Gjest Anonym91 Skrevet 4. september 2012 #1 Skrevet 4. september 2012 Heisann :-) Jeg har så og si (et par dager siden) akkurat fått beskjed av dama at ho hadde mistet følelsene for meg. Det kom veldig ut av det blå, og jeg tror ikke jeg har helt forstått det helt selv ennå. Vi har vært sammen i over 2 år og bodd hos hverandre i cirka 1 år. Hun var glad i meg, og elsket meg fortsatt, men ikke som kjæreste, men mye mer som en venn. Ho har lyst til å ende forholdet og heller bli venner, hvor vi heller treffer hverandre av og til. Jeg har klart å ro i land en avtale med henne at vi ikke slår helt opp ennå, men prøver heller å reparere forholdet vårt, ved å treffe sjeldnere, begynne å date igjen, ikke sove hos hverandre, osv. Dvs vi er helt tilbake til det stadiet da vi datet. Eneste problemet er at hun har sagt at hun gjør det mest for meg (at vi prøver), men vi får se hvordan det går. Da hun kom med den fæle nyheten, så har jeg tenkt veldig mye... Veeeldig mye... Jeg har rett og slett funnet ut at jeg har vært en ganske dårlig kjæreste. Jeg har tatt henne for gitt, vært veldig sta, blitt småsur for småting (blitt fort glad igjen og da), blitt lettere irritert, vært veldig lite romantisk, og noen flere ting. Da jeg sa til henne at hvis hun ville ha meg tilbake, så skulle jeg endre meg, og nevnte opp flere punkt som jeg vet hun irriterer seg over over meg. Hun har også sagt at det kunne hende at vi kunne bli sammen igjen i framtiden (et stykke ut i framtiden), hvis det viste seg at hun fikk følelser for meg igjen. Jeg er en gutt som er hard når ting går bra med meg, men når slike ting som dette skjer, så knekker jeg fullstendig sammen. Jeg er veldig svak når det gjelder følelsesmessige ting, og jeg har så og si sjukemeldt meg fra studiene. Jeg skal ut på en minidate med henne i morgen, og satser alle kortene mine på at det går bra. Men problemet at jeg er ingen jente, og jeg har skjønt at jenter er svært kompliserte når det gjelder forhold, så jeg trenger virkelig tips og råd fra dere her! Vet dette innlegget ble litt rart, men jeg er desperat! Jeg har ikke lyst til å miste den beste jenta i verden...! Mvh.
Gjest Vena Cava Skrevet 5. september 2012 #2 Skrevet 5. september 2012 Du høres ut som meg. Føler virkelig med deg.Jeg har det akkurat på samme måte selv. Bare se innlegg lengre opp på siden jeg har skrevet: "du vet ikke hva du har før du har mistet det". Send meg gjerne en pm om du vil snakke med noen. Jeg har nemlig ikke særlig bedre svar å gi deg da jeg er i samme sko som deg. Men en klem skal du få
Gjest Anonym91 Skrevet 5. september 2012 #3 Skrevet 5. september 2012 Slemt sagt, men er godt at jeg ikke er alene om slike ting, men allikevel... Fælt :-( Kan hende jeg sender deg en PM i kveld, eller senere, spørs hvordan det går framover :-) Som sagt, så skal jeg på minidate med henne i dag. Dette er hva jeg har planlagt: Jeg tar henne med på den restauranten der vi datet for første gang og prøver å sette oss på samme sted. Jeg snakker litt med henne. Etter at vi har spist litt, tar jeg henne i hendene, og legger ut det jeg synes, altså det jeg skrev i åpningsinnlegget, og kommer etterpå med konkrete forslag på hvordan jeg skal forbedre meg, og få forholdet til å bli mye bedre. Rundt 5 minutters tale altså. Så går jeg ned på kne foran henne, trekker fram en rose som jeg gjemmer under genseren sammen med ynglingsgodteriet hennes, og ber om en ny sjanse. Høres dette bare idiotisk ut, eller er dette noe en jente kunne ha smeltet for? Jeg har aldri noensinne gjort noe slikt før, og har aldri gitt den jeg elsker en rose før, så dette vil bli kleint for meg. Men jeg kommer til å gjøre det som trengs for å få henne til å like meg igjen, mer enn som venn.
Gjest funday Skrevet 5. september 2012 #4 Skrevet 5. september 2012 Jeg må egentlig først få lov til å si en ting: Jeg har snart vært sammen med kjæresten min i 3år(har bodd sammen i halvannet år), og om jeg skulle ha gått ifra ham bare fordi jeg ikke følte helt den store gnisten lenger, så hadde vi slått opp fort. Man har ikke de store følelsene for hverandre hele tiden, i de fleste forhold har begge partene perioder hvor de ser på partneren mer som en venn enn som en kjæreste, det er helt normalt. Som et gammelt ektepar svarte da de fikk spørsmålet om hvordan de hadde klart å holde sammen alle disse årene: "We never fell out of love at the same time"... Jeg skjønner godt at dama di kan kreve at du forbedrer deg på visse punkter, men om hun ikke er villig til å gjøre en innstats sammen med deg for å forbedre forholdet, så synes jeg hun tar veldig lett på det. Uansett hvem hun blir sammen med kommer den samme situasjonen til å komme opp igjen, og da skal hun liksom slå opp hver gang? Nei, det krever nok litt blod, svette, og tårer Du skulle visst hva jeg har hørt folk gå igjennom for å holde på hverandre, der har det ikke vært en dans på roser! Men det er jo det som er magien i et langt forhold, kjærester som som har klart seg igjennom alle forholdets hindere, og fortsatt sitter og er glade i hverandre. Synes jeg iallefall Pass på at ikke du drukner i all hensynet du viser henne nå, husk at du også kan kreve av henne at hun skal jobbe litt for det dere har bygget sammen.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #5 Skrevet 5. september 2012 Slemt sagt, men er godt at jeg ikke er alene om slike ting, men allikevel... Fælt :-( Kan hende jeg sender deg en PM i kveld, eller senere, spørs hvordan det går framover :-) Som sagt, så skal jeg på minidate med henne i dag. Dette er hva jeg har planlagt: Jeg tar henne med på den restauranten der vi datet for første gang og prøver å sette oss på samme sted. Jeg snakker litt med henne. Etter at vi har spist litt, tar jeg henne i hendene, og legger ut det jeg synes, altså det jeg skrev i åpningsinnlegget, og kommer etterpå med konkrete forslag på hvordan jeg skal forbedre meg, og få forholdet til å bli mye bedre. Rundt 5 minutters tale altså. Så går jeg ned på kne foran henne, trekker fram en rose som jeg gjemmer under genseren sammen med ynglingsgodteriet hennes, og ber om en ny sjanse. Høres dette bare idiotisk ut, eller er dette noe en jente kunne ha smeltet for? Jeg har aldri noensinne gjort noe slikt før, og har aldri gitt den jeg elsker en rose før, så dette vil bli kleint for meg. Men jeg kommer til å gjøre det som trengs for å få henne til å like meg igjen, mer enn som venn. Hei, Jeg syns ikke det høres idiotisk ut, tvert imot, men det jeg tenker, er at du kanskje planlegger for mye. At det nesten er et manus. Det med rosen, tror jeg ikke er en god ide, da jeg tror du vil sette henne i en ubehagelig situasjon blant mange tilskuere. Du vil kanskje på en indirekte så vel som en direkte måte, tvinge henne til å si noe hun kanskje ikke mener, og det ønsker du nok ikke. Så hadde jeg vært deg, så hadde jeg droppa rosen i offentligheten, og heller gitt den til henne på tomannshånd. Prøv å slappe av, ikke for henne alt for mye med informasjon om hvordan du har tenkt til å endre deg mens dere spiser. Ha heller en hyggelig middag sammen, der dere snakker, tar igjen, og nyter hverandres selskap. Resten kan du ta på slutten av kvelden, mens dere går en liten tur, eller sitter i parken, eller hva det enn måtte være. Men ikke framstå som masete og desperat. Gi henne oppmerksomhet, komplimenter for utseendet og hvordan hun har ser ut. lykke til . Anonym poster: bb912eff732e58a44aeb8d217bbdb9e6
RockyRose Skrevet 5. september 2012 #6 Skrevet 5. september 2012 Einig med ho over. Det skal to for å halde på eit forhold, ho må nok gjere litt sjølv. Kanskje finne ut kvifor ho missa følelsane i første omgong, og om det er noko som har skjedd sånn plutseleg eller over lengre tid. Sambuaren min (vore ilag i snart 2 år, budd ilag i 1 år) var usikker på følelsane (pga. mykje krangling og diskusjon i dei tider) sine for nokre mnd tilbake og trudde han ville slå opp. Eg "overtalte" han til å prøve, og no har vi det bra igjen og eg kan garantere at han elskar meg. Men tips til den rosa: Eg ville kanskje gjort det på ein annan måte. Når du går ned på kne i ein resturaunt forventar alle ein ring, og eg hadde fått panikk hadde sambo gjort det på den måten. Du kan kanskje gje den til ho når du hentar/møter ho? Gje ho rosa og eit kyss på kinnet (det hadde eg likt betre, men eg kjenner ikkje dama di.) 1
Gjest Anonym91 Skrevet 5. september 2012 #7 Skrevet 5. september 2012 Takker for råd! Jeg er glad det er noen som ønsker å hjelpe en gutt i nød :-) Det med rosa skal jeg revurdere litt. Blir litt rart å gå ned på kne foran en hel restaurant ja. Får prøve å snakke med henne etter restauranten når vi tar en tur, og gi rosa til henne da :-) Å gi den til henne når vi treffes tror jeg ikke vil ha så mye effekt. Kanskje litt, men ikke all verdens... Jeg prøver så godt jeg kan å ikke lage manus. Jeg har tenkt litt på hva jeg skal si, men har verken skrevet ned noe, eller prøve å huske det. Jeg vil at det jeg sier der og da, skal være mest mulig fra hjertet, og ikke fra papiret. Jeg vil komme tilbake senere og fortelle hvordan det gikk, og igjen, takk for gode råd!! :-) Mvh.
*Numi* Skrevet 5. september 2012 #8 Skrevet 5. september 2012 Det jeg tenker er risky med å gå ned på kne, er at det fort kan misforståes til å være et frieri. Helt til du begynner å snakke, selvsagt. Uansett, ønsker deg masse lykke til!
Gjest Vena Cava Skrevet 5. september 2012 #9 Skrevet 5. september 2012 Slemt sagt, men er godt at jeg ikke er alene om slike ting, men allikevel... Fælt :-( Kan hende jeg sender deg en PM i kveld, eller senere, spørs hvordan det går framover :-) Som sagt, så skal jeg på minidate med henne i dag. Dette er hva jeg har planlagt: Jeg tar henne med på den restauranten der vi datet for første gang og prøver å sette oss på samme sted. Jeg snakker litt med henne. Etter at vi har spist litt, tar jeg henne i hendene, og legger ut det jeg synes, altså det jeg skrev i åpningsinnlegget, og kommer etterpå med konkrete forslag på hvordan jeg skal forbedre meg, og få forholdet til å bli mye bedre. Rundt 5 minutters tale altså. Så går jeg ned på kne foran henne, trekker fram en rose som jeg gjemmer under genseren sammen med ynglingsgodteriet hennes, og ber om en ny sjanse. Høres dette bare idiotisk ut, eller er dette noe en jente kunne ha smeltet for? Jeg har aldri noensinne gjort noe slikt før, og har aldri gitt den jeg elsker en rose før, så dette vil bli kleint for meg. Men jeg kommer til å gjøre det som trengs for å få henne til å like meg igjen, mer enn som venn. Ja send meg gjerne en pm:) trenger selv noen å snakke med om dette, som er i nesten samme situasjon som meg.
Flipskip Skrevet 5. september 2012 #10 Skrevet 5. september 2012 Jeg ser først nå at dette ble skrevet i natt og at du dessverre er på en date med en håpløs strategi dømt til å mislykkes, hverttfall på sikt. Jeg hadde skrevet det følgende som jeg poster likevel: Dropp å gi henne en rose overhodet, det blir bare kleint og kunstig. Er ikke stas å gå på gata/restaurant med en etterhvert halvissen rose, det ser ut som man er på en pinlig første-date. Å plutselig bli "super-romantisk" tror jeg neppe vil få henne til å vurdere å bli sammen med deg igjen. Jeg må innrømme at jeg tror det blir vanskelig for deg å vinne henne tilbake, det er ganske vanlig at når kvinner først gjør det slutt så har de gått og planlagt det over lengre tid, og har delvis gjort seg ferdig med "sorg-prosessen" det innebører å gå fra noen. Jeg skjønner at du er desperat og prøver "alt" for å vinne henne tilbake men jeg tror det må en helt annen strategi enn søte ord til for å få til dette. I stedet for å trygle henne om en ny sjanse og jage henne nå tror jeg det er bedre å trekke seg litt unna. Ikke ta kontakt hele tiden, la henne savne deg og kjenne på hvordan det er å ikke ha deg der. Gå ut på byen med kompiser, legg til noen nye jenter på FB (som hun sikkert vil sjekke og lure på hvem er). Kjøp noen nye klær og tren, om du ikke skulle få henen tilbake vil selvfølelsen din øke og du vil se og føle deg bedre enn du gjør i dag. I det hele tatt la hun bli litt sjalu uten å ta det for langt. I konklusjon anbefaler jeg å gjøre det stikk motsatte av det du har planlagt. Herregud hun har til og med sagt at hun gir etter for ditt ønske om å prøve fordi DU vil, ikke fordi hun vil. Jeg skjønner at din umiddelbare reaksjon er å trekke henne nærmere deg selv, men det er for sent og mot sin hensikt nå. Hun vil se på deg som en masekopp og dessverre mest sannsynlig miste respekt for deg om du legger deg langflat nå. Du kan ikke trygle deg til å bli elsket og tatt tilbake, ikke annet enn på overflatisk vis og på kort sikt. Du må endre måten hun føler for deg, ved å vekke litt sjalusi hos henne i stedet for sympati fordi du er redd for å miste henne. Det tar to mennesker for å få et forhold til å fungere, du skriver at du har vært en dårlig kjæreste, hvordan har hun vært da?! En yndig engel som bare er snill og perfekt? Neppe. Feilen ligger ikke bare hos deg, ikke glem det. Lykke til, du virker som en fin fyr som garantert vil få deg en ny, flott kjæreste om du vil det!!! 1
RockyRose Skrevet 5. september 2012 #11 Skrevet 5. september 2012 Jeg skjønner at du er desperat og prøver "alt" for å vinne henne tilbake men jeg tror det må en helt annen strategi enn søte ord til for å få til dette. I stedet for å trygle henne om en ny sjanse og jage henne nå tror jeg det er bedre å trekke seg litt unna. Ikke ta kontakt hele tiden, la henne savne deg og kjenne på hvordan det er å ikke ha deg der. Gå ut på byen med kompiser, legg til noen nye jenter på FB (som hun sikkert vil sjekke og lure på hvem er). Kjøp noen nye klær og tren, om du ikke skulle få henen tilbake vil selvfølelsen din øke og du vil se og føle deg bedre enn du gjør i dag. I det hele tatt la hun bli litt sjalu uten å ta det for langt. Einig i ein del at TS bør la ho sakne han litt og kjenne korleis det er å ikkje ha han. Men for all del TS, ikkje legg til jenter på facebook berre for å gjere ho sjalu! Utruleg barnsleg å vekkje sjalusien på ein sånn måte(eller gjere det i det heile tatt), og hadde sambo gjort noko sånn mot meg berre for at eg skulle bli sjalu hadde eg ting ikkje blitt betre!
Gjest Anonym91 Skrevet 5. september 2012 #12 Skrevet 5. september 2012 Jadda, da har jeg vært på daten. Kan si med en gang at det gikk ikke som jeg håpet på. Kan fortelle hva som skjedde: Da jeg kom for å hente henne, så ga jeg henne en rosa rose og ynglingsgodteriet hennes (noe lite). Det ble litt kleint ja. Vi satt og snakket hos henne nesten en time før vi gikk. Ble kleint det også. Gikk ut og spiste, jeg maste mer. Ble litt kleint der også, spesielt da hun sa at vi mest sannsynlig aldri ville bli sammen igjen, og jeg begynte å grine..... Ble stille en periode. Gikk etterhvert hjem. Jeg ble med henne hjem. Jeg fikk grenet en del, og hun trøstet meg. Ble så en stille periode der jeg snakket om fortiden, hvordan jeg skulle takle framtiden, og hvordan jeg har hatt det de siste dagene. Og til slutt ble vi enige om at vi skulle være venner, treffes 2-3 ganger i uken for å spise middag i lag, gjøre lekser i lag, se på film/serie i lag, rett og slett bare henge med hverandre. Hun sa også at det kunne hende at hun ville få følelser for meg igjen, og sjansene ville bli bedre for det hvis jeg skjerpet meg mer generelt, som skole, trening, venner osv. Må si at Flipskip traff veldig blink på hvordan det ville bli. Planen min framover blir vel å gjøre det Flipskip sa (kanskje utenom å legge til jenter på FB ): Jeg skjønner at du er desperat og prøver "alt" for å vinne henne tilbake men jeg tror det må en helt annen strategi enn søte ord til for å få til dette. I stedet for å trygle henne om en ny sjanse og jage henne nå tror jeg det er bedre å trekke seg litt unna. Ikke ta kontakt hele tiden, la henne savne deg og kjenne på hvordan det er å ikke ha deg der. Gå ut på byen med kompiser, legg til noen nye jenter på FB (som hun sikkert vil sjekke og lure på hvem er). Kjøp noen nye klær og tren, om du ikke skulle få henen tilbake vil selvfølelsen din øke og du vil se og føle deg bedre enn du gjør i dag. I det hele tatt la hun bli litt sjalu uten å ta det for langt. Takker for støtte alle sammen! Tror jeg nesten må bli medlem av KvinneGuiden, selv om jeg ikke er kvinne.....
Gjest anonym Skrevet 6. februar 2013 #13 Skrevet 6. februar 2013 Hvordan endte det opp for din del? har det bedret seg noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå