Gjest LadyBlabla Skrevet 5. september 2012 #1 Skrevet 5. september 2012 Er fosterhjem for en katt fra Dyrebeskyttelsen, og har hatt henne her i ca 5 uker. Har merket en mer og mer fremtredende lukt av henne, som nå har utviklet seg til å bli helt grusom! Og det lukter så sterkt, kjenner lukten godt når hun ligger 1 m unna meg. Det lukter av pelsen og avføringen hennes. Jeg forer med Sportsman Pride Kitten/ Adult, men prøvde BlueBrit en periode for å se om det bedret seg. Mine 3 egne katter lukter ikke vondt, men de har begynt å sky henne. Hun fikk markkur med en gang jeg tok henne med hjem første gang. Noen som vet hva det kan være?
Gjest Bartenina Skrevet 5. september 2012 #2 Skrevet 5. september 2012 Kan det være et sår som er betent? katten min fikk et kraftig bitt i vinter, og det ble betent, og han STINKA! Måtte ta han til dyrlegen.. Eller kanskje hun ruller seg i avføring? Har du prøvd å dusje henne, kan jo være bakterier eller noe som ikke hører hjemme der?
Gjest LadyBlabla Skrevet 5. september 2012 #3 Skrevet 5. september 2012 Kan det være et sår som er betent? katten min fikk et kraftig bitt i vinter, og det ble betent, og han STINKA! Måtte ta han til dyrlegen.. Eller kanskje hun ruller seg i avføring? Har du prøvd å dusje henne, kan jo være bakterier eller noe som ikke hører hjemme der? Hun har ingen sår, unntatt sår etter at hun ble sterilisert for 3 uker siden, men det er så og si grodd. Hun har heller ikke rullet seg i noe, og er veldig renslig og blank i pelsen. Har ikke prøvd å vaske henne, har tenkt at siden det lukter av avføringen at det kommer fra innsiden.. Men jeg skal prøve. Det lukter ikke avføring, men jeg kan ikke beskrive lukten da jeg ikke har luktet lignend.. Kanskje en blanding av dødt dyr og sårforråtnelse.
Gjest Lille-pus Skrevet 5. september 2012 #4 Skrevet 5. september 2012 Tips: lukt på ånden hennes. Lukter det "død og grønne erter" fra munnen så er det viktig å bestille time til ubdersøkelse hos en vetrinær som tar tannrøntgen (og har utstyr/kompetanse til munn- og tannkirurgi). Dersom det ikke er munnen så gå over hele katten (hver eneste kvadratcentimeter) på jakt etter betent og eller dødt vev. 2
Gjest Bartenina Skrevet 6. september 2012 #5 Skrevet 6. september 2012 Fint om du forteller når du har funnet ut hva det var :-) jeg blir nysgjerrig
Monarabb Skrevet 6. september 2012 #6 Skrevet 6. september 2012 Ikke for å "stjele" tråden din, LadyBlaBla... Men overskriften din kunne sett ut som den jeg hadde tenkt å lage da jeg logget meg inn på KG! hehe... Min pusekatt har de siste ukene luktet heeeeelt grusomt i munnen. Det startet etter at vi fikk henne hjem fra dyrlegen etter å ha sterilisert henne! Klarer ikke ha henne i nærheten når hun vasker seg og åpner munnen! Utrolig frustrerende, forslag til hva det kan være noen?!
AnonymBruker Skrevet 6. september 2012 #7 Skrevet 6. september 2012 Men overskriften din kunne sett ut som den jeg hadde tenkt å lage da jeg logget meg inn på KG! Hvorfor står du oppført som mann, Mona? Anonym poster: 1f685fb18935ccdb3e3167a381ae9c0a
Gjest Lille-pus Skrevet 6. september 2012 #8 Skrevet 6. september 2012 Ikke for å "stjele" tråden din, LadyBlaBla... Men overskriften din kunne sett ut som den jeg hadde tenkt å lage da jeg logget meg inn på KG! hehe... Min pusekatt har de siste ukene luktet heeeeelt grusomt i munnen. Det startet etter at vi fikk henne hjem fra dyrlegen etter å ha sterilisert henne! Klarer ikke ha henne i nærheten når hun vasker seg og åpner munnen! Utrolig frustrerende, forslag til hva det kan være noen?! Hvor gammel er hun ?
Monarabb Skrevet 7. september 2012 #9 Skrevet 7. september 2012 Lillepus: Vi var en tur innom dyrlegen i dag og det er visst utskifting av tenner på gang!
Gjest Lille-pus Skrevet 7. september 2012 #10 Skrevet 7. september 2012 Det var den tanken som slo meg ser du Derfor jeg spurte om alder Da er hun en ung frøken som bytter tenner for øyeblikket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå