Gå til innhold

Beste spillside med sjakk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen anbefale meg en bra spillside hvor jeg kan spille sjakk mot en computer (ikke levende menneske, stakkars... :hoho: )?

Elle Melle har lyst til å bli litt bedre i sjakk, og det er så vanskelig når jeg bare kan spille mot min kjære som er like dårlig som meg...

Tar gjerne i mot anbefalinger om backammon også!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror de fleste som spiller sjakk på nett bruker computer når de spiller; altså at computeren velger trekk. Vet om folk som er med i sjakkmesterskap på nett; de bruker ikke eget hode :wink:

Skrevet

Kan ikke anbefale noen sjakkside akkurat, men samboeren min er veldig glad i å spille sjakk og kjøper Chessmaster-spillene. Da får du rating etter hvor god du er og du kan velge motstandere helt fra nybegynner til de virkelig gode. Du har også en learning mode hvis du ikke er så flink og vil lære hvordan du skal spille. Og så har du også muligheter for lynsjakk på 5 og 3 minutter om du ønsker det.

Skrevet

Har ikke så lyst til å bruke penger på et innfall som dette...

Har alerede en demoversjon av chess-master, men den er uten muligheten for å faktisk spille et parti (eh...tror jeg da, den er ikke akkurat selvforklarende).

Skrevet

Kjenner heller ikke til noen internett sider hvor du kan spille mot datamaskiner. Men Chessmaster serien har jeg selv, og den synes jeg er veldig fin, masse morsome læringsprogrammer og mange opponents.

Men det er alt mulig grader på spillere på internett også, og de er alltid mer varierte og derfor oftere morsomme enn datamaskiner e.m.m.

Spillere som er ca. like gode som deg selv er de du lærer mest av, og som det er klart morsomst og spille mot.

Hvis typen din er like god som deg selv, høres det ut som en utmærket mulighet for deg og han og ha det gøy.

www.zone.com har sjakk, og et rom for nybegynnere, det er er det stedet jeg vet om som er vel best å starte, man må bare laste ned et lite zone-program. Jeg råder deg til og starte der eller evt. laste ned Gamespy Arcade fra www.gamespy.com og spille der, der er det også fleste nybegynnere, men få spillere.

Etterhvert som du blir litt bedre har www.yahoo.com - Chess, kansje litt vanskeligere spillere, og mange. Masse nybegynere her også tror jeg, også tror jeg yahoo har litt bedre oppsett enn zone.com, hvis ikke zone har blitt bedre i det siste.

Steder som www.worldchessnetwork.com , www.kasparovchess.com , http://www.chessclub.com/, er av de mere seriøse og store sjakk stedene på internett, der finner du spillere som er middels til veldig gode. Og det finnes masse fler, det erbare å lete.

Gjest the imp
Skrevet

På www.123spill.no under kategorien kort og brett har du også mulighet for å spille sjakk :)

• 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...