AnonymBruker Skrevet 4. september 2012 #1 Skrevet 4. september 2012 Har siden jeg kom i puberteten hatt litt uren hud, men mest kviser. Hadde ikke fet hud. Nå er jeg 18 og har ekstremt fet og uren hud. Jeg får litt kviser, men de er så få/små at det ikke bryr meg nevneverdig. Derimot er det veldig deprimerende at huden min er som den er. Har hudormer i HELE ansiktet, men spesielt i t-sonen. Det er ikke bare noen, men flust av dem. Jeg klemmer litt hver dag, men det vil ikke forsvinne, og noen går det heller ikke an å klemme. Mange sorte, noen hvite og noen som kun vises som en slags mini-opphøyning i ansiktet, men er ingen kvise. Jeg renser ansiktet mitt(Decleor, ikke noe drittprodukt) hver kveld(og morgen), men når jeg våkner opp morgenen etter er ansiktet mitt så fett at dere skulle bare ha sett. Håret rundt pannen o.l. blir med dette også fett. Jeg sminker meg nesten hver dag(bruker ikke mye, og bruker mineral-pudderfoundation uten dårlige ingredienser), men etter kun en halv dag er ansiktet mitt like fett igjen. Jeg ser seriøst ordentlig svett ut. Jeg har vasket håret mitt 5-6 ganger i uken i hvert fall 3 år, men det har gått helt fint om jeg har gått typ 3-4 dager uten, gjorde det kun for å føle meg fresh, ikke fordi jeg nødvendigvis behøvde det. Men om jeg venter mer enn et døgn nå ser håret mitt allerede ut som om jeg har klint olje i det. Dette har kommet det siste året, og er helt nytt. Det blir egentlig bare verre og verre. Har jeg vasket håret om morgenen, ser det ikke tipptopp ut om kvelden, liksom... Derfor lurer jeg: hvorfor kommer dette NÅ? Det er jo ikke bare huden min som plutselig har blitt så forferdelig skinnende blank, men også hodebunnen min? Har testet shampooer uten SLS og silikon i et halvt år nå, men ingen forbedring. Altså er det ikke feil shampoo som har utløst den fete hodebunnen min heller. Jeg har også prøvd å la være å vaske håret mitt så ofte i en periode, men det fungerte absolutt ikke. HVA skal jeg gjøre? Tidligere følte jeg meg så fresh, men nå føler jeg meg ekkel få timer etter jeg har dusjet og fikset meg. Det er veldig kjedelig, og jeg får dårlig selvtillit ettersom timene går om jeg f.eks. er på en lengre date med noen o.l. Mot slutten ser jeg jo helt speilblank ut i ansiktet... Det må jo være noe jeg kan gjøre? Jeg lever en sunn livsstil, lite alkohol, spiser sunt, trener, verken snuser/røyker. Hadde satt STOR pris på svar... Anonym poster: a2e5cfe76a610de75327bf288fe29768
AnonymBruker Skrevet 10. september 2012 #2 Skrevet 10. september 2012 Dytter... Anonym poster: a2e5cfe76a610de75327bf288fe29768
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå