AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #1 Del Skrevet 5. september 2012 HJELP! Mannen er interessert i å kjøpe et hus som mest sannsynlig vil komme for salg om ikke lenge. I den forbindelse begynner jeg å svette litt,for har et kredittlån i min egen bank jeg driver å nedbetaler, og har fått en del innkassovarsler på det noen ganger. Jeg har betalt det, men hadde en episode for en stund siden da jeg skulle kjøpe noe på avbetaling i en møbelforretning,der tilfeldigvis de hadde samme bank som meg, og jeg fikk ikke kjøpe den varen, ettersom de hadde "dårlig erfaring" med meg... skjønner jo dette såklart. Men så lurer jeg på: kan jeg få huslån da? Ser for meg det verste scenarioet : vi står i banken å skal be om huslån, også sier de nei pga mine innkassovarsler.. Har de noe å si? Om vi skal gjøre det,vil vi nok ikke be om huslån i MIN bank vel og merke. Vil feks hans bank ha oversikt over mine lån og nedbetalinger(mangelen av disse)? Jeg er skikkelig nervøs for dette. Kredittlånet mitt er snart nedbetalt da. har ca 4 tusen igjen å betale. Tror aldri det har gått helt til innkasso, det ville jeg vel ha merket. Kun varsler har jeg fått. Er det noen som vet hvordan dette vil påvirke et eventuelt huslån, i en annen bank? Anonym poster: 97d89e40568980957e8d290c18e9a926 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison Skrevet 5. september 2012 #2 Del Skrevet 5. september 2012 Inkassovarslene er noe som blir tatt med som en del av en helhetsvurdering av lånesøknaden, men det vil ikke si at du får avslag på boliglån. Søk gjerne i din egen bank, men nevn disse inkassovarslene selv før rådgiver tar det opp. Har du en grei forklaring på hvorfor du havnet i en sitauasjon der du hadde problemer med å betale, og nå kan vise at du har fått orden på økonomien din, vil ikke dette lage noen store problemer for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå