Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg begynte på skolen rundt uken etter de andre. Hvis jeg er hjemme idag har jg vært borte i 6 dager. Jeg er utrolig dårlig idag, migrene, mageproblemer osv..

Hvis man ellers går på skolen ofte selvom man er litt syk osv, ville dere blit bekymret over et slikt fravær på vgs?

Jeg har i tillegg vært mye syk på U.skolen osv.. men det vet ike de tror jeg.

Jeg har ikke vært syk alle dagene i strekk, det har blitt dessverre i hver uke, men jeg prøver så godt jeg kan.

,Med tanke på de 6 dagene (omjeg blir hjemme idag) ville dere reagert som kontaktlærer og tatt en samtale osv?

Anonym poster: 23b090c83310a8afdc219a6c963f4a9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et fravær som varer i noen dager pga sykdom er forståelig. Visst fraværet er snakk om en dag her og en dag der, så kan det jo virke litt rart i lengden. Men som du sier du har migrene, så jeg forstår at man kan få slike dager. Men om læreren vil ha en samtale med deg, er vel det bare positivt? Da kan du få forklart læreren din om hvordan du har det/din migrene er osv, slik at det blir forståelse for det. Men om du er veldig mye plaget, bør du kanskje få sjekket om du bør gå på andre typer medisiner ol???

Skrevet

6 dager så tidlig i skoleåret er mye, ja, skoleåret har jo ikke vart en mnd. engang.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du har diagnostisert migrene eller annen kronisk sykdom, kan du få strøket inntil 15 (om ikke endringer i nyere tid) fraværsdager med migrene som årsak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...