kaprifolen Skrevet 5. september 2012 #1 Skrevet 5. september 2012 Hvor gamle er egentlig barna når de begynner å sitte litt på bakken, i snøen o.l? Huet mitt funker ikke i det hele tatt nå, og klarer ikke tenke tilbake til en eneste unge jeg kjenner i forhold til dette....
Silfen Skrevet 5. september 2012 #2 Skrevet 5. september 2012 Spørs når på året de er født. Mini er januring og var ute på akebrett sin første vinter, før hun var året. På saueskinn og greier. Men jeg hadde verken regndress eller vinterdress. Kun høst/vårdress med ull etter temperatur under.
kaprifolen Skrevet 5. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2012 Venter i slutten av oktober. Har ulldresser og en tykk fleecedress, men lurer altså på om jeg skal slå til på vanntett Reimadress siden det er på salg nå, og prøve å beregne størrelsen til å passe når barnet er 4-6 mnd, i februar-mars-april... Eller er det ikke vits i?
Silfen Skrevet 5. september 2012 #4 Skrevet 5. september 2012 Nei, jeg vil påstå det er lite vits. Hvor stor er sannsynligheten for at en 6 mnd gammel baby gidder å rulle rundt på våt bakke? Nei, da er det bedre å slå til på str ett år til høsten igjen. Så kan baby heller kose seg i gresset på varme sommerdager. 1
kaprifolen Skrevet 5. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2012 Nei, jeg vil påstå det er lite vits. Hvor stor er sannsynligheten for at en 6 mnd gammel baby gidder å rulle rundt på våt bakke? Nei, da er det bedre å slå til på str ett år til høsten igjen. Så kan baby heller kose seg i gresset på varme sommerdager. Var det jeg tenkte også, men så var det brått klin umulig å se for seg en unge i riktig alder og -sesong! Ser jo for meg at fokuset blir å holde en så liten baby varm og tørr i vogna, om det er slikt vær, og det kan jo løses uten Reimadress.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #6 Skrevet 5. september 2012 Vi begynte med parkdress/regndress da han var rundt året. Anonym poster: e30343f0e6cb3504e6d593cc76a18213
Ripsy Skrevet 5. september 2012 #7 Skrevet 5. september 2012 Min er født i slutten av september (2011) og det var ikke behov for vinterdress eller parkdress. Vi hadde et par gode fleecedresser og brukte ull i vogn og bilstol. Så jeg tror det du har er bra nok. Det er først nå vi har behov for utedresser (snart ett år).
kaprifolen Skrevet 5. september 2012 Forfatter #8 Skrevet 5. september 2012 Takk skal dere ha! Greit å kunne spørre her, når hjernen har gitt bort kapasiteten sin til livmora!
Minni-Mus Skrevet 6. september 2012 #9 Skrevet 6. september 2012 Jeg har brukt utedress siden de var ca 6-8 mnd. gammle på høst/vår/vinter. De har suttet i akebrett, vært i sandkassa, krabbet ute i hagen ect. hadde en reimadress i str 80 som har passet fra de var små og opp til 2års alder... så den har vært godt brukt.
Susan Sto Helit Skrevet 6. september 2012 #10 Skrevet 6. september 2012 Tror vi har hatt tynn utedress fra ca str 74 og oppover. Vår/sommer/høst. Men kravet til den har vel omtrent vært som til vinterdressen vi brukte fra fødsel (vinterbarn). Dressen skal holde barnet varmt mens det bæres i våre armer eller i bilsete. Korte turer på 5-10min. Ordentlig vinterdress/regndress ble det ikke behov for før ungen begynte å krabbe godt selv. (Evt. gå litt selv også. )
ofelia Skrevet 6. september 2012 #11 Skrevet 6. september 2012 Kjøp i så fall en høst/vår dress som er litt stor på våren, og passe til høsten. Jeg syns også det er vanskelig. Og junior er ett og et halvt år. Man vet jo ikke når vinteren kommer, eller våren eller sommeren. Om den kommer i det heletatt....
Gjest Marmot Skrevet 6. september 2012 #12 Skrevet 6. september 2012 Min er født i desember og de første bildene av han sittende ute i regntøy er fra september året etter. Han satt en del i gresset på sommeren også, men når det var kjipt vær, hadde ingen av oss noen interesse av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå