AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #1 Skrevet 5. september 2012 Jeg har ikke mulighet til noe annet enn gå og lett jogging som treningsform i noen uker framover nå, men jeg har veldig lyst å kunne oppnå resultater likevel, så derfor lurer jeg på hva som er ett realistisk mål å sette seg? Altså hvor lenge må jeg gå/lett jogge pr gang for å kunne oppnå noen resultater? Og hvor mange ganger i uka? Anonym poster: b85ba512155c73b178b6adb16fc1f21d
I Grosny Skrevet 5. september 2012 #2 Skrevet 5. september 2012 Jeg har ikke mulighet til noe annet enn gå og lett jogging som treningsform i noen uker framover nå, men jeg har veldig lyst å kunne oppnå resultater likevel, så derfor lurer jeg på hva som er ett realistisk mål å sette seg? Altså hvor lenge må jeg gå/lett jogge pr gang for å kunne oppnå noen resultater? Og hvor mange ganger i uka? Anonym poster: b85ba512155c73b178b6adb16fc1f21d En time to ganger i uka, hele livet er en veldig sunn og god frekvens. Nok til å holde seg sprek og lite nok til ikke å bli slitt. Tre ganger i uka gir enda mer fysisk framgang.
Gjest *Maja* Skrevet 5. september 2012 #3 Skrevet 5. september 2012 Det beste er jo om du klarer å jogge hele distansen. Hvor lenge klarer du å jogge sammenhengende nå? Da jeg startet å jogge så jeg ikke så mye endringer i kroppsfasongen før jeg klarte å jogge minst 3 km sammenhengende 4-5 dager i uka. Merket det aller mest for kondisen. Kroppen endret seg enda mer da jeg klarte å øke til 5 km 4 ganger i uka, og nå som jeg løper 4-5 mil i uka har jeg en bedre kropp enn da jeg var 18 år( er 30) Kostholdet er jo like viktig. Å spise nok så en beholder muskelmassen, men lite nok så en går ned i fettprosent.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #4 Skrevet 5. september 2012 Jeg starter på null, altså jeg aner ikke hvor lenge eller hvor langt jeg klarer å jogge.... til å begynne med må jeg begynne å gå raskt, tror verken kondisen min eller kroppen min klarer noe annet... Jeg er forøvrig rimelig kraftig overvektig om det har noe å si?! Men hvis jeg begynner med 1.5 timer rask ganger 3-4 dager i uka i 2-3 uker. Så kan jeg f.eks øke til 1.5 timer lett jogging i 3-4 dager i uka, i 2-3 uker etter det. Og Da vil jeg vel ha oppnådd litt bedre kondisjon, og kan sikkert begynne å jogge moderat, 3-4 dager uken.... Jeg har ett veldig dårlig kosthold, dvs. jeg spiser altfor lite, jeg spiser helt feil, 2 max 3 måltid for dagen, aldri frokost, spiser alltids seint på kvelden.... Anonym poster: b85ba512155c73b178b6adb16fc1f21d
I Grosny Skrevet 5. september 2012 #5 Skrevet 5. september 2012 (endret) Du kan jo forsøke å legge om til ett plankosthold, med vektskål, handleliste og "stoppeklokke", dvs. Faste spisetider. Spis ganske begrenset hver gang, og overse sult. Spis det du skal, når du skal uavhengig av om du er sulten eller ikke. Å gå fort er helt greit. Når du kommer mer i farta , så kan du løpe 5 drag på en av turene i uka. Lengden på disse dragene begrenses av kapasiteten din, og vil kunne økes når du blir bedre trent. Men pass deg for asfalt. Å gå på asfalt med gode joggesko er greit, men å løpe er en voldsom belastning på klær og skjelett for oss som veier litt mer. Løping skal kun skje på mykt underlag. På stier i skogen , i terrenget og på gress. Endret 5. september 2012 av I Grosny
Gjest *Maja* Skrevet 5. september 2012 #6 Skrevet 5. september 2012 Å jogge 1,5 time tar laaaaang tid å klare. Jeg jogger 6-7 dager i uka og på en mil bruker jeg 48 minutter. Første gangen jeg løp en mil brukte jeg 70 minutter, og da var jeg fremdeles mye bedre trent enn du er nå. Å løpe 3 km vil nok ta deg iallefall en halvtime i starten( for godt trente tar det 13-14 minutter) Start med små mål ellers lover jeg deg at du vil møte veggen raskt. Powerwalk med små joggeintervaller er bra i starten, det var slik jeg startet selv. Etterhvert som formen blir bedre s vil du klarer lengre og lengre joggeøkter og fra der så vil progresjonen komme temmelig raskt. Ikke fokuser på fart, men på joggeteknikk. Løp så rolig at det såvidt er raskere enn du klarer å gå. Farten kommer av seg selv etter en stund. Kostholdet er superviktig! Kroppen trenger næring for å bygge seg opp, men riktig næring! Start dagen med 2 Ryvita med 2 egg og 4 rene skinkebiter Lunsj: 100 gram kylling, en neve bønner/ kikkerter etc, og masse grønt Mellom: En liten neve mandler/valnøtter og en frukt Middag: 200 gram kjøtt av karbonadedeig, kylling, fisk etc, en knytteneve brun ris/grov pasta( ferdig kokt vare) og masse grønt Dessert: Liten fruktsalat Kvelds: Eggerøre av 2 egg med litt mager skinke og grønnsaker Drikk kun vann og avslutt hvert måltid med en kopp grønn te( det tar 20 minutter fra siste matbit til hjernen registrerer at du er mett. Etter en varm te vil du merke at om du var litt mer sulten etter måltidet så er den følelsen borte når du har drukket teen. Jeg lover deg med dette kostholdet sammen med trening så vil du merke forskjell etter bare 4 uker;) 4
I Grosny Skrevet 5. september 2012 #7 Skrevet 5. september 2012 Fint innlegg, Maja. Dette skal jeg bruke
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #8 Skrevet 5. september 2012 Tusen takk maja Du er en knupp som hjelper! Anonym poster: b85ba512155c73b178b6adb16fc1f21d
Gjest *Maja* Skrevet 5. september 2012 #9 Skrevet 5. september 2012 Fint innlegg, Maja. Dette skal jeg bruke Tusen takk maja Du er en knupp som hjelper! Anonym poster: b85ba512155c73b178b6adb16fc1f21d Bare hyggelig Stå på! Dette klarer du
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #10 Skrevet 5. september 2012 4 egg om dagen er vel ikke akkurat anbefalt i lengden. Anonym poster: 5db332e5099db667de3069321b0f0484
Gjest *Maja* Skrevet 5. september 2012 #11 Skrevet 5. september 2012 4 egg om dagen er vel ikke akkurat anbefalt i lengden. Anonym poster: 5db332e5099db667de3069321b0f0484 Myte. Vanlige mennesker som ikke har ekstremt høyt kolesterol kan fint spise 4 egg om dagen. Jeg gjør det og er i superform. Samme er mannen min som er toppidrettsutøver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå