Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten at jeg stemmer FrP selv, synes jeg FrP får ufortjent mye kritikk og nærmest blir hetset av folk som stemmer noe annet. Det er liksom så viktig for mange å få frem at de ihvertfall ikke stemmer FrP, selv de som ikke har bestemt seg for noe annet parti. Jeg synes det virker som mange bare har hørt fra andre at FrP er så ille og dermed hiver seg på, uten å ha satt seg inn i politikken i det hele tatt. Mange synes innvandringspolitikken til FrP er helt på trynet, men de har da mange andre politiske saker også. Ingen partier har bare bra eller dårlige saker. På meg virker det som er politisk riktig å hetse FrP.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes FrP er dårlig til å fronte de sakene de står for som ikke er fullt så populistiske. Jeg syens også de tar inn mange merkeverdige representanter og lar de fremstå i media.

Da blir det lett å hetse. Forøvrig synes jeg vel ikke akkurat andre partier slipper unna heller, se eks på KrF... Du blir jo nesten slått ned om du forsvarer noe som helst av det de mener.

Skrevet

Jeg synes ikke all innvandringspolitikken deres er så ille, men det er mye annet som er patetisk. De sliter jo litt nå, når Erna er så flink på den politikken.. hun rapper deres kjernevelgere :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg blir skremt når folk synes det er viktigere at vi har billig alkohol, røyk, mat, biler etc., istedetfor å hjelpe folk i andre land i verden som kanskje ikke har det like godt. Vi får jo for all del ikke dele noe av den rikdommen vi er så heldige å ha blitt født inn i...

:roll:

Må innrømme at jeg har fordommer mot folk som stemmer FrP. Tenker at enten er de mindre smarte eller utrolig selvsentrerte.

Skrevet
Jeg blir skremt når folk synes det er viktigere at vi har billig alkohol, røyk, mat, biler etc., istedetfor å hjelpe folk i andre land i verden som kanskje ikke har det like godt. Vi får jo for all del ikke dele noe av den rikdommen vi er så heldige å ha blitt født inn i...

Må innrømme at jeg har fordommer mot folk som stemmer FrP. Tenker at enten er de mindre smarte eller utrolig selvsentrerte.

Sånn tenker jeg også. Men prøver å være i alle fall litt diplomatisk. Hvis jeg viste null forståelse ville jeg vel ikke vært så solidarisk selv.

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Hetser vi egentlig ikke alle politiske partier?

Skrevet

Vi hetser da alle partiene til en viss grad? KrF har jo f.eks. fått gjennomgått en del ganger, for å si det mildt.

Men jeg er enig med gjest her - jeg er skremt over at alkohol- og tobakkspriser er viktigere saker enn solidaritet med dem som har mindre enn oss. FrP velgere virker egoistiske, men det er kanskje vi andre velgere også når alt kommer til alt :roll:

Gjest Embla s
Skrevet

Stemmer ikke Frp, men er enig i at de er "fritt vilt" i mye større grad enn andre partier. Det har vel kanskje med å gjøre at kultureliten og de som "er noe" og "har noe de skal ha sagt" innen media, er Frp motstandere, så legger de listen for hva som går an?

En annen ting jeg tenkte på rundt valget, er en stemme på Frp er mye mindre verdt enn stemmer til andre partier. Frp ble skviset ut på tross av at "folket" hadde stemt Frp. Dette er uhyre lite demokratisk og en slags "vi vet best & overformynderi-mentalitet" jeg liker dårlig. :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes definitivt det er FrP som får mest dritt av de store politiske partiene. Som Cawarra skriver; de som ikke har peiling på politikk og ikke vet hvor de hører hjemme, vet definitivt at de ikke stemmer FrP. :roll:

Skrevet
Hetser vi egentlig ikke alle politiske partier?

Synes også det er like mye hetsing av andre parti..

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå hører man at f eks Venstre eller SV blir hetset?

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Vel, i mine omkretser hetser vi SV til de grader.

"Sosialt Vanskeligstilt-parti", "Kristin Halvdauen" etc. Det finnes mye rare vitser om SV'ere - og sånn tror jeg det er om de fleste politiske rettninger, partier og personer.

Skrevet
Nå hører man at f eks Venstre eller SV blir hetset?

Venstre og Sponheim får jo gjennomgå med at de har så få på Stortinget osv.

En annen ting jeg tenkte på rundt valget, er en stemme på Frp er mye mindre verdt enn stemmer til andre partier. Frp ble skviset ut på tross av at "folket" hadde stemt Frp. Dette er uhyre lite demokratisk og en slags "vi vet best & overformynderi-mentalitet" jeg liker dårlig

Dette følger jo av at partier må samarbeide for å kunne danne regjering. Når ingen vil samarbeide med FrP blir det slik, så lenge FrP ikke er i flertall til å kunne styre selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...