AnonymBruker Skrevet 4. september 2012 #1 Skrevet 4. september 2012 Jeg skal studere i utlandet i vårsemesteret 2013, dette er noe som jeg må gjøre siden det er pålagt alle som går studieretningen jeg går. Jeg har søkt om fullt lån (og stipend) fra lånekassen for hele skoleåret 2012-2013, og har også sendt inn skjema D med underskrift fra lærested om at denne utdanningen er en del av graden min. Jeg fikk idag svar fra lånekassen om at jeg er innvilget fullt lån dette semesteret, men ingenting til våren. Lurer veldig på hvorfor? Jeg prøver å tyde søknadsreglene på lånekassen sine sider hvor det står noe om at de som begynner på en utdanning i utlandet til våren kan kun søke fra vårsemesteret, og ikke for hele året, men gjelder dette meg og? http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Utland/Soke/ Er det noen med erfaring rundt dette som kan hjelpe en litt nervøs sjel, som er redd for hvordan vårsemestert nå skal finansieres? Anonym poster: 32542f8958651ab7263ed1668a3ecadf
AnonymBruker Skrevet 4. september 2012 #2 Skrevet 4. september 2012 Det går vel ikke an å søke for støtte til utdanning i Norge samt delstudier i utlandet på samme søknad? Derfor må du altså søke igjen til våren. Jeg har gjort dette to ganger uten å tenke over det, så jeg kan ikke si helt konkret hvordan det er. Men logikken tilsier jo dette, da noe av det første man gjøre på søknaden er å krysse av for hvorvidt man skal studere i Norge eller utlandet. Anonym poster: faca09f55c9902edde90c88a10877aa3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #3 Skrevet 5. september 2012 Er du sikker på at det ikke står i vedtaksbrevet ditt at søknaden for vårsemesteret vil bli behandla seinere? Ofte må Lånekassen behandle ett semester av gangen hvis det er noe som er annerledes fra det ene semesteret til det neste. Anonym poster: 41208b743d9d35cb09506c02d41fabcd
Marwel Skrevet 6. september 2012 #4 Skrevet 6. september 2012 (endret) ... Endret 6. september 2012 av Marwel
Gjest Badabing Skrevet 6. september 2012 #5 Skrevet 6. september 2012 Jeg mener det er sånn at man må søke på nytt for vårsemesteret. Veldig stress for jeg hadde ikke MinID og satt i utlandet, og fikk ikke signert gjeldsbrev. Tror ikke jeg fikk pengene før i begynnelsen av februar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå