Raven Emerald Skrevet 4. september 2012 #1 Skrevet 4. september 2012 Med bare få dagers mellomrom, har jeg sett to eksotiske fugler utenfor. En liten sebrafink-gutt, og en kanari. Sebrafinken fløy dessverre før jeg kom til for å i det hele tatt prøve å lokke den til meg. Kanarien var sååå nærme, før den fløy. Men den fikk jeg iallefall tatt en titt på. Klørne var lange, og har åpenbart ikke vært klippet på et par måneder. Den var veldig kontaktsøkende, men våget ikke å ta det siste hoppet til fingeren min, trass i instendige forsøk på å overtale den. Jeg tenker det er noen som ikke har fått fuglevakt før ferieturen sin, og som dermed har sluppet ut fuglene. Jeg vet jo ikke, men med tanke på tilstanden på klørne til kanarien, har den vært ute lenge. Om den ikke da har tilhørt noen som har forsømt den på iallefall dét punktet... Jeg har hengt ut en meise-bolle, i håp om at en eller begge dukker opp igjen. Da kan de i det minste få litt næring, og forhåpentligvis bli nysgjerrige/trygge nok til at de tør å komme inn. Men jeg har egentlig ikke troen på at det kommer til å skje. Det mest sannsynlige er nok at begge fuglene dør, enten av sult, kulde, eller at de blir drept av en av de mange kattene i området. I tillegg blåser det veldig, så om de ikke har funnet tilflukt noe sted, er nok iallefall sebrafinken død allerede. Jeg føler meg bare så veldig trist når jeg tenker på det, for de var så nære å komme seg i trygg havn her hos oss. For om vi ikke hadde funnet ut hvor de hørte til, og om de var ønsket tilbake, hadde vi beholdt dem selv... Stakkars små...
Minya Skrevet 4. september 2012 #2 Skrevet 4. september 2012 Det kan også være noen som har sett sitt snitt til å stikke ved et uhell gjennom et åpent vindu. Har sett noen savnetlapper på forskjellige butikker opp igjennom årene for undulater, kanarier og andre burfugler. Men det er fint at du prøver å få tak i dem Sett opp lapper i nærområder om du får tatt bilder av dem, legg ut notiser på nettsider om funnet/savnet dyr og se om du klarer å få noe respons.
Raven Emerald Skrevet 4. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2012 Det kan også være noen som har sett sitt snitt til å stikke ved et uhell gjennom et åpent vindu. Har sett noen savnetlapper på forskjellige butikker opp igjennom årene for undulater, kanarier og andre burfugler. Men det er fint at du prøver å få tak i dem Sett opp lapper i nærområder om du får tatt bilder av dem, legg ut notiser på nettsider om funnet/savnet dyr og se om du klarer å få noe respons. Tenkte på det, men to stykker på under én uke? Det er greit nok at det bor en del folk her, men... Og sebrafinker og kanarier pleier vel ikke å dele bur? Så ser liksom ikke helt for meg at det er ei burdør som ble glemt, heller. =( Håper de kommer tilbake, men jeg tror egentlig ikke det. Det er gått noen dager nå, og vinden tar seg opp. Kaldt om natten er det også. Og jeg vet ikke hvor lave temperaturer slike tåler?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå