Gå til innhold

And the winner is...Naxos!

Felicia

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjære har bestemt oss for å ta en "passiv kose-ferie" tidlig på sommeren og har bestillt oss tur til Naxos (by) i begynnelsen av Juni.

Vi skal sole oss :briller: , bade, slappe av, spise is, drikke sinnsyke parasolldrinker og nyte gresk salat, deilige frukter og hverandre :hjerte: i 2 uker.

Vi har vært rundtom på øyene tidliere, bare ikke på Naxos, så vi har ingen store planer om å loffe rundt i hytt og pine. Avslapping er stikkordet her.

Med det sagt, er det noen som har tips om hva man kan gjøre på Naxos? Er det en helt perfekt restaurant vi bare *må* få med oss, eller et sted som er så vakkert man bare *må* se det? Den kvinnelige halvdelen av oss (meg) lurer på hvilke shoppingmuligheter det er der... Ikke at jeg forventer designshopper, men hva har de å by på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kalimera!

Vi var på Naxos for halvannet år siden.

Landet på Santorini, skummel busstur over øya og ned til havnen, nokså lang båtreise til Naxos, men bra båt og helt greit. Vi bodde på hotell Asteria, ypperlig plassert utenfor sentrum og på stranden, gikk ned og tok morgenbad bare iført bikini og strandsjal hver morgen i 14 dager. Skjønt!

På stranden ligger flere "lunsj"restauranter, vi frekventerte Yalos hvor vi ble godt kjent. Aftenturer på havnepromenaden før eller etter middag hører med, ganske fullt sent på kvelden. Portaraen er mystisk om kvelden!

Få med dere moussaka på "Flamingo" med levende gresk musikk, drevet av fire søstre og to brødre. Ypperlig. Ellers spiste vi på en mindre rest. som het "Poseidon" like ved hotellet. Hyggelig betjening. Biltur til fjell-landsbyer og over til Appolonia på nordspissen, stor veltet Kouros (statue) sannsynligvis av Apollon? På vestsiden er det bare strand etter strand etter strand hele veien, med godt friskt vann og nok av plass. Lei moped, bil eller ta lokalbuss (en opplevelse i seg selv).

Shoppe: gull og marmorsouvenirer.

Utflukt med båt til museumsøya Delos anbefales om dere er litt kulturelle.

Da vi var der, var denne turen kombinert med en svipp innom Mykonos, som vel er shoppeøya framfor noen. Og dyrt!

God ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott øy!

Da vi var der var det en egen uro-butikk som var veldig facsinerende å titte i. Uroer i alle slag og materialer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå - dere fikk meg til å glede meg skikkelig til å reise... 3 måneder virker skikkelig lenge nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...