Gå til innhold

Har frisører klipt av seg øra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kommet hjem fra en frisørtime. Når de spør hvordan jeg vil ha det, så virker det som de ikke hører etter. De glemmer. Har skjedd meg flere ganger.

Jeg forteller dem at det er bedre at de klipper meg for mye enn for lite. Jeg ber dem om å klippe slik at håret kan stå rett ut, når man har noe i det. Det som skjer er at de stusser det, tynner det litt ut. Og deretter så er de ferdig. Selvom det er tynnet ut, og klipt litt mindre, så er det jo fortsatt tungt. Det er masse hår bak der ennå, og jeg må bruke opp masse voks for å få det til å stå ut. Hvor drittsekk skal jeg være når jeg sitter i stolen?

Hun som klipte meg, fortalte meg at man skal klippe seg hver 6-8 uke. Altså annenhver måned! Hvordan kan en student som lever på lånekasse betale 1000 spenn i klipp annenhver måned? Da jeg skulle betale, så spurte hun meg om jeg ville sette opp en ny time om noen uker. Jeg takket selvfølgelig nei! Det virker som de klipper litt for lite, for at vi blir tvunget til å komme tilbake og punge ut mer penger! Utrolig irriterende og utspekulert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

a) Skaff deg jobb.

b) Bytt til en billigere frisør, eventuelt en lærling.

Man skal faktisk klippe seg såpass ofte på grunn av slitasje på håret. Er du misfornøyd med klippen, så får du gå tilbake og klage på en saklig måte, da vil nok de fleste frisører prøve å ordne opp i problemet. De vil ha fornøyde og tilbakevennende kunder. Dersom du ser at håret er for langt/tykt/annet du er misfornøyd med når frisøren er ferdig med jobben sin, hvorfor sier du da ikke i fra?

• Liker 1
Skrevet

Houston, you have a problem!

• Liker 2
Skrevet (endret)

a) Skaff deg jobb.

b) Bytt til en billigere frisør, eventuelt en lærling.

Man skal faktisk klippe seg såpass ofte på grunn av slitasje på håret. Er du misfornøyd med klippen, så får du gå tilbake og klage på en saklig måte, da vil nok de fleste frisører prøve å ordne opp i problemet. De vil ha fornøyde og tilbakevennende kunder. Dersom du ser at håret er for langt/tykt/annet du er misfornøyd med når frisøren er ferdig med jobben sin, hvorfor sier du da ikke i fra?

Jeg sa ifra, men når hun ikke hører etter så blir det jo et problem. Hun mente at det så bra ut, og at det ikke var noe problem å ha noe i det, slik at håret kunne holde seg oppe. Det er jo ikke lett å diskutere med en person som vil at jeg skal komme tilbake om noen få uker. Nå er jeg klar over at hår blir slitt osv, men hvem i all verden gidder å bruke så mye spenn på frisører. Nå skjønner jeg jo at dere er frisører, og vil ha kundene tilbake så fort som mulig slik at de kan betale lønna deres. Men for min del er det uaktuelt å bruke pengene mine (som jeg har tjent på en godt betalt jobb) og spytte de inn i kassa deres. Hvis jeg er missfornøyd med frisører eller andre kundebehandlere, så holder jeg meg unna og drar aldri tibake. Så kan dere ta hintet og forbedre dere selv. Alle har forskjellig meninger, men hvis innstillinga deres er å klippe for lite, bare for å få oss kjapt tilbake, så kan jo ikke jeg komme tilbake å klage, og rette dere på det. Det er da ikke mitt problem at dere mister kunder. Jeg forventer at når jeg ytrer et ønske om hvordan det skal se ut, så gjør dere som jeg/kunden sier.

Endret av spørsmålstegnet
  • Liker 4
Skrevet

Kansje hun tenkte at litt lengde på håret ville skjule litt av den ufyselige personligheten din...?

Anonym poster: 302523edca8e0e5ef93609b52748cf59

• Liker 3
Skrevet

Kansje hun tenkte at litt lengde på håret ville skjule litt av den ufyselige personligheten din...?

Anonym poster: 302523edca8e0e5ef93609b52748cf59

Hva er galt med personligheten hennes? Er det galt å forvente service?

Jeg synes selv at norske frisører generelt er for forsiktige, de klipper ikke like mye som de får beskjed om etc. De fleste frisørene jeg går til nekter for eksempel å klippe panneluggen kortere enn til øyenbrynene, fordi de mener det vil se teit ut. Skal si jeg ble overrasket da jeg sist gikk til en frisør som klippet luggen min så kort som jeg selv ba om (fordi HUN mente det var lurt) - og det endte opp med å se 100 ganger bedre ut enn alle de andre gangene.

Jeg har generelt bedre erfaring med godt voksne frisører, de har mer erfaring, er ikke redde og tør å si sin mening. Unge frisører er ofte litt mer beskjedne og sier bare ja og ha før de tar en forsiktig klipp.

• Liker 7
Skrevet

Haha! Er frisørene her inne hårsåre??

Jeg kan lett sette meg inn i situasjonen hennes, og jeg har ingen sympati for frisører som må ty til frekkheter og spydige kommentarer for å kunne forsvare seg selv. Tullinger!!

Anonym poster: 56fb2f361909f1c38b627147b7a05403

• Liker 9
Skrevet

Jeg med langt hår opplever derimot det motsatte. Klipper ALLTID ALT for mye. Jeg ber om 5 cm klipt, de klipper 15. De tar seg så friheter at jeg blir helt kvalm. Har utviklet frisørangst av dette. Heldigvis har jeg ei venninne som er flink, og som vet hvor glad jeg er i håret mitt og derfor ikke klipper mer enn jeg ber om. Skulle tro frisører glemmer at de er i serviceyrket. Har mang en gang gått gråtende ut av frisørsalongen.

Anonym poster: d84305525b6e36484c947af850e0b2ed

• Liker 6
Skrevet

Som student burde du skaffe deg andre prioriteringer.

Skrevet

Personlig skjønner jeg ikke at noen gidder å gå til frisører så lenge de har stødige armer nok til å klippe/farge seg selv?

Jeg er langt over gjennomsnittet forfengelig både med hår og sminke, og det er over 5 år siden jeg innså at å klippe håret selv faktisk er det beste. Og å klippe håret selv er KJEMPELETT så lenge man har en god frisørsaks, et rom med godt lys og et speil i hver enda av rommet (så man kan se seg selv bak) og god tid (sett av minst 90 minutter, og klipp gradvis, forsiktig og langsomt, til det blir slik du vil).

Og vips - så har du spart 1000-1500 kr og ser bedre ut enn etter en frisørtime. :-)

Min motivasjon for å klippe meg selv er faktisk ikke å spare penger, men at jeg ser bedre ut enn etter frisørbesøk (og jeg har tidligere vært kunde av flere av toppfrisørene i Oslo...)

Jeg farger også etterveksten selv og striper håret selv (med proff farge kjøpt på internett). Får ofte komplimenter for både klipp og striper... ;)

Mitt tips til deg TS: kjøp deg en god "tynne-saks" og en vanlig frisørsaks og klipp deg selv, eller få hjelp av en venn med stødige hender.

Anonym poster: 70ea161e305b13ab1f4b3400d183bc2f

• Liker 4
Skrevet

Personlig skjønner jeg ikke at noen gidder å gå til frisører så lenge de har stødige armer nok til å klippe/farge seg selv?

Jeg er langt over gjennomsnittet forfengelig både med hår og sminke, og det er over 5 år siden jeg innså at å klippe håret selv faktisk er det beste. Og å klippe håret selv er KJEMPELETT så lenge man har en god frisørsaks, et rom med godt lys og et speil i hver enda av rommet (så man kan se seg selv bak) og god tid (sett av minst 90 minutter, og klipp gradvis, forsiktig og langsomt, til det blir slik du vil).

Og vips - så har du spart 1000-1500 kr og ser bedre ut enn etter en frisørtime. :-)

Min motivasjon for å klippe meg selv er faktisk ikke å spare penger, men at jeg ser bedre ut enn etter frisørbesøk (og jeg har tidligere vært kunde av flere av toppfrisørene i Oslo...)

Jeg farger også etterveksten selv og striper håret selv (med proff farge kjøpt på internett). Får ofte komplimenter for både klipp og striper... ;)

Mitt tips til deg TS: kjøp deg en god "tynne-saks" og en vanlig frisørsaks og klipp deg selv, eller få hjelp av en venn med stødige hender.

Anonym poster: 70ea161e305b13ab1f4b3400d183bc2f

Signerer! Jeg betalte 149 kr for en frisørsaks for to år siden, har spart masse penger, og håret mitt har aldri sett bedre ut.

Anonym poster: 5c89d66f8ed4e20c3209585131e754ad

Skrevet

Signerer! Jeg betalte 149 kr for en frisørsaks for to år siden, har spart masse penger, og håret mitt har aldri sett bedre ut.

Anonym poster: 5c89d66f8ed4e20c3209585131e754ad

INGEN frisørsakser koster 149, bare så det er sagt :) Men bra at du blir fornøyd da :)

Skrevet

Jeg sa ifra, men når hun ikke hører etter så blir det jo et problem. Hun mente at det så bra ut, og at det ikke var noe problem å ha noe i det, slik at håret kunne holde seg oppe. Det er jo ikke lett å diskutere med en person som vil at jeg skal komme tilbake om noen få uker. Nå er jeg klar over at hår blir slitt osv, men hvem i all verden gidder å bruke så mye spenn på frisører. Nå skjønner jeg jo at dere er frisører, og vil ha kundene tilbake så fort som mulig slik at de kan betale lønna deres. Men for min del er det uaktuelt å bruke pengene mine (som jeg har tjent på en godt betalt jobb) og spytte de inn i kassa deres. Hvis jeg er missfornøyd med frisører eller andre kundebehandlere, så holder jeg meg unna og drar aldri tibake. Så kan dere ta hintet og forbedre dere selv. Alle har forskjellig meninger, men hvis innstillinga deres er å klippe for lite, bare for å få oss kjapt tilbake, så kan jo ikke jeg komme tilbake å klage, og rette dere på det. Det er da ikke mitt problem at dere mister kunder. Jeg forventer at når jeg ytrer et ønske om hvordan det skal se ut, så gjør dere som jeg/kunden sier.

Nå så er jeg heller ikke frisør, men har ganske greit med erfaring fra ulike frisører, og har aldri opplevd at en frisør ikke har klipt nok. Har opplevd at det har gått et par ekstra cm av lengden som jeg gjerne ønsket å beholde, men jeg har alltid gjort frisøren oppmerksom på det slik at vedkommende kan ta lærdom av det. Jeg stiller meg uforstående til hvordan en frisør kan nekte å klippe håret ditt kortere dersom du, etter å ha sett det ferdige resultatet som du er misfornøyd med, sier klart og tydelig i fra om at håret er for langt og at du ønsker å ta av mer lengde. Derfor tviler jeg på at du har vært tydelig nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...