?

Om dere hadde spurt to-tre personer, kunne dere gitt de 1000 kr hver, pluss at de fikk spise mat av buffeen også? Det blir jo noen timers jobb, sikkert 8-10 timer.

Anonym poster: a6726922688cccd7d9df683a23c3fcea

Skrevet

Det er vel noe som pleier å gå på omgang. Min mor og hennes venner, bekjente og kollegaer hjelper hverandre ved konfirmasjoner, bryllup og dåp.

Skrevet

Jeg ville ikke spurt verken gjester eller kollegaer, men funnet noen andre. Det vil i verste fall bety å betale for dyr vasking. Håper det ordner seg!

Anonym poster: fb8432ed82ca3176654eb72594fa4fdc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...