KaDust Skrevet 5. september 2012 #1 Skrevet 5. september 2012 Pga økonomi. Og nå lurer jeg på om noen har tips til hvordan jeg skal få motivasjon til å trene hjemme? Av en eller annen merkelig grunn så får jeg ikke til å sparke meg i ræva når det kommer til hjemmetrening. Har treningsmatte og manualer, bare så det er sagt, men jeg har NULL plass å bevege meg på her hjemme. Og når jeg skal jogge ute, hvor langt og lenge bør jeg jobbe? Har ingen klokke som gjør at jeg kan få til riktige jogge-intervaller, så blir nok ren jogging rundt og da vet jeg ikke helt hvor langt som er optimalt for resultater. Og om noen har tips til bra rumpe og lår-trening, og magetrening som ikke gir veldig definerte muskler hadde det også være supert
Gjest Daenerys Skrevet 5. september 2012 #2 Skrevet 5. september 2012 Angående jogging ute - ta enten med mobil som klokke, eller spurt mellom lyktestolper hver lyktestope har normalt sett 50 meter mellom seg. Hva med å trene med en gang du står opp? Legg klærne klare, og hopp i det
KaDust Skrevet 5. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2012 Får jo ikke gjort det med styrketreningen, siden kroppen min krever minst 2 måltider før jeg kan trene det. Kunne gjort det med joggingen, men stresser så fælt på morgenen allerede siden jeg bor så langt unna skolen, også må jeg liksom stå opp kl 5 allerede for å rekke bussen til skolen. :gjeiper:
Gjest pærecider Skrevet 5. september 2012 #4 Skrevet 5. september 2012 Knebøy, utfall, ulike plankevarianter, burpees, push up og ulike styrkeøvelser hvor du bruker kun kroppen som vekt. Da kan du gjøre det når du har vært ute og jogget. Har du en løype du liker å gå, bruk den, prøv å jogge lett, finn ut hva du orker, deretter presser du deg mer etterhvert. Er en god del bra treningsprogram for joggere på iform. Ville begynt med tre ganger i uka, kanskje 45 min- 1 time hver gang.
lalaB Skrevet 5. september 2012 #5 Skrevet 5. september 2012 Det fins kanskje noen treningsprogrammer på nett, som du kan sette på i bakgrunn? eller bare være streng med selvdisiplin når du har bestemt deg for at den og den dagen skal du trene litt hjemme. Eventuelt er du kanskje i god gang når du har jogga ute, og kan ta noen styrkeøvelser når du kommer inn. Lykke til
KaDust Skrevet 5. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2012 Styrke skal trenes før kondisjon, spesielt jogging, for det bruker opp alt blodsukkeret. Så styrke må skje før jogging, hvertfall i mitt tilfelle, hver gang jeg skal trene. Og jeg kan komme godt i gang EN dag, men det er like vanskelig å starte igjen dagen etter. Av en eller annen grunn så klarer jeg bare ikke å trene hjemme, jeg blir bare deprimert og sint. Uhyre irriterende. Men takk for øvelsene, pærecider. Jeg har jo manualer, så gjør ingenting om det er øvelser jeg trenger vekter til, eneste problemet er at vi ikke har noen stor kåk, og det er ikke rom for mange øvelser noe sted her.
lalaB Skrevet 5. september 2012 #7 Skrevet 5. september 2012 Har du vurdert å starte med en lagsport? Det koster ikke like mye å spille volleball f.eks?
KaDust Skrevet 5. september 2012 Forfatter #8 Skrevet 5. september 2012 Har ikke råd til det. Har absolutt null kroner igjen på budsjettet mitt siden reiseveien til skolen tar alt.
Gjest Daenerys Skrevet 5. september 2012 #9 Skrevet 5. september 2012 Jeg syns du lager litt problemer for deg selv. Du MÅ ikke trene kondis etter styrke, det er mulig å gjøre det før, selv om det kanskje brenner mer fett etterpå. Se etter muligheter Lurer også på hvorfor kroppen din må ha minst 2 muligheter før en styrkeøkt. Du får jo ikke trent ordentlig tung styrketrening uten studio, må du ha så mye mat for å ta pushups, glute bridge og planke? Og hva med å trene utendørs, idrettsplass, grassplen? Da kan du jo eventuelt først ta styrken, så jogge.
KaDust Skrevet 5. september 2012 Forfatter #10 Skrevet 5. september 2012 Jo, jeg MÅ det. Ikke fordi jeg gjør det vanskelig, men fordi dette er noe jeg har gått over med lege pga div sykdommer jeg har. Samme om det forbrenner mer fett eller ikke, jeg TRENGER blodsukkeret mitt for styrke ellers svimer jeg av. Jeg får jo trent tungt når jeg har manualer? Får uansett ikke til å trene styrke før jeg har spist 2 måltider fordi kroppen min ikke henger helt med. Har gjort det flere ganger og jeg får ingenting ut av det rett og slett. Har tenkt på det, men jeg er ikke kjent med området her og samboer visste ikke om noen idrettsplasser jeg kunne trene på uten at jeg var med på et idrettslag. Gressplen har vi ikke siden vi ikke har uteplass.
KaDust Skrevet 5. september 2012 Forfatter #11 Skrevet 5. september 2012 Men det er godt mulig jeg gjør det vanskelig for meg selv også, jeg sliter tross alt psykisk og sliter med å gjøre noe som helst.
Gjest Daenerys Skrevet 5. september 2012 #12 Skrevet 5. september 2012 Jo, jeg MÅ det. Ikke fordi jeg gjør det vanskelig, men fordi dette er noe jeg har gått over med lege pga div sykdommer jeg har. Samme om det forbrenner mer fett eller ikke, jeg TRENGER blodsukkeret mitt for styrke ellers svimer jeg av. Jeg får jo trent tungt når jeg har manualer? Får uansett ikke til å trene styrke før jeg har spist 2 måltider fordi kroppen min ikke henger helt med. Har gjort det flere ganger og jeg får ingenting ut av det rett og slett. Har tenkt på det, men jeg er ikke kjent med området her og samboer visste ikke om noen idrettsplasser jeg kunne trene på uten at jeg var med på et idrettslag. Gressplen har vi ikke siden vi ikke har uteplass. Men det er godt mulig jeg gjør det vanskelig for meg selv også, jeg sliter tross alt psykisk og sliter med å gjøre noe som helst. Ja, har du medisinsk forklaring er det jo greit nok. Det jeg mener med tung styrketrening er at du får ikke trent knebøy med 60-70 kg (bare et eksempel) på stang, eller glute bridge med 20 kg ekstra.. Jeg kaller ikke knebøy med manualer for tung styrketrening, jeg kaller det styrke rett og slett Kan dere ikke bli bedre kjent i nærområdet da? Idrettsplasser pleier jo å være åpne så lenge ingen trener der Poenget er at har du ikke plass til å trene, finn en annen plass. Hvorfor trener du ikke med en gang du kommer hjem? Det gjelder å sparke seg selv i rumpa rett og slett, det høres ut som er det største problemet ditt når det gjelder trening Jeg har problemer med å komme meg på trening selv, løsningen er å ikke tenke over det og rett og slett bare gjøre det, der og da.
kaffemor Skrevet 5. september 2012 #13 Skrevet 5. september 2012 Hva med å avtale med en venninne? Ha faste joggedager hver uke? Pleier å hjelpe å ha en treningspartner, særlig hvis du ikke skal trene på studio!
KaDust Skrevet 5. september 2012 Forfatter #14 Skrevet 5. september 2012 Ja, har du medisinsk forklaring er det jo greit nok. Det jeg mener med tung styrketrening er at du får ikke trent knebøy med 60-70 kg (bare et eksempel) på stang, eller glute bridge med 20 kg ekstra.. Jeg kaller ikke knebøy med manualer for tung styrketrening, jeg kaller det styrke rett og slett Kan dere ikke bli bedre kjent i nærområdet da? Idrettsplasser pleier jo å være åpne så lenge ingen trener der Poenget er at har du ikke plass til å trene, finn en annen plass. Hvorfor trener du ikke med en gang du kommer hjem? Det gjelder å sparke seg selv i rumpa rett og slett, det høres ut som er det største problemet ditt når det gjelder trening Jeg har problemer med å komme meg på trening selv, løsningen er å ikke tenke over det og rett og slett bare gjøre det, der og da. Samboer kjenner nærområdet ganske godt, fordi han er oppvokst her. Idrettsplassen her har et ganske stort gjerde rundt seg og er stengt når ingen trener der pga tidligere narkomane som okkuperte banen. Men får prøve å finne et annet sted. Sånn sett, ja! Men jeg er ikke så veldig sterk, og får veldig fort høy puls på småtterier. Noe pga sykdom, og annet fordi jeg trente ikke styrke før når jeg spilte fotball. Hehe. Ikke alltid det passer seg, kommer an på hva vi har av oppgaver på skolen. Må prioritere oppgavene, spesielt om det er gruppeoppgave. Men ja, det største problemet mitt er å sparke meg selv i rumpa, får det veldig sjeldent til. Var mye lettere å bare reise opp på treningssenteret av en eller annen grunn. Sikkert fordi samboer da dro meg med. Hva med å avtale med en venninne? Ha faste joggedager hver uke? Pleier å hjelpe å ha en treningspartner, særlig hvis du ikke skal trene på studio! Hadde vært supert det, men jeg har ingen venner her.
Gjest Daenerys Skrevet 5. september 2012 #15 Skrevet 5. september 2012 Du har en halvtime-time til overs hver dag til trening, du klarte det jo når du dro på treningssenter som du sier Trening gir mer energi, og du har i alle fall godt av det når du har oppgaver å jobbe mye med. Sikker på at du ikke ville ha sittet her den ekstra timen du ikke trener? Ingen unnskyldninger frøken! Spark deg selv hardt i rumpa hver gang du tenker på å ikke trene.
Gjest pærecider Skrevet 5. september 2012 #16 Skrevet 5. september 2012 Kom til å tenke på en ting, mtp styrketrening. Man trenger ikke alltid ekstremt tunge vekter for å utføre tung styrketrening. Her er en link (engelsk) http://www.calisthenicexercise.com/ som tar for seg kalistenisk trening (vet ikke om det fins noe bra norsk ord for det) hvor man KUN bruker kroppen for styrketrening, og man får balanse, smidighets- og koordinasjonstrening på kjøpet. Og det beste er at man kan starte enkelt og etterhvert ende opp med utrolig avanserte øvelser. Bare tenk på de som driver med poledancing, de er sykt sterke, og de kan bruke kroppen sin som motvekt.
KaDust Skrevet 5. september 2012 Forfatter #17 Skrevet 5. september 2012 Men når jeg gikk på treningsstudio, gikk jeg ikke skole. Så da hadde jeg hele dagen! Iblant sitter jeg med oppgaver fra jeg kommer hjem til 23:00 så det er ikke alltid jeg har den ekstra tiden. Men det gjør kanskje ikke noe å sitte til 00:00 hvis jeg har mer energi. Fortsatt vanskelig å sparke seg i ræva, vet liksom ikke hvordan jeg skal få det til. Jeg eier jo ikke selvdisiplin.
KaDust Skrevet 5. september 2012 Forfatter #18 Skrevet 5. september 2012 Kom til å tenke på en ting, mtp styrketrening. Man trenger ikke alltid ekstremt tunge vekter for å utføre tung styrketrening. Her er en link (engelsk) http://www.calisthenicexercise.com/ som tar for seg kalistenisk trening (vet ikke om det fins noe bra norsk ord for det) hvor man KUN bruker kroppen for styrketrening, og man får balanse, smidighets- og koordinasjonstrening på kjøpet. Og det beste er at man kan starte enkelt og etterhvert ende opp med utrolig avanserte øvelser. Bare tenk på de som driver med poledancing, de er sykt sterke, og de kan bruke kroppen sin som motvekt. Stilig, det skal jeg sjekke ut!
Gjest Daenerys Skrevet 5. september 2012 #19 Skrevet 5. september 2012 Legg frem treningstøyet så du må se på det. Og husk på følelsen etter trening. Du gjør ikke deg selv en tjeneste ved å sitte i ro, men du blir i bedre stand til å takle oppgaver og stillesitting om du trener. pærecider - jada, jeg vet at man ikke trenger trene tungt, poenget mitt var at man kan fint trene styrke på tom mage, også tung styrke. Man utvikler det man trenger, poledancere trener opp musklene de trenger for å gjøre øvelsene sine. Men fint med link, skal sjekke selv! Kan også anbefale Zuzana Light sine youtubevideoer, hun var tidligere en del av BodyRock, jeg liker hennes videoer bedre enn BR sine nå som de er splitta. Det er også gode øvelser på begrenset med plass
Supraspinatus Skrevet 5. september 2012 #20 Skrevet 5. september 2012 Hvis du har manualer kan du gjøre følgende øvelser:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå