crystalcharm Skrevet 5. september 2012 #1 Skrevet 5. september 2012 Hei! Nå er det sånn at det er jævla forvirrendes om jeg fortsatt har ungdomsrett eller ikke. Går nå på privatskole for å bli ferdig med VGS, tar opp fag jeg ikke fullførte på 2 VGS. Jeg blir 21 år i år (91 modell), har fullført 1 år Design og Håndverk, begynte på ny linje og fullført 1 år allmenn påbygging. Jeg begynte 2 år påbygging men fikk mye stryk, fullførte ikke så fikk ikke begynt 3 året. Da tok jeg meg et friår. Flytta året etterpå og forsøkte å gå på kunstfagskole, men det var et bortkasta skole år. Nå har jeg nettopp begynt på privatskole. Må søke lån for å dekke 4 fag, ringte Lånekassen og de spurte om jeg fortsatt hadde ungdomsrett. Har spurt rådgiver, da fikk jeg ingen konkret svar så... Vet at man har rett å gå 3 år VGS med ungdomsrett! Jeg har jo gått 3 år sammensatt men bare fullført 2? Har jeg fortsatt ungdomsrett eller ikke? :/
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #2 Skrevet 5. september 2012 Nei det har ikke du. Det at du ikke fullførte har ikke noe å si med mindre du hadde en god grunn til å ikke fullføre, og dermed kan søke permisjon for det året og få det slettet fra retten. Anonym poster: 9b89c9e67f91650a6d3a4fdfb72df250
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå