Gå til innhold

Har jeg fortsatt ungdomsrett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Nå er det sånn at det er jævla forvirrendes om jeg fortsatt har ungdomsrett eller ikke. Går nå på privatskole for å bli ferdig med VGS, tar opp fag jeg ikke fullførte på 2 VGS. Jeg blir 21 år i år (91 modell), har fullført 1 år Design og Håndverk, begynte på ny linje og fullført 1 år allmenn påbygging. Jeg begynte 2 år påbygging men fikk mye stryk, fullførte ikke så fikk ikke begynt 3 året. Da tok jeg meg et friår. Flytta året etterpå og forsøkte å gå på kunstfagskole, men det var et bortkasta skole år. Nå har jeg nettopp begynt på privatskole. Må søke lån for å dekke 4 fag, ringte Lånekassen og de spurte om jeg fortsatt hadde ungdomsrett. Har spurt rådgiver, da fikk jeg ingen konkret svar så... Vet at man har rett å gå 3 år VGS med ungdomsrett! Jeg har jo gått 3 år sammensatt men bare fullført 2? Har jeg fortsatt ungdomsrett eller ikke? :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det har ikke du. Det at du ikke fullførte har ikke noe å si med mindre du hadde en god grunn til å ikke fullføre, og dermed kan søke permisjon for det året og få det slettet fra retten.

Anonym poster: 9b89c9e67f91650a6d3a4fdfb72df250

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...